Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] foto software ringfoto  (gelezen 721 keer)

Offline wilfried

  • Lid
[opgelost] foto software ringfoto
« Gepost op: 2014/07/11, 14:51:10 »
onder ubuntu 1204 draaide ik van ringfoto bestel software
om deze te instaleren  dubbelklikte ik na downloaden en uitpakken op instal pl en kreeg de mogelijkheid om uitvoeren in terminal te kiezen , zo kon ik dit istaleren en gebruiken,
nu met 1404 kom ik na het dubbelklikken op instal pl aleen in een tekstbestand terecht waar ik niets mee kan en lukt het dus niet om dit programma te installeren.
ik heb van een eerder draadje wat aanwijzingen gevolgld  http://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=82486.msg894161#msg894161,
  maar kom daar niet verder mee mogelijk omdat het in dit draadje over 12.04 gaat
weet iemand hoe ik deze software toch nog aan de praat krijg?
of lig het aan de kernel versie,( bij de download staat. kernel 2.6)  en moet ik wachten tot een nieuwere versie?
zie link  http://cs.photoprintit.com/web/85010643/bestelsoftware.html
« Laatst bewerkt op: 2014/07/11, 21:34:07 door wilfried »

Offline wilfried

  • Lid
[opgelost] Re: foto software ringfoto
« Reactie #1 Gepost op: 2014/07/11, 21:32:56 »
doordat er geen reakties kwamen toch nog maar eens verder gekeken.
wat bleek. in de bestandsbeheerder(nautilis) van ubuntu  heb ik bij bewerken-voorkeuren -  tabblad gedrag - uitvoerbare tekstbestanden,  elke keer vragen aangevinkt (stond op weergeven wanneer ze worden geopend(standaardinstelling) )

hierna  heb ik gedubbelklikt op het uitgepakte  pl  bestandje, en kreeg ik alsnog het vertrouwde schermpje met uitvoeren in terminal , hierna opent de terminal en volg je de stappen,paar keer op enter en de Eula ondertekend en voila  ik kan weer foto's bestellen.
Daar kruidvat , pixum,  cewe, met de zelfde software werken  zal het mogelijk vaker voorkomen dat mensen dit even moeten weten alvorens ze er mee aan de gang kunnen , dus doe er je voordeel mee als je dit nog niet wist.  :D
tip er nog bij , er word een snelkoppeling op het bureaublad geplaatst , maar deze wil je waarschijnlijk in de snelstartbalk hebben.  Hiervoor moet je naar de door het programma gemaakte map  in de  persoonlijke map gaan . onderaan staat (in mijn geval ) het icoontje paarse ruit op zijn put met ringfoto ) waneer je hier op dubbelklik opent het programma,
dan in de starbalk op het pictogram rechtsklikken en vastzetten in starter kiezen. klaar.
waneer je dit zou doen als je het programma opent vanuit het op het bureaublad  geplaatste pictogram  blijft deze niet in de starter staan  als je da het pictogramvan het bureablad hebt weggegooit  moet je dus wel weer op zoek naar het bovengenoemde opstartpicto.
« Laatst bewerkt op: 2014/07/11, 21:44:11 door wilfried »

Offline wilfried

  • Lid
Re: [opgelost] foto software ringfoto
« Reactie #2 Gepost op: 2014/07/12, 19:31:03 »
dank je zal ik even doen