Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Werken PB's met vertraging of ......  (gelezen 5640 keer)

Offline Petervdw

  • Lid
Werken PB's met vertraging of ......
« Gepost op: 2009/11/24, 10:44:40 »
Recent enkele PB's verstuurd, maar daar komt maar geen antwoord op. Zelfs niet na een extra vermelding op het forum zelf.
Het kan een aantal oorzaken hebben:
De geadresseerde is niet verdacht op PB's en leest ze dus niet.
of
De geadresseerde heeft de PB ontvangen, maar wil of kan niet beantwoorden.
of
De PB heeft onderweg ergens vertraging opgelopen of is kwijt.

De minst waarschijnlijke oorzaak lijkt me de vertraging of verdwijning, maar het zou toch kunnen.
Ik vraag maar even.

Vr.groet, peter

DarkEra

  • Gast
Re: Werken PB's met vertraging of ......
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/24, 11:27:17 »
Ook hier hebben we in het verleden een discussie over gehad en als ik me niet vergis was dat onderwerp aangehaald door een of ander kerel genaamd DarkEra... Ow chips... dat ben ikzelf dus. :)

Misschien dat hier je antwoord dus al tussen staat:

http://forum.ubuntu-nl.org/ubuntu-nl/persoonlijke-berichten/


Offline Petervdw

  • Lid
Re: Werken PB's met vertraging of ......
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/24, 11:53:20 »
Aan DarkEra

Ok, duidelijk. Nota bene zelf ook aan deelgenomen. Zou dementie onverhoeds toeslaan? Ik hoop van niet. :(
Bedankt.

Vr.groet, peter

Offline Dave

  • Lid
Re: Werken PB's met vertraging of ......
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/24, 12:00:12 »
Niet iedereen leest dat is de ervaring.
En kan me niet voorstellen dat iemand echt alle topics leest ook nog.

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Werken PB's met vertraging of ......
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/24, 16:10:50 »
Op een forum waar ik zit, komt er als je inlogt een schermpje naarvoren met: Je hebt een nieuw bericht. Nu lezen of laten wezen?

Re: Werken PB's met vertraging of ......
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/24, 16:28:13 »
Hier normaal ook, mits dat ingesteld staat in het profiel.

Offline bas.

  • Lid
    • Wat mij bezig houdt
Re: Werken PB's met vertraging of ......
« Reactie #6 Gepost op: 2009/11/24, 20:22:59 »
Bij mij komt er geen pb binnen ik kreeg een email van mr gee dat die nog geen reaktie heeft gehad op zijn pb, en die heb ik nooit gehad  ???
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

DarkEra

  • Gast
Re: Werken PB's met vertraging of ......
« Reactie #7 Gepost op: 2009/11/24, 20:44:47 »
Bij mij komt er geen pb binnen ik kreeg een email van mr gee dat die nog geen reaktie heeft gehad op zijn pb, en die heb ik nooit gehad  ???

Dit probleem heeft er denk ik mee te maken dat er namelijk meerdere leden zijn met de naam Bas, zo heeft onze Chris dit probleem ook aan de hand gehad:

http://forum.ubuntu-nl.org/ubuntu-nl/leden/msg499960/#msg499960

Als ik me niet vergis zou er naar het probleem gekeken worden wat leden met dezelfde naam betreft.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Werken PB's met vertraging of ......
« Reactie #8 Gepost op: 2009/11/24, 22:02:11 »
dit is simpel op te lossen door bv een punt achter je weergegeven naam te zetten,,[niet je inlognaam, die blijft hetzelfde].
dan heb je weer een "unieke" naam, geen definitieve oplossing maar wel effectief voor dit moment ;)

mischien dat je dit in samenspraak met DarkEra kan regelen bas?

Re: Werken PB's met vertraging of ......
« Reactie #9 Gepost op: 2009/11/25, 15:18:39 »
En er word ook wat aan gedaan femke. Op de vorige meeting is er gezegd geweest dat we gingen kijken en dat doen we ook.

Als gij een simpele oplossing hebt, willen we dat graag weten natuurlijk :).

Offline Petervdw

  • Lid
Re: Werken PB's met vertraging of ......
« Reactie #10 Gepost op: 2009/11/27, 22:57:03 »
Tja, ik heb nu zelf ook zo'n geval. En maar wachten op antwoord. Nooit aangekomen op het goede adres.
Frank of frank. vergelijk de twee profielen. Twee personen.

Maar de adressering van de PB maakt er alleen kleine letters van, hoewel je een hoofdletter typt.
Probleem opgelost. Nu weet ik waar mijn verzonden PB's gebleven zijn. Geeft niks, al hersteld.

Vr.groet, peter

Offline Dave

  • Lid
Re: Werken PB's met vertraging of ......
« Reactie #11 Gepost op: 2009/11/28, 01:39:52 »
En er word ook wat aan gedaan femke. Op de vorige meeting is er gezegd geweest dat we gingen kijken en dat doen we ook.

Als gij een simpele oplossing hebt, willen we dat graag weten natuurlijk :).

simpel is alles zodra je het onder de knie hebt.
Het had gelijk moeten gebeuren toen het bovenkwam na de conversie.
Nu is iedereen die een nieuwe naam kreeg gewend geraakt.
Het is geen doen om nu uit te zoeken wie een bepaalde naam op het forum al had en wie enkel als inlog.
Zelf heb ik dat altijd gelijk overigens, moet al zoveel onthouden immers  =D

de knop "opgelost" is bijvoorbeeld wel erg simpel. is al 5 jaar een mod voor die met een paar muisklikken geïnstalleerd kan worden.
Gebeurd ook niets mee.

DarkEra

  • Gast
Re: Werken PB's met vertraging of ......
« Reactie #12 Gepost op: 2009/11/28, 02:20:00 »
Vergeet niet dat dit forum net iets anders in elkaar zit of zeg anders is dan het oudere voorheen gebruikte Ubuntu NL forum. Dat is al eens eerder aangegeven als ik me niet vergis. Dus ik neem aan dat het juist niet zo'n simpel iets was/is.

De Opgelostknop mod moest van grond af aan dus opnieuw opgebouwd worden en nu we het er toch over hebben... profoX was hiermee bezig maar heeft helaas alle werkzaamheden omtrent dit stilgelegd en zal hier niet meer aan werken of nog het werk verder oppakken.

We zijn aan het kijken of iemand anders het kan oppakken maar het kan ook best zijn, zoals het er nu voorlopig naar uitziet in ieder geval, dat deze Opgelostknop er nog geen eens komt.

Tot zover de voorlopige verklaring over de "topic solved" (Opgelost knop) mod.



Offline Dave

  • Lid
Re: Werken PB's met vertraging of ......
« Reactie #13 Gepost op: 2009/11/28, 02:31:02 »
in het andere topic was het al eens aangegeven. Er is een bestaande mod voor deze software hier voor.
Makkelijker kan gewoon niet, paar muisklikjes.




Offline Tom

  • Lid
Re: Werken PB's met vertraging of ......
« Reactie #14 Gepost op: 2009/11/28, 12:10:34 »
Of het sticky terug plaatsen ,, wat doe je als uw vraag is opgelost ,,. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Werken PB's met vertraging of ......
« Reactie #15 Gepost op: 2009/11/28, 12:24:14 »
Goh, en dat was niet bekend bij de meeting waarin ik de vraag stelde waar de opgelost knop bleef?

Dat was toen inderdaad nog niet bekend nee. Profox is er enkele dagen geleden mee gestopt en heeft ons dan ook zo gemeld. Dat de mod nog niet helemaal klaar is.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Werken PB's met vertraging of ......
« Reactie #16 Gepost op: 2009/11/28, 16:47:23 »
de knop "opgelost" is bijvoorbeeld wel erg simpel. is al 5 jaar een mod voor die met een paar muisklikken geïnstalleerd kan worden.
Helaas is deze mod er nog geen 5 maanden, hij heeft proefgedraaid, maar er zitten nog fouten in.
De maker van deze mod (Profox) heeft door studie geen tijd om het af te maken, dus moet het door anderen worden overgenomen en dat kost even tijd (helaas)...........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Werken PB's met vertraging of ......
« Reactie #17 Gepost op: 2009/11/28, 20:16:44 »
Als er iemand is die het werk wil overnemen van ProfoX, laat maar weten :)

Offline Dave

  • Lid
Re: Werken PB's met vertraging of ......
« Reactie #18 Gepost op: 2009/12/03, 17:15:21 »
de knop "opgelost" is bijvoorbeeld wel erg simpel. is al 5 jaar een mod voor die met een paar muisklikken geïnstalleerd kan worden.
Helaas is deze mod er nog geen 5 maanden, hij heeft proefgedraaid, maar er zitten nog fouten in.
De maker van deze mod (Profox) heeft door studie geen tijd om het af te maken, dus moet het door anderen worden overgenomen en dat kost even tijd (helaas)...........

welnee man.
Op het forum van/over deze software(SMF) werd er 5 jaar terug al over gerept en de mod(modificatie) is tot vrijwel de laatste versies bijgewerkt.
Volgens mij is dit hier een wat aangepast standaard theme maar zo niet zijn er packetparsers voor smf en heb je de aanpassing voor het gebruikte theme in een minuut geregeld.
Maar goed, is al veel vaker aangegeven hier.
Maakt me verder niet uit maar stel de zaken wel graag duidelijk ook al wordt het stelselmatig geheel genegeerd.



Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Werken PB's met vertraging of ......
« Reactie #19 Gepost op: 2009/12/03, 17:30:31 »
Nou Dave, neem even contact op met Profox.
We verwachten dat je volgende week iets hebt dat perfect werkt en dat ook nog eens bij onze configuratie past.
Als het echt zo simpel is als jij zegt hoeft dat geen enkel probleem te zijn.

Offline Petervdw

  • Lid
Re: Werken PB's met vertraging of ......
« Reactie #20 Gepost op: 2009/12/03, 22:57:53 »
Om even terug te komen op het probleem van de "verdwenen" PB's.

De oorzaak ervan is het bestaan van tweemaal dezelfde naam, de ene begint met een Hoofdletter, en de andere met kleine letter. Voor het gemak: Piet en piet.
Bij het adresseren van een PB aan Piet komt er na een enter piet te staan, en vervolgens gaat de PB naar piet met de kleine letter.
Is het nu niet eenvoudiger om bij het invoeren van het adres het onderscheid in te bouwen tussen hoofd- en kleine letters? In plaats van iedereen met een "dubbele" naam een naamswijziging te laten doen.

Het lijkt me eigenlijk zo'n probleem als uit het aloude Basic: Een getal als String of als Integer. Maar ik heb er totaal geen verstand van hoe dat in deze software werkt. Dus ik opper maar iets.

Het lijkt me gemakkelijker om een probleem bij zijn ontstaan aan te pakken, maar wie ben ik.


Vr.groet, peter

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: Werken PB's met vertraging of ......
« Reactie #21 Gepost op: 2009/12/04, 00:35:14 »
Nou Dave, neem even contact op met Profox.
We verwachten dat je volgende week iets hebt dat perfect werkt en dat ook nog eens bij onze configuratie past.
Als het echt zo simpel is als jij zegt hoeft dat geen enkel probleem te zijn.

+1

En dan alleen maar om b.v. het fijt dat er al veel [opgelost] topics zijn, want ook daar moet je rekening mee houden. Een std mod is top maar kijk eens naar het verleden en hoe een mod daar mee omgaat?
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Werken PB's met vertraging of ......
« Reactie #22 Gepost op: 2009/12/04, 22:51:35 »
Nou Dave, neem even contact op met Profox.
We verwachten dat je volgende week iets hebt dat perfect werkt en dat ook nog eens bij onze configuratie past.
Als het echt zo simpel is als jij zegt hoeft dat geen enkel probleem te zijn.

sterker nog,, ProfoX is ermee gestopt wegens tijdgebrek,,
vraag even aan siegi alle rechten en maak het even in orde, super als je dit even wil doen Dave :)

Re: Werken PB's met vertraging of ......
« Reactie #23 Gepost op: 2009/12/04, 22:59:51 »
Het lijkt me gemakkelijker om een probleem bij zijn ontstaan aan te pakken, maar wie ben ik.
Dat lijkt me een buitengewoon existentialistische benadering van je probleem.
Heb vanavond maar liefst 2 pm's van je ontvangen. Volgens mij de 1ste keer in dit forum dat iem. mij een pm stuurt. Zag het bij toeval eigenlijk. Antwoord is verzonden, eveneens per toeval. :)

Offline Petervdw

  • Lid
Re: Werken PB's met vertraging of ......
« Reactie #24 Gepost op: 2009/12/04, 23:13:49 »
Aan Paul Matthijsse
Ja, duidelijk, maar jij hebt ook geen dubbelgangers qua naam, dus dat gaat altijd goed.
Probleem ligt in dubbele namen, de één met een hoofdletter, en de ander met kleine. Alle PB's gaan naar de kleine letters, hoewel je een hoofdletter typt.

Vr.groet, peter