Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Fonts  (gelezen 525 keer)

Offline bad65

  • Lid
Fonts
« Gepost op: 2012/09/12, 16:59:59 »
Ben een simpele webpagina aan het maken en vraag me af waar ik gothische lettertypes kan vinden. Heb al gegoogled maar dat is allemaal Windows... :(

GRTZ

W

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Fonts
« Reactie #1 Gepost op: 2012/09/12, 17:04:18 »
Kijk eens hier: http://www.google.com/webfonts
Via die site krijg je ook meteen de code te zien die je moet gebruiken op je eigen website, zodat bezoekers die dat font niet op hun pc hebben het toch kunnen zien.

Offline bad65

  • Lid
Re: Fonts
« Reactie #2 Gepost op: 2012/09/12, 17:27:14 »
Net geprobeerd maar krijg het niet aan de gang. Het is trouwens de bedoeling dat ik een stukje tekst met gothische letters maak en niet de hele pagina.
I.i.g. bedankt voor de info..

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Fonts
« Reactie #3 Gepost op: 2012/09/12, 17:56:42 »
Kan je niet gewoon een <div> gebruiken?

Offline bad65

  • Lid
Re: Fonts
« Reactie #4 Gepost op: 2012/09/12, 19:54:45 »
Wat is een <div>  ?

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Fonts
« Reactie #5 Gepost op: 2012/09/12, 19:59:32 »
Wat is een <div>  ?
Een soort van stukje pagina in een pagina. Je kunt volgens mij <div style=XXXXXXXXXXx> doen, maar ik ben niet heel erg thuis in het HTML, dus als iemand kan aanvullen/corrigeren? :)

Re: Fonts
« Reactie #6 Gepost op: 2012/09/12, 20:31:57 »
<font face="naamvanlettertype" color="green">Wat ik hier typ ziet er na opslaan uit als groene tekst, coolieoelie!</font>

;)

Re: Fonts
« Reactie #7 Gepost op: 2012/09/12, 20:40:34 »
"Nee, dan krijg je niet op alle systemen een vergelijkbaar resultaat."

Dat heb ik ook niet gezegd? Ik gaf alleen even een voorbeeld van een mogelijkheid aan. Ik heb goede HTML-kennis dus daarom gaf ik even snel dit als optie aan :)

Offline bad65

  • Lid
Re: Fonts
« Reactie #8 Gepost op: 2012/09/13, 17:30:49 »
Bedankt voor het meedenken maar dat is me allemaal te ingewikkeld. Heb op het i-net een maar banner gemaakt....

Re: Fonts
« Reactie #9 Gepost op: 2012/09/13, 19:27:22 »
<font face="naamvanlettertype" color="green">Wat ik hier typ ziet er na opslaan uit als groene tekst, coolieoelie!</font>

;)
Zo deden we dat in 1998, tegenwoordