Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 'k Heb Evolution gedelete,laptop geeft enkel nog space pic(Opgelost)  (gelezen 1877 keer)

Offline gwatte

  • Lid
Via via geraak ik hier nog.Evolution met zijn mega aantal wachtwoorden heb ik buiten gewipt via synaptics.Er stond daar nog een bericht in dat moest verzonden zijn.Het is telkens veel data in het bericht dat je leest en als hij iets moet doen ,oeioeioei.
Ik heb Thunderbird ook staan maar die is blijkbaar geen baas op mijn laptop.Ik heb enkel nog pictures van venus,aarde,star trek achtige foto 's.Via de R knop geraak ik nog op dit forum.Bij HELP gaat het ook niet tov inloggen.WAT TE DOEN ? O0
« Laatst bewerkt op: 2011/07/24, 12:32:59 door gwatte »

Re: 'k Heb Evolution gedelete,laptop geeft enkel nog space pic
« Reactie #1 Gepost op: 2011/07/23, 10:20:04 »
Eeehm, wat is het probleem precies?
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Re: 'k Heb Evolution gedelete,laptop geeft enkel nog space pic
« Reactie #2 Gepost op: 2011/07/23, 10:26:14 »
Evolution verwijderen is niet erg; maar als je dan Thunderbrid wenst te gebruiken moet je die ook instellen met wachtwoorden, dus ik zie eigenlijk geen reden om zo te werk te gaan. En tja verwijderd is verwijderd dus als je nog een mail had staan in Evolution, ben je die onherroepelijk kwijt.

Voor de rest kan ik maar weinig uitmaken van dat bericht van je...., begin al eens met de Ubuntu-versie en wát precies het probleem is  ;).

Die star-treck op je scherm is 9/10 de screensaver Cosmos die actief is (of heb je in de dynamische bureaubladachtergrond wat wezen aanpassen ? ), dus gewoon terug je scherm actief maken (mogelijk je paswoord ingeven om erin te geraken) en je zou dan terug je bureaublad moeten hebben.
« Laatst bewerkt op: 2011/07/23, 10:29:24 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline gwatte

  • Lid
Re: 'k Heb Evolution gedelete,laptop geeft enkel nog space pic
« Reactie #3 Gepost op: 2011/07/23, 10:49:25 »
11.04 ubuntu heb ik .De achtergronden of thema's komen van gnome.Bij afsluiten heb ik enkel nog zwart beeld.Enkel via de rechtse knop kan ik nog iets doen.

Offline Tom

  • Lid
Re: 'k Heb Evolution gedelete,laptop geeft enkel nog space pic
« Reactie #4 Gepost op: 2011/07/23, 10:56:40 »
evolution-data-server-common < heeft u die ook verwijderd ? zo ja zet die dan maar terug.
Dat is namelijk de enige die u niet mag verwijderen.
Dan draait u het systeem toch enigszins in de soep.
« Laatst bewerkt op: 2011/07/23, 12:04:09 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline vanadium

  • Lid
Re: 'k Heb Evolution gedelete,laptop geeft enkel nog space pic
« Reactie #5 Gepost op: 2011/07/23, 13:37:41 »
'k begrijp er ook niets van - vast geen Belgisch  XD

Herinstalleer eerst even alle standaardcomponenten van de Ubuntu desktop terug, door in een terminal volgend commando in tegeven
sudo apt-get install ubuntu-desktop
(Je kan ook Synaptics gebruiken en het pakket ubuntu-desktop installeren)

Dan kan je achteraf alles instellen zodat Thunderbird je standaard email programma is.

Offline gwatte

  • Lid
Re: 'k Heb Evolution gedelete,laptop geeft enkel nog space pic
« Reactie #6 Gepost op: 2011/07/23, 14:48:37 »
Alles is zwart als de labtop op staat.Alleen ga ik via R knop iets doen.Het zal wel die "evolution-data-server-common" die gedeleted is zijn.
Terminal wat is dat,hier werkt niks meer.Ik  heb alleen de disc Ubuntu 10.10 Desktop Editie 32 bit.Thanks.

Re: 'k Heb Evolution gedelete,laptop geeft enkel nog space pic
« Reactie #7 Gepost op: 2011/07/23, 15:01:39 »
Ah ik snap het ......... je bent anderstalig maar je hebt noties van het Nederlands. (Ben je van Afrika ?)

Ok, hier moeten we ook helpen.

Voor de terminal op te roepen druk volgende toetscombinatie in: Ctrl+Alt+t dit opent een venster met alleen maar tekst (zwarte achtergrond)

Kopieer en plak het hierboven gegeven terminalcommando en druk op enter (paswoord ingeven) .

Normaal gesproken zou je dan terug een werkende omgeving moeten hebben.

