Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] Desktopprobleem na upgrade naar Kubuntu Jaunty  (gelezen 848 keer)

Offline Cugel

  • Lid
[opgelost] Desktopprobleem na upgrade naar Kubuntu Jaunty
« Gepost op: 2009/05/10, 22:37:46 »
Na upgraden van Kubuntu Intrepid naar Jaunty heb ik een probleem met de plasmoid surface, of gewoon de desktop. Ik kan geopende windows keurig overal neerzetten op het scherm, dus het is geen videoprobleem, maar op een of andere manier is de hele 'officiele' achtergrond van Kubuntu een heel stuk naar onderen geschoven. Ik heb dus concreet een groot zwart vlak op het scherm en ergens aan de onderkant van het scherm zie je nog net de bovenkant van de normale achtergrond (zie ook het plaatje, alle windows geminimaliseerd). Ik kan op die zwarte achtergrond zelf helemaal niets doen. Overigens draait op dat onzichtbare gedeelte keurig de normale Kubuntu desktop, maar ik heb er op deze manier niet zo veel aan.
Ik heb al geprobeerd om in ~/.kde/share/ de config dir te renamen, maar dat leverde vooral ergernis op van verdwenen settings, maar veranderde niets aan de (positie van) achtergrond. Ik vermoed dat ergens in /usr/share wel meer configdingen staan maar ik kom er niet uit. Iemand?

http://imagebin.ca/view/QBaimPnC.html
« Laatst bewerkt op: 2009/05/12, 15:31:43 door Cugel »

Re: Desktopprobleem na upgrade naar Kubuntu Jaunty
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/11, 15:34:12 »
Als je eens de Desktop Settings opent, daar je type desktop even verandert naar iets anders (mapweergave ofzo), springt het dan weer goed?

Offline Cugel

  • Lid
Re: Desktopprobleem na upgrade naar Kubuntu Jaunty
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/11, 19:43:53 »
Geprobeerd. Hij gaat keurig (zichtbaar) naar folder view, maar het blijft helaas allemaal op dezelfde plek staan.

Re: Desktopprobleem na upgrade naar Kubuntu Jaunty
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/11, 19:58:20 »
En wat gebeurt er met een nieuwe account?

Offline Cugel

  • Lid
Re: Desktopprobleem na upgrade naar Kubuntu Jaunty
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/11, 21:27:52 »
En wat gebeurt er met een nieuwe account?
Dat gaf een perfect beeld. Toen ik daarna weer onder mijn eigen naam inlogde was de boel spontaan hersteld! Plasmoids doen wel nog wat raar maar de desktop ziet er weer normaal uit. Opgelost dus (tot de volgende reboot misschien, maar toch).