Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: launch bar voor programma's  (gelezen 3125 keer)

verhaba

  • Gast
launch bar voor programma's
« Gepost op: 2008/09/26, 12:41:07 »
hallo iedereen

Ik zoek een manier op een launch bar te hebben beneden op mijn ubuntu, zoals je op volgend filmpje kan zien
Kan iemand me daar bij helpen? Alvast bedankt
Bart

Offline ptb

  • Lid
launch bar voor programma's
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/26, 13:40:11 »
Dat is gos3, gebaseerd op hardy maar aangepast/samengesteld met allerlei google bling-bling.
http://www.thinkgos.com/gos.php
Ik heb geen repository gevonden die je in hardy kan toevoegen zodat je dit uiterlijk kan toevoegen.
Je kan het downloaden op hun site als installatie cd.

launch bar voor programma's
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/26, 13:44:03 »
AWN of Cairo dock, is al veel over geschreven op het forum,even zoeken en lees het door en maak je keuze.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline perry2

  • Lid
launch bar voor programma's
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/26, 14:10:37 »
De applicatie die hij gebruikt op het filmpje is AWN (Avant Window Navigator) ik gebruik em zelf ook en ben er tevreden mee. Zeker uitproberen.
#540211
how do you create a user in linux?
<@Viceroy> you can't, if you use linux you're going to live alone forever

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
launch bar voor programma's
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/26, 14:39:18 »
Cairodock is wel heel leuk en erg configureerbaar!

Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

verhaba

  • Gast
launch bar voor programma's
« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/26, 14:45:18 »
OK. Idd gedownload en geïnstalleerd, maar kan ik die ook wat aanspassen.
Dit is enkel voor actieve programma's, kan dat niet een lijstje zijn van programs dat je zelf kiest. Die je bv veel gebruikt, maar nog niet opgestart zijn? thx

Offline perry2

  • Lid
launch bar voor programma's
« Reactie #6 Gepost op: 2008/09/26, 15:39:39 »
Citaat van: verhaba
kan dat niet een lijstje zijn van programs dat je zelf kiest. Die je bv veel gebruikt, maar nog niet opgestart zijn? thx
Ja, bij beide programma's kan dat, kmeen dat je ze bij beiden gewoon kunt slepen naar de balk.
Ben nu zelf ook Cairo-Dock aant proberen, ben erg onder de indruk. Denk dat ik die nog even blijf gebruiken.
#540211
how do you create a user in linux?
<@Viceroy> you can't, if you use linux you're going to live alone forever

Offline Mikkel

  • Lid
launch bar voor programma's
« Reactie #7 Gepost op: 2008/09/26, 15:56:13 »
Citaat van: verhaba
........... kan ik die ook wat aanspassen.
........ kan dat niet een lijstje zijn van programs dat je zelf kiest. Die je bv veel gebruikt, maar nog niet opgestart zijn? thx
Zoiets heb je al. Het heet: paneel. ;)

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
launch bar voor programma's
« Reactie #8 Gepost op: 2008/09/26, 16:40:58 »
Citaat van: verhaba
OK. Idd gedownload en geïnstalleerd, maar kan ik die ook wat aanspassen.
Dit is enkel voor actieve programma's, kan dat niet een lijstje zijn van programs dat je zelf kiest. Die je bv veel gebruikt, maar nog niet opgestart zijn? thx
???

Als je op de cairo dock rechts klikt kan je echt alles aanpassen, zelf launchers maken, starters er naartoe slepen (drag and drop), thema's installeren, animatie etc.etc... veel te veel om hier op te noemen. Het is een zaak van proberen. En als je frans erg goed is hier staat het allemaal beschreven.

@ Mikkel het paneel is natuurlijk een handige functionele balk ;)......Maar cairodock biedt dat + echt een boel meer.
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
launch bar voor programma's
« Reactie #9 Gepost op: 2008/09/26, 17:08:45 »
Die site is er gedeeltelijk ook in het Engels: http://www.cairo-dock.org/ww_page.php?p=Accueil&lang=en

launch bar voor programma's
« Reactie #10 Gepost op: 2008/09/26, 20:52:28 »
Ik vind Cairo-dock ook leuk, maar na 2 keer van thema veranderen hield hij ermee op en ik krijg hem niet meer opgestart, ook niet na opnieuw opstarten van mijn laptop... :(

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
launch bar voor programma's
« Reactie #11 Gepost op: 2008/09/27, 09:09:02 »
Opstarten van uit de terminal met de optie -m  (maintenance). Misschien start het cairodock configuratie scherm wel? Dan kun je bv kijken of er wel een callback zone ingesteld is.

$ cairo-dock -mEn astie het helemaal niet meer doet hier staat de nieuwste versie

http://repository.cairo-dock.org/ubuntu/dists/hardy/
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

launch bar voor programma's
« Reactie #12 Gepost op: 2008/09/28, 14:19:41 »
Ik kreeg wel wat foutmeldingen in de Terminal en de callback zone stond goed. Maar na het op Ok drukken in het configuratiescherm doet ie het ineens wel. Eens kijken of ie het morgen weer doet en anders open ik wel even een nieuw draadje ervoor.

Offline perry2

  • Lid
launch bar voor programma's
« Reactie #13 Gepost op: 2008/09/29, 09:12:52 »
Ik gebruik al enige tijd avant-window-navigator, maar ik moet toegeven, Cairo-Dock is zoveel beter. Als je er een wilt uitproberen moet je die pakken.
#540211
how do you create a user in linux?
<@Viceroy> you can't, if you use linux you're going to live alone forever

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
launch bar voor programma's
« Reactie #14 Gepost op: 2008/09/29, 17:40:55 »
Citaat van: Vistaus
Ik kreeg wel wat foutmeldingen in de Terminal en de callback zone stond goed. Maar na het op Ok drukken in het configuratiescherm doet ie het ineens wel. Eens kijken of ie het morgen weer doet en anders open ik wel even een nieuw draadje ervoor.
Cairodock start niet vanzelf op als je hem automatisch op wilt laten starten moet je hem toevoegen bij Systeem=>voorkeuren=> sessies


Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

launch bar voor programma's
« Reactie #15 Gepost op: 2008/09/29, 19:31:16 »
Citaat van: psmul
Ik gebruik al enige tijd avant-window-navigator, maar ik moet toegeven, Cairo-Dock is zoveel beter. Als je er een wilt uitproberen moet je die pakken.
vind ik niet eigenlijk, ik heb een hele tijd AWN gebruikt, die vind ik juist heerlijk werken, vooral om zijn eenvoud.
hij doet toch alles wat van een dock verwacht mag worden, en bij cairo dock heb ik het idee dat het systeem er te erg door vertraagd wordt.
It ain't me, it ain't me, I ain't no fortunate one, no.

launch bar voor programma's
« Reactie #16 Gepost op: 2008/09/29, 20:21:55 »
+1
Vandaag maar eens cairo dock uitgeprobeerd. Wat een chaotisch geval en veel te veel configuratiemogelijkheden die bovendien aangeduid worden in gebrekkig Engels. Geef mij inderdaad ook maar Awn.