Maar heb je nu versie 11.04 of 10.10 ???, dat is wel een wezenlijk verschil.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline gwatte

  • Lid
Re: 'k Heb Evolution gedelete,laptop geeft enkel nog space pic
« Reactie #8 Gepost op: 2011/07/23, 15:39:47 »
"11.04" draai ik. .De ctrl alt t had iets tevoorschijn getoverd.Er werd gesproken over de muis in de L bovenhoek plaatsen en de knop even ingedrukt houden.Door op minimaliseren te drukken en zodoende om links boven te geraken is alles weer black geworden.
Dat commando van je had ik geplakt,result:kubuntu en nog wat vreemde linux gedoe.
Ik zit er niet mee om 10.04 te herinstalleren.De cd heb ik .

Offline Tom

  • Lid
Re: 'k Heb Evolution gedelete,laptop geeft enkel nog space pic
« Reactie #9 Gepost op: 2011/07/23, 18:33:55 »
Ah ik snap het ......... je bent anderstalig maar je hebt noties van het Nederlands. (Ben je van Afrika ?)

Ok, hier moeten we ook helpen.

Voor de terminal op te roepen druk volgende toetscombinatie in: Ctrl+Alt+t dit opent een venster met alleen maar tekst (zwarte achtergrond)

Kopieer en plak het hierboven gegeven terminalcommando en druk op enter (paswoord ingeven) .

Normaal gesproken zou je dan terug een werkende omgeving moeten hebben.

Maar heb je nu versie 11.04 of 10.10 ???, dat is wel een wezenlijk verschil.

Zie geen commando dus waarschijnlijk @gwatte ook niet. ;)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: 'k Heb Evolution gedelete,laptop geeft enkel nog space pic
« Reactie #10 Gepost op: 2011/07/23, 19:49:18 »
gwatte, als je de computer opstart, krijg je dan wel eerst het Grub scherm? Die met de witte regels, zo ja ga dannaar de tweede regel met de pijltjes toets. Als je op de tweede regel staat, de recovery mode, staat er ook bij, geef je een ENTER. Hierna komen er een heleboel regels voorbij, gewoon laten gaan, dan komt er vanzelf een menu. Kies hier drop to rootshell nu kom je in een terminalscherm terecht.
Type daar sudo apt-get install ubuntu-desktop zoals Vanadium al aangaf en geef een ENTER, nu moet je het wachtwoord ingeven, hier zie je niks van, gewoon blind intyppen en geef een ENTER. Als de installatie klaar is type je sudo reboot now en geef een ENTER. Waarschijnlijk weer je wachtwoord invullen en geef een ENTER. Nu start de computer weer op.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: 'k Heb Evolution gedelete,laptop geeft enkel nog space pic
« Reactie #11 Gepost op: 2011/07/23, 21:27:55 »
Holala 't wordt hier complex ! XD

Voor Grub te zien druk je op de linker SHIFT toets (blijven drukken) na het BIOS scherm (het eerste scherm bij opstart) en doe dan wat hierboven (Gijsbert) is vermeld.

Maar eerlijk gezegd: als je een CD hebt van 10.04 zou ik die maar beter gebruiken en een verse mooie herstart maken.

Om dan Thunderbird te gebruiken installeer dat gewoon via Softwarecenter en laat de rest ongemoeid.
« Laatst bewerkt op: 2011/07/23, 21:30:21 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Tom

  • Lid
Re: 'k Heb Evolution gedelete,laptop geeft enkel nog space pic
« Reactie #12 Gepost op: 2011/07/23, 21:35:13 »
Citaat van: Wanda
Zie geen commando dus waarschijnlijk @gwatte ook niet.
Het staat er wel degelijk:  sudo apt-get install ubuntu-desktop
im vanadium zijn bericht.
Oeps sorry foutje had alleen de heer Joris zijn bericht gelezen ,dom ja ik weet het. :-[
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline gwatte

  • Lid
Re: 'k Heb Evolution gedelete,laptop geeft enkel nog space pic
« Reactie #13 Gepost op: 2011/07/23, 22:13:12 »
@gijsbert en de andere hier,bedankt.Er zit nog wang-belgie tussen,dus de derde regel recovery.Er verschijnt dan een blad waar je moet tikken.Eerst had ik Sudo met grote S staan,moet kleine s zijn.Wachtwoord,return,geduld en dan de sudo reboot now en return.Hij staat nu  in ubuntu klassiek,muziekje is mooier.'t Werkt nu.Oef.

Re: 'k Heb Evolution gedelete,laptop geeft enkel nog space pic
« Reactie #14 Gepost op: 2011/07/23, 22:18:00 »
Om eerlijk te zijn kost het mij te veel moeite om TS zijn posts te begrijpen.

Offline speculoos

  • Lid
Re: 'k Heb Evolution gedelete,laptop geeft enkel nog space pic
« Reactie #15 Gepost op: 2011/07/23, 22:25:14 »
Vooral dat mooier muziekje, dat interigeert mij.  8-)

Re: 'k Heb Evolution gedelete,laptop geeft enkel nog space pic
« Reactie #16 Gepost op: 2011/07/23, 22:31:38 »
Ik denk dat het vertaalt is met Google, levert altijd een mooi taalgebruik op.  XD
« Laatst bewerkt op: 2011/07/23, 22:39:43 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.