Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xubuntu 16.04 Epson XP 540 werkt niet meer en scanner C 9000F mark II ook niet  (gelezen 863 keer)

Offline roeland

  • Lid
Van het ene op het andere moment werkte mijn printer (Epson XP540) niet meer en de Canon scanner 9000 mark II ook niet.

Het printerprobleem heb ik opgelost door de printer te verwijderen en opnieuw te installeren.  Die werkt weer.
Maar bij de scanner heb ik nog geen oplossing gevonden.  Afkoppelen en opnieuw aansluiten doet niets.

Wie heeft een suggestie?

Ik heb een dual boot systeem Xubuntu 16.04 en Windows 10.
« Laatst bewerkt op: 2019/06/19, 16:37:08 door roeland »
Ik werk al jaren met Xubuntu (na enkele jaren de gewone Ubuntu versie  gebruikt te hebben).  Als je gewoon je werk wilt doen zonder toeters en bellen in het uiterlijk en geen´top´ pc of laptop hebt, is Xubuntu aan te bevelen! Nu toch sinds een paar maanden overgestapt naar Mint 20.2 XFCE. net wat stabieler.

Offline roeland

  • Lid
Zelf weer opgelost.  Xubuntu afgesloten, Windows 10 constateerde een fout met een usb scanner.  Tot mijn verbazing lost Windows die op zonder mij.
Vervolgens Xubuntu weer opgestart zonder scanner.  Na het opstarten de scanner weer aansluiten en alles werkt weer.
Dit is de eerste keer in jaren dat ik dit probleem had.
Ik werk al jaren met Xubuntu (na enkele jaren de gewone Ubuntu versie  gebruikt te hebben).  Als je gewoon je werk wilt doen zonder toeters en bellen in het uiterlijk en geen´top´ pc of laptop hebt, is Xubuntu aan te bevelen! Nu toch sinds een paar maanden overgestapt naar Mint 20.2 XFCE. net wat stabieler.

DarkEra

  • Gast
Xubuntu 16.04 wordt al sinds 21 April 2019 niet meer ondersteund. Dus EOL: https://xubuntu.org/release/16-04/
Het is aan te raden om over te gaan naar 18.04 die nog tot 29 April 2021 ondersteund wordt met updates: https://xubuntu.org/release/18-04/
« Laatst bewerkt op: 2019/06/19, 17:24:12 door Maik »