Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ip adres verdwijnt elke keer  (gelezen 950 keer)

Offline katraus

  • Lid
ip adres verdwijnt elke keer
« Gepost op: 2010/01/13, 06:56:33 »
Hallo

Ik heb een extended harde schijf die ik zowel gebruik in de les als op de pc thuis . Als ik in de les een ip adres heb bijgegeven bij de server van ubuntu door sudo ifconfig eth1:1 192.85.45.16 bv lukt dit maar als ik dan thuis kom en ik doe de server terug open met vmware (wat we in de les ook gebruiken)dan is dat ip adres weg en heb ik ineens geen ip adres meer en geen netwerkverbinding meer . Moet ik elke keer terug gaan naar /etc/init.d/interfaces om dan in het script dit weeral te veranderen . Daarna doe ik een networking restart en dan lukt het  wel weer . Mar eens de harde schijf op een andere pc gaat of ik sluit af en gebruik de server de les daarna op dezelfde pc is het ipadres dus weg .Weet iemand hoe dit komt en waardoor het ipadres altijd verdwijnt ?

Moet een probleempje . Ik moet ook steeds een loadkeys be doen terwijl mijn setup van de server juist gebeurt is ( dacht ik toch en samen met de klas gedaan) . Eens gedaan gaat dit maar als ik een tijdje niet op de server gewerkt hebt en bv in ubuntu client ben bezig geweest moet ik het opnieuw doen . Hoe komt dit?

Ik weet dat dit misschien stomme vragen  zijn , maar ben een leek in dit alles.

Offline ruujan

  • Lid
Re: ip adres verdwijnt elke keer
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/14, 18:59:49 »
Als ik het goed begrijp heb je dus een vmware image van de server op je externe schijf staan.