Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: internet tussen 2 computers  (gelezen 2612 keer)

Offline bandit

  • Lid
internet tussen 2 computers
« Gepost op: 2008/01/20, 14:57:37 »
ik heb dus 2 computers waarvan 1 met internet,nu wil ik de 2de aansluiten dmv
een crossover kabel ,maar ik krijg geen internet op de 2de,ik heb al gezocht maar niets gevonden .

wie is zo vriendelijk mij te helpen bij mijn probleempje?

ik heb 7.10 staan op bijde computers ,op de hoofd computer heb ik een usb dongle,deze werkt perfect.

groetjes
bandit

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
internet tussen 2 computers
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/20, 15:20:32 »
Heb je geen router of switch? Dat maakt het veel makkelijker. Dan is alles aansluiten genoeg om het te laten werken en hoeft de eerste computer ook niet aan te staan om te kunnen internetten op de tweede.

Offline ruujan

  • Lid
internet tussen 2 computers
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/20, 15:22:30 »
Tja, da's een beetje afhanklijk van wat je hebt staan. Hoe is die eerste pc aangesloten op het internet. Als dat via een ethernetmodem is, dan kun je het best een simpele router kopen voor een paar tientjes. Heb je een USB-modem of iets dergelijks, dan zul je je computer op moeten zetten als router.

Offline bandit

  • Lid
internet tussen 2 computers
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/20, 15:27:04 »
de eerste met internet heeft een usb dongle van belkin (draadloos)

dan zul je je computer op moeten zetten als router

en hoe doe ik dat dan ?

Offline ruujan

  • Lid
internet tussen 2 computers
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/20, 21:27:40 »
Bijvoorbeeld zo:

http://ubuntulinuxhowto.blogspot.com/2006/06/setup-your-computer-to-be-router.html

Maar het nkan ook met Firestarter volgens mij en zelfs ook gewoon zo, maar dat zal wel het meest werk zijn omdat je alles met de hand zult moeten instellen.

Offline Petervdw

  • Lid
internet tussen 2 computers
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/23, 22:39:05 »
Aan bandit
Als je via de eerste computer naar Internet gaat, moet je die altijd aan hebben als de tweede op internet gaat. Het makkelijkst is nog een USB dongle erbij. En dan kun je gewoon ook apart draadloos inloggen. Veel ervaring heb ik hier niet mee, alles loopt bij mij via het LAN met ehternetkabels via een switch (Hub) naar het modem. Het laatste systeem dat ik zo (met allebei een dongle) probeerde te installeren, strandde op 2 betonnen vloeren die tussen de dongles en het accespoint (modem) zaten. Maar als de ene het goed doet, en de andere staat ernaast, waarom niet. Misschien heb je er wat aan.
Vr.groet, peter

Om misverstanden uit te sluiten: Je bedoelt met USB dongle toch een Wireless USB Netwerk Adapter? Het is maar dat we het over hetzelfde hebben.