Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: installeren Ubuntu 8.04  (gelezen 1306 keer)

Offline reddevel

  • Lid
installeren Ubuntu 8.04
« Gepost op: 2008/09/27, 09:55:39 »
Heb een tijdje geleden Ubuntu 7.10 geinstalleerd om Ubuntu te verkennen op een oude pc zonder ander besturingssysteem, nu wou ik de nieuwe versie 8.04 installeren als dualboot maar zit al snel vast met mijn handelingen daar ik nu instellingen moet geven die ik bij mijn eerste installatie niet tegen kwam en wil zekers niets verkeerd doorgeven waardoor hij slecht of niet gaat werken. Ik blijf al steken bij de volgende instellingen;

gebruiken als: niet gebruiken
opstartbaar vlag: uit
gegevens van een andere partitie kopiëren
data van partitie wissen
partitie verwijderen
klaar met instellen van de partitie

Wat ik zelf al weet hier; gegevens moeten niet worden gekopiëerd, data van de partitie wissen kan nooit geen kwaad, partitie niet verwijderen want hier wil ik ubuntu op installeren maar wat met de eerste twee??? En kom ik nog andere dingen tegen waar ik van op de hoogt moet zijn voor de installatie??? Alvast bedankt voor jullie reacties.

groetjes
groetjes

je bent nooit te oud om te leren.

Offline Drummies

  • Lid
installeren Ubuntu 8.04
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/27, 10:16:09 »
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline reddevel

  • Lid
installeren Ubuntu 8.04
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/27, 11:16:48 »
bedankt voor de reactie maar ben er niet veel wijzer van geworden krijg de instellingen niet geregeld dat hij doorgaat naar de volgende fase van de installatie, moet je zeggen dat ik eigenlijk 2X windows heb geinstalleerd (éénmaal vista-look en éénmaal standaard) en hierbij zou ik Ubuntu willen installeren, op een reeds aangemaakte partitie maar de instellingen die hierboven worden gevraagd krijg ik niet zo ingevuld dat hij doorgaat met de installatie. Zoals hieronder te zien, N zou dan de Ubuntu-partitie worden;

groetjes

je bent nooit te oud om te leren.

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
installeren Ubuntu 8.04
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/27, 11:24:21 »
Partitie N = FAT32 je hebt ext3 nodig voor ubuntu
Ik zou de partitie vernietigen en ubuntu op onbenoemde ruimte installeren.

Succes!
Frank
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

Offline reddevel

  • Lid
installeren Ubuntu 8.04
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/27, 11:36:13 »
er was mij gezegd dat ik Ubuntu deze ruimte kon toewijzen den dat deze dan zelf zou zorgen voor de indeling en bestandstype maar ga het proberen. Thanks
groetjes

je bent nooit te oud om te leren.

Offline Drummies

  • Lid
installeren Ubuntu 8.04
« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/27, 11:39:18 »
Citaat van: reddevel
bedankt voor de reactie maar ben er niet veel wijzer van geworden krijg de instellingen niet geregeld dat hij doorgaat naar de volgende fase van de installatie, moet je zeggen dat ik eigenlijk 2X windows heb geinstalleerd (éénmaal vista-look en éénmaal standaard) en hierbij zou ik Ubuntu willen installeren
toch wel essentiele info waarom niet aangegeven in je startende topic

oke volg onderstaande eens echter 4 systemen op een al wat oude pc ik zou het er bij 2 houden

http://computertip.googlepages.com/tweevoudigopstartbaarubuntu
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline reddevel

  • Lid
installeren Ubuntu 8.04
« Reactie #6 Gepost op: 2008/09/27, 23:28:12 »
sorry voor het weglaten van het essentiële wist niet dat het een verschil maakte twee of drie systemen voor wat de boot betreft. Het is een al wat oudere pc om te testen hoe het zou gaan met 2 OS-systemen en dan Ubuntu daar ik dit wil uitvoeren op mijn huidige pc maar dan met XP Home, Vista en Ubuntu. Ik wil jullie wel heel hartelijke bedanken voor jullie hulp want op dit moment van dit schrijven gebeurd het wel met Ubuntu wat dus wil zeggen dat de installatie gelukt is en tot op heden perfekt werkt. Heb eigenlijk nog een vraagje moet ik hier een antivirus op installeren of is dit niet nodig en zoja had ik gedacht aan AVG Free deze hebben dacht ik een uitvoering voor Linux.
groetjes

je bent nooit te oud om te leren.

Offline mcgyver

  • Lid
installeren Ubuntu 8.04
« Reactie #7 Gepost op: 2008/09/27, 23:36:52 »
Vele discussie hierover op dit forum. Tot nu toe is het niet nodig. Je zal niemand op dit forum aantreffen die een Linuxvirus heeft gehad. Mocht het ooit zover komen hoor je het wel.


Offline reddevel

  • Lid
installeren Ubuntu 8.04
« Reactie #9 Gepost op: 2008/09/28, 09:31:18 »
Nogmaals allen hartelijk bedankt voor jullie support, ga me nu wat verdiepen in dit systeem en als er problemen zijn horen jullie het wel.
groetjes

je bent nooit te oud om te leren.