Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Java handmatig updaten (opgelost)  (gelezen 1877 keer)

Offline MichelP

  • Lid
Java handmatig updaten (opgelost)
« Gepost op: 2010/07/24, 14:15:12 »
Ik zit nog op versie 20 en moet eigenlijk updaten naar 21.
Heb wel de handleiding gezien met mapjes aanmaken maar snap er weinig van hoe dat nou moet.
Is het erg om op versie 20 te blijven en te wachten totdat hij van zelf update?
Gebruik het maar op 1 site namelijk.
Heb de jre sun versie.
« Laatst bewerkt op: 2010/07/24, 16:50:16 door MichelP »
2 Quad CPU Q8200 Linux Mint 13 maya

Re: Java handmatig updaten
« Reactie #1 Gepost op: 2010/07/24, 14:30:10 »
Waarom niet OpenJDK? Wordt beter onderhouden en werkt ook prima.

Offline MichelP

  • Lid
Re: Java handmatig updaten
« Reactie #2 Gepost op: 2010/07/24, 14:38:26 »
Nee dan werkt de site die ik gebruik niet.
Zie ander topic van mij.

http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/vraagje-over-java/
2 Quad CPU Q8200 Linux Mint 13 maya

Offline Willy4

  • Lid
Re: Java handmatig updaten
« Reactie #3 Gepost op: 2010/07/24, 14:42:01 »
Ik zit nog op versie 20 en moet eigenlijk updaten naar 21.
Waarom moeten?
Maarre... de officiële deb-pakketten zijn er nog niet dus het zal allemaal wel meevallen met dat moeten.

Is het erg om op versie 20 te blijven en te wachten totdat hij van zelf update?
Nee, gewoon lekker op de officiële updates wachten. Morgen of overmorgen zullen die wel in de officiële distro's zitten. ;)
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Java handmatig updaten
« Reactie #4 Gepost op: 2010/07/24, 14:48:14 »
Ik zou ook even wachten. Maar als het te lang duurt, dan kun je het zo handmatig bijwerken:
http://sites.google.com/site/computertip/java

In het verleden hebben we weleens veel te lang moeten wachten op de bijgewerkte versie.... In de gaten houden dus.

Re: Java handmatig updaten
« Reactie #5 Gepost op: 2010/07/24, 15:01:21 »
Nee dan werkt de site die ik gebruik niet.
Zie ander topic van mij.

http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/vraagje-over-java/
En welke site is dat, als ik vragen mag?

Offline MichelP

  • Lid
Re: Java handmatig updaten
« Reactie #6 Gepost op: 2010/07/24, 16:07:57 »
Cumulus,
http://websdr.ewi.utwente.nl:8901/

Pjotr,
Die link van java had ik al geprobeerd maar gaat boven mijn petje.
Mapjes en submapjes aanmaken,is voor mij echt abakadabra.
Ik ga het toch nog 1x proberen,stap voor stap.
« Laatst bewerkt op: 2010/07/24, 16:18:11 door MichelP »
2 Quad CPU Q8200 Linux Mint 13 maya

Offline MichelP

  • Lid
Re: Java handmatig updaten
« Reactie #7 Gepost op: 2010/07/24, 16:49:49 »
Nu na 2 dagen emmeren heb ik het echt helemaal gehad,sorry.
Lukt niet ik wacht de automatische update wel af.
Bedankt allemaal voor het meedenken.
Opgelost. ;)
2 Quad CPU Q8200 Linux Mint 13 maya

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Java handmatig updaten
« Reactie #8 Gepost op: 2010/07/24, 17:21:02 »
Pjotr,
Die link van java had ik al geprobeerd maar gaat boven mijn petje.
Mapjes en submapjes aanmaken,is voor mij echt abakadabra.

MichelP, met de handleiding van Pjotr is het installeren van een (nieuwe) Sun Java-versie een 'koud kunstje'. Gewoon de terminalcommando's die daarin staan kopiëren en in de terminal (menu Toepassingen, Hulpmiddelen, Terminalvenster) plakken en na elk commando op de Enter-toets drukken. Heb de nieuwste versie (21) net op 'Pjotr's manier' geïnstalleerd.

