Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Quake Live binnenkort Windows only.  (gelezen 2038 keer)

Offline bijd3hand

  • Lid
Quake Live binnenkort Windows only.
« Gepost op: 2013/11/09, 23:12:35 »
Zie deze link: http://www.gamer.nl/nieuws/435822/quake-live-wordt-zelfstandige-client

Voor degenen die binnen Linux deze game via hun browser speelde, wordt dat steeds minder mogelijk gemaakt. Browsers verminderen het aantal toegestane plugins, waaronder die van Quake Live. Quake Live gaat weer verder als zelfstandige game, maar dan vooral als Windows Variant.

Dus dat wordt weer gamen binnen een VirtualBox of Wine...

Dus geniet nog even van het fraggen binnen je browser :)




Re: Quake Live binnenkort Windows only.
« Reactie #1 Gepost op: 2013/11/09, 23:15:21 »
En dan blijven bedrijven maar beweren dat browsers slimmer en veelzijdiger worden... nou, als ik de reden(en) van Id Software lees dan is het precies het tegenovergestelde :rolleyes:

Offline bijd3hand

  • Lid
Re: Quake Live binnenkort Windows only.
« Reactie #2 Gepost op: 2013/11/11, 00:00:58 »
En dan blijven bedrijven maar beweren dat browsers slimmer en veelzijdiger worden... nou, als ik de reden(en) van Id Software lees dan is het precies het tegenovergestelde :rolleyes:
Ach, de browsers kunnen best veel..

Maar met plugins komen naast malware (de onschuldigste zijn degenen die je startpagina  aanpassen) ook plugins die bedrijven zelf uiteindelijk in de vinger snijden:
-plugins die Youtube filmpjes in .mp4 opslaan of de audio als .mp3 boren het verdienmodel van Google in de grond, dus halen ze dat uit Chrome...
-zelfde geld voor de vele adblockers..
-of plugins die filesharingsprogramma's aanzwengelen etc..

Misschien tijd dat we minder met Chrome en Firefox gaan surfen maar met met de echte Open Source browsers. Zoals het simpele webbrowsertje, gebaseerd op WebKIT :)

Re: Quake Live binnenkort Windows only.
« Reactie #3 Gepost op: 2013/11/11, 01:08:39 »
Precies. Daarom gebruik ik Firefox ook alleen als back-up browser. Ik gebruik al maanden QupZilla. QupZilla wordt wel populairder alleen jammer genoeg nog niet onder developers (extensie-developers, bedoel ik want je kunt makkelijk een extensie schrijven voor QupZilla, alhoewel Greasmonkey er gelukkig wel is). En inderdaad ook WebKit :)

Maar goed, dit wordt wel offtopic zo ;)