Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: LMMS 0.4.6 - Een aanrader ! (mening/review)  (gelezen 3856 keer)

Offline peter5

  • Lid
LMMS 0.4.6 - Een aanrader ! (mening/review)
« Gepost op: 2010/01/01, 21:18:55 »
Heeey muziekliefhebbers  :D,

Ik ben van mijn hobby DJ en ik vind het leuk om plaatjes te draaien  en muziek maken als ik niet programmeer :D

Graag wou ik m'n mening delen over de nieuwe versie van LMMS 0.4.6.

Ik ging dus even kijken op de Updates en kwam dus de nieuwe versie van LMMS tegen (eerst had ik 0.4.5)
Ik heb hem nu 1 avond op me laptop staan. Die had een dual-boot met Windows 7 en Ubuntu 9.10.
Me computer op me kamer heeft alleen maar Ubuntu 9.10, vroeger was het een dual boot met osx86 om even te kijken wat het was. ::)

Ik opende een project van LMMS 0.4.5 (Nick & Peter - Odd Times, dat is een trance nummer dat we aan het maken zijn)

Het eerste wat me opviel was de stabiliteit; plugins laden sneller, en de kwaliteit van het geluid leek wel beter (dat kan ook verbeelding zijn  ;))

Wat ik wel miste is het aanbod van plugins en presets in LMMS 0.4.5, maar toen kwam ik het pakket lmms-vst tegen.

Ik draaide in me terminal:
sudo apt-get install lmms-vst
[enter]
Je wachtwoord invoeren.
[enter]

Als dat goed gaat, kun je met de VeSTige plugin VST(i) plugins laden! Ik had nooit gedacht dat dat kon, ik weet niet of het ook kon met de oudere versies van LMMS.

Figuur 1: VSTi op Ubuntu (LMMS)


Ik probeerde Sytrus uit de FL Studio van mijn Windows 7 partitie, en ik kon profiteren van de power van Sytrus. Na een tijdje spelen en experimenteren besloot ik Windows 7 eraf te halen en de lege partitie aan Ubuntu te schenken :P
Mijn laptop is nu 100% Ubuntu! :D
De reden van die Windows 7 waren die VST plugins en presets die in FL Studio zaten, het aanbod was groter.

Wat bugs betreft, ik heb tot nu toe nergens last van gehad. ;)
Ik kan wel aanraden, dat als je geavanceerde nummers gaat produceren, een goede geluidskaart gebruikt. Een externe geluidskaart doet ook wonderen. ;) Als je geen betere wilt geluidskaart te kopen, kan je ook eerst exporteren naar WAV of OGG, omdat als je die luistert er geen plugins meer nodig zijn ;)

Verder wil ik de programmeurs en andere medewerkers van LMMS bedanken dat ze de laatste wens in Ubuntu hebben vervuld :D, voor programmeren gebruik ik nu Netbeans (Java), Geany (PHP, HTML), Anjuta(C++ en wxWidgets) en LMMS met al me plugins! :D

Ik wens iedereen een gezond en open-source nieuw jaar!

Groetjes,
Peter Willemsen
Ubuntu 10.04 voor homeserver en werk pc - iPhone - iPad Wifi 16GB - Packard Bell Dot S met Ubuntu 10.10.

Ubuntu Center! Mijn interpretatie van iTunes (open source, wordt nog aan gewerkt): https://bitbucket.org/peterwilli/ubuntu-center

Re: LMMS 0.4.6 - Een aanrader ! (mening/review)
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/01, 21:50:57 »
Ik heb 0.4.6 nog niet in de updates hoor, maar LMMS is inderdaad een zeer fijn programma :)

Kort, maar netjes review :) En u natuurlijk ook een gezond 2010 :)

Offline peter5

  • Lid
Re: LMMS 0.4.6 - Een aanrader ! (mening/review)
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/01, 22:01:12 »
Ik heb 0.4.6 nog niet in de updates hoor, maar LMMS is inderdaad een zeer fijn programma :)

Kort, maar netjes review :) En u natuurlijk ook een gezond 2010 :)

Heey dank je wel! :D
Ja het is inderdaad fijn, maar nu is het nog beter ik ben echt diep onder de indruk :O
Ik had niet veracht dat er features als dit mogelijk zouden worden.

EDIT: Oeps, sorry ;) Deze PPA had ik in mijn softwarebronnen-lijst: https://launchpad.net/~tobydox/+archive/lmms
Ik denk dat dat de reden was ::)

EDIT 2: Die PPA is op me gewone computer, ik heb in het programma Softwarebronnen het veld "Downloaden van:" op Hoofdserver gezet. (Op Ubuntu 9.10)

En anders weet ik echt niet meer hoe ik eraan ben gekomen :S

Groetjes,
Peter Willemsen
« Laatst bewerkt op: 2010/01/01, 22:38:06 door Peter »
Ubuntu 10.04 voor homeserver en werk pc - iPhone - iPad Wifi 16GB - Packard Bell Dot S met Ubuntu 10.10.

Ubuntu Center! Mijn interpretatie van iTunes (open source, wordt nog aan gewerkt): https://bitbucket.org/peterwilli/ubuntu-center

Re: LMMS 0.4.6 - Een aanrader ! (mening/review)
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/03, 12:50:18 »
Het is een beetje jammer dat LMMS beter op Windows draait dan op Linux  ???

Ook de JACK support is crappy, dan kun je als muziek productie programma niet maken op Linux vind ik.

edit: maar blijkbaar kan LMMS anderen wel bekoren, dat is een goede zaak. Nu nog goede JACK support en wellicht word ik dan wat positiever ;)

« Laatst bewerkt op: 2010/01/03, 14:59:37 door .zamorano »

Re: LMMS 0.4.6 - Een aanrader ! (mening/review)
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/03, 20:12:17 »
@Peter: Jup, tobydox is de officiƫle PPA voor LMMS :) Ik heb die PPA even niet in gebruik nu, vandaar dat ik de update nog niet heb gehad ;)