Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuwe camera  (gelezen 1582 keer)

Offline hvb

  • Lid
Nieuwe camera
« Gepost op: 2008/01/20, 16:58:59 »
Mijn dochter heeft een nieuwe camera van de aldi (medion) de Traveler DC -6900.
Als ik deze aansluit op gutsy zie ik hem wel staan onder Locaties - Computer, maar kan ik hem niet aankoppelen.
Ik krijg dan de melding: kan schijf niet mounten, er is waarschijnlijk geen schijf aanwezig in het station.
Betekent dit dat er onder ubuntu (nog) geen driver aanwezig is?
Moet ik wachten tot hardy komt of is er een andere directe oplossing.

Het probleem is dat mijn uitwonende dochter op haar computer ook gutsy draait , ze moet nu de camera of de sd-card meenemen naar huis.

Hans

Offline hvb

  • Lid
Nieuwe camera
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/24, 21:11:47 »
Aangezien die grote van oorsprong Duitse supermarkt al een aantal keren genoemd is (en dus bezocht wordt) moet er bij zoveel lezers statistisch gezien toch langzamerhand iemand tussen zitten die hier ervaring mee heeft.
Ik weet nog niet hoe ik deze moeilijke zin er uit heb gekregen, maar hopelijk levert het een praktische reactie op.

Ikzelf had een half jaar geleden een camera bij Kruitvat gekocht, en die werd meteen herkend. Waarschijnlijk moet ik wachten tot Hardy voor een driver.

groeten,

Hans

Offline lizardman

  • Lid
Nieuwe camera
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/24, 21:42:12 »
Kun je niet gewoon het sd kaartje in je computert stoppen? zo doe ik het altijd.
en voor mijn oude laptoppertje zonder cardreader heb ik een usb-cardreader gekocht bij.... yep en hij doet het ook nog :)
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline joop905

  • Lid
Nieuwe camera
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/24, 21:56:32 »
mijn pc zitten 6 USB aansluitingen 2 x voor kant en 4 x achter kant
die aan de voorkant zijn 2.0 en de achterkant zijn USB 1.1
probeer dit eens uit

GrJ905.

Nieuwe camera
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/24, 22:49:07 »
Heb je het proggie " gThumb"  geinstalleerd ???
Het staat bij Toepassingen->Grafish

Zonee installeer dit dan.

Wanneer je gThumb opstart ga je naar " Bewerken->Preferences"  in het eerste tabblad staan er dan onderaan 2 vinkjes.

Indien je nu de camera aanzet EN DAN PAS de usb kabel in de pc stopt zou gThumb moeten opstarten en je vragen wat te doen met de foto's.
Meestal importeren naar je afbeeldingen map.

Doet hij dit niet dan gThumb starten en klikken op " Bestand -> Foto's importeren"

Ik heb een nieuwe Nikon en ook die word niet gemount als hd, sterker nog vind hem nergens terug, en denk dat compiz gewoon pezt :P

Met gThumb kan je wel je foto's binnen halen.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline hvb

  • Lid
Nieuwe camera
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/25, 21:36:44 »
Citaat van: joop905
mijn pc zitten 6 USB aansluitingen 2 x voor kant en 4 x achter kant
die aan de voorkant zijn 2.0 en de achterkant zijn USB 1.1
probeer dit eens uit

GrJ905.
Mijn dochter heeft een oude computer met 2 USB aansluitingen achter, waarschijnlijk 1.0
De camera wordt gewoon niet herkend.

groeten,

Hans

Offline hvb

  • Lid
Nieuwe camera
« Reactie #6 Gepost op: 2008/01/25, 21:51:14 »
Citaat van: Gandyman
Heb je het proggie " gThumb"  geinstalleerd ???
Het staat bij Toepassingen->Grafish

Zonee installeer dit dan.

Wanneer je gThumb opstart ga je naar " Bewerken->Preferences"  in het eerste tabblad staan er dan onderaan 2 vinkjes.

Indien je nu de camera aanzet EN DAN PAS de usb kabel in de pc stopt zou gThumb moeten opstarten en je vragen wat te doen met de foto's.
Meestal importeren naar je afbeeldingen map.

Doet hij dit niet dan gThumb starten en klikken op " Bestand -> Foto's importeren"

Ik heb een nieuwe Nikon en ook die word niet gemount als hd, sterker nog vind hem nergens terug, en denk dat compiz gewoon pezt :P

Met gThumb kan je wel je foto's binnen halen.
Gandyman

Ik had geen flauw idee dat er zoiets zou kunnen bestaan dwz dat je zonder camera herkenning toch foto's kunt importeren. Er zou gewoon een goed handboek moeten zijn waar dergelijke praktische tips instaan.  
Hoe het ook zij, het werkt fantastisch.

Ik heb gedaan wat je beschreef, toen gThumb opgestart want dat kwam niet automatisch en vervolgens zag ik kort een melding dat er een (ik meen) fotocard was gedetecteerd.  Hierna kon ik de foto's importeren en opslaan.
Vreemd genoeg kreeg ik bij het lostrekken van de usb kabel (de camera kan ik in aangesloten toestand niet uitzetten) de melding dat dit niet op de juiste manier was gedaan. Is dit toch een soort herkenning maar dan van de sd-card?


mijn zeer grote dank  

vriendelijke groeten,
Hans