Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe het geluid van de speakers uitzetten als ik met oordoppen luister?  (gelezen 741 keer)

Offline Bigtwin

  • Lid
Ik had ook in versie 10.04 al moeite om het te vinden, nu, met 12.04 weer. Hoe kan ik het geluid van de speakers uitzetten als ik met oordoppen luister? Ik kan het niet vinden, ook niet met de ervaring van 10.04.

Offline Bigtwin

  • Lid
Re: Hoe het geluid van de speakers uitzetten als ik met oordoppen luister?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/11/06, 21:03:03 »
Niemand een idee hoe ik dit kan instellen?

Offline Jenske

  • Lid
Re: Hoe het geluid van de speakers uitzetten als ik met oordoppen luister?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/11/07, 22:16:29 »
Uw oordoppen dieper insteken ???


Bij deze reeds excuus, maar ik kan niet aan de verleiding weerstaan om dit mopje te maken.

Maar om dan toch een antwoord te geven, of een poging daartoe: normaalgezien gebruik je 1 uitgang voor ofwel de speakers ofwel je hoofdtelefoon. Andere mogelijkheid: je sluit je hoofdtelefoon aan op een speciaal daartoe bestemde uitgang op de speakers. In dat geval zou ik verwachten dat je boxen dan hun eigen geluid uitschakelen en dat alle signalen enkel via de hoofdtelefoon worden gestuurd.
Het is ook mogelijk dat je computer meerdere audio-uitgangen heeft en dat je er eentje gebruikt voor de speakers en een ander voor de hoofdtelefoon. In dát geval vrees ik dat je gewoon even handmatig het volume van je speakers moet dempen als je je hoofdtelefoon gebruikt.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline Bigtwin

  • Lid
Re: Hoe het geluid van de speakers uitzetten als ik met oordoppen luister?
« Reactie #3 Gepost op: 2012/11/12, 21:49:56 »
Helaas, geen van deze opties. Ik kon in 10.04 in kiezen tussen verschillende geluid output "poorten". Nu niet meer. Ik kan in systemsettings/sound alleen diezen voor built in speakers, of digital out (S/PDIF).

Ook het geluid muten of zachter zetten werkt voor speakers en oordoppen tegelijk. Of beide geluid, of beide niet.

En ik wil graag geluid op de oordoppen, maar niet over de speakers.

Moet ik eventueel nog een driver downloaden, wat er in 10.04 wel automatisch in zat of zoiets?

Offline Jenske

  • Lid
Re: Hoe het geluid van de speakers uitzetten als ik met oordoppen luister?
« Reactie #4 Gepost op: 2012/11/19, 22:02:17 »
Mijn technische kennis over Ubuntu reikt evenwel niet zover dat ik je nog verdere zinvolle informatie kan leveren.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM