Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: communicatie gaat aan en uit  (gelezen 741 keer)

Offline jjge

  • Lid
communicatie gaat aan en uit
« Gepost op: 2010/07/07, 10:04:16 »
Hallo, *

mijn vrouw draait Ubuntu 8.04 op een HP Compaq. Momenteel gaat de netwerk verbinding "aan en uit". Op een gegeven moment kan ze nergens bij (en Nagios laat dan ook zien dat haar computer "down" is, d.w.z. niet bereikbaar met ping). Even later gaat-ie weer aan, is ook zichtbaar en pingbaar van buitenaf.

De netwerkverbinding gaat via een -poorts switch en een Fritz!box, waar ikzelf ook op zit. En ik heb nergens last van.

Omdat het intermitterend is, is het moeilijk uit te vinden wat de oorzaak zou kunnen zijn; heeft iemand een suggestie? Kabels lijken me onwaarschijnlijk (ik zal volgende keer nog eens naar de status-LEDjes kijken, heb ik nu even gemist)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: communicatie gaat aan en uit
« Reactie #1 Gepost op: 2010/07/07, 13:17:06 »
Ik zou toch eerst een ander kabeltje proberen, en evt. een ander poortje op de switch gebruiken.
Juist omdat het maar af en toe is en onregelmatig zou een kabelbreukje oid niet onwaarschijnlijk zijn.

Offline jjge

  • Lid
Re: communicatie gaat aan en uit
« Reactie #2 Gepost op: 2010/07/08, 23:04:16 »
Nou, ik heb een ander poortje op de switch gebruikt. En op mijn eigen computer ping aangezet. De verbinding valt iig steeds weg-- het LEDje op de switch laat niets zien, blijft gewoon aan (en knippert ook "gewoon¨ -- en ping zegt op dat moment "unreachable". Even later komt-ie spontaan weer terug.

Iemand nog een idee? Ik begin nu te denken dat de netwerkkaart aan het overlijden is... zou dat kunnen? Ik zal 'm morgen maar eens vervangen.