Het enige dat dit keer anders ging dan alle keren daarvoor, was toen ik op het punt kwam dat er een licentieovereenkomst moest verschijnen. Die kwam namelijk niet. ??? ??? ??? In plaats daarvan schoof er een heel verhaal over 'extracting of inflating' met de namen van heel wat steden over het scherm. Niets van aantrekken en gewoon het volgende commando uit de handleiding invoeren. ;)


Edit: wel opletten dat je het juiste versienummer (is dit keer: jre-6u21-linux-i586.bin) in de commando's zet, anders werkt het niet. ;) 
« Laatst bewerkt op: 2010/07/24, 17:27:08 door Mikkel »

Offline MichelP

  • Lid
Re: Java handmatig updaten (opgelost)
« Reactie #9 Gepost op: 2010/07/24, 21:25:22 »
O en ik dacht dat dat een fout was dat ik die melding niet kreeg.
Toch nog een keer geprobeerd en is eindelijk gelukt.
Nogmaals bedankt allemaal voor de tips. ;)
2 Quad CPU Q8200 Linux Mint 13 maya

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Java handmatig updaten (opgelost)
« Reactie #10 Gepost op: 2010/07/24, 21:49:21 »
Inmiddels heb ik de handleidingen aangepast aan versie 21.

@Mikkel: ik vermoed, dat het wegblijven van de licentieovereenkomst een gevolg is van het feit, dat je de licentieovereenkomst al eens eerder had aanvaard. Bij installatie van een oudere versie van JRE.

Ik heb geen zin om dat diepgaand te gaan beproeven, dus ik heb de volgende waarschuwing toegevoegd aan de handleidingen:

Let op: het is mogelijk, dat u geen licentieovereenkomst te zien krijgt. Bijvoorbeeld als u die al eens eerder hebt aanvaard, bij een installatie van een oudere versie van JRE vanuit de pakketbronnen.

Lijkt me in de praktijk even effectief.  :)

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Java handmatig updaten (opgelost)
« Reactie #11 Gepost op: 2010/07/24, 22:32:25 »
@Mikkel: ik vermoed, dat het wegblijven van de licentieovereenkomst een gevolg is van het feit, dat je de licentieovereenkomst al eens eerder had aanvaard. Bij installatie van een oudere versie van JRE.

Zou het? Zeker weet doe ik het niet, maar ik dacht dat die licentieovereenkomst voorbij is gekomen bij elke nieuwe versie die ik installeerde. Als de oude versie verwijderd is (volgens de aanwijzingen in jouw handleiding), 'ziet' het installatiebestand van een nieuwe versie dan dat er ooit zo'n overeenkomst is aanvaard op een systeem?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Java handmatig updaten (opgelost)
« Reactie #12 Gepost op: 2010/07/24, 22:50:19 »
@Mikkel: ik vermoed, dat het wegblijven van de licentieovereenkomst een gevolg is van het feit, dat je de licentieovereenkomst al eens eerder had aanvaard. Bij installatie van een oudere versie van JRE.
aanvaarding

Zou het? Zeker weet doe ik het niet, maar ik dacht dat die licentieovereenkomst voorbij is gekomen bij elke nieuwe versie die ik installeerde. Als de oude versie verwijderd is (volgens de aanwijzingen in jouw handleiding), 'ziet' het installatiebestand van een nieuwe versie dan dat er ooit zo'n overeenkomst is aanvaard op een systeem?

Als je JRE eerder had geinstalleerd vanuit de pakketbronnen (partnerbron) dan is de licentieovereenkomst wellicht ergens bewaard gebleven?

Zoals gezegd, ik heb geen zin om dat diepgaand te beproeven... Kost me teveel tijd, en het is van weinig praktisch belang. Als mensen maar niet schrikken omdat ze geen licentieovereenkomst zien, dan is wat mij betreft het doel bereikt.  :)

Offline MichelP

  • Lid
Re: Java handmatig updaten (opgelost)
« Reactie #13 Gepost op: 2010/07/25, 16:31:59 »
Bedankt Pjotr voor het aanpassen ziet er goed uit.
Hopelijk lukt het me nu bij de volgende update die wat mij betreft lang op zich mag laten wachten. 8)
Vind het nog allemaal een beetje eng hoor dat in de terminal gerommel.
Werkt verder prima nu en mocht de volgende update `problemen`geven dan open ik dit topic weer opnieuw.
Heb alle topic`s met vragen van mij als bladwijzer,zo kan ik alles snel terug vinden bij bijvoorbeeld een schone installatie. ;)
2 Quad CPU Q8200 Linux Mint 13 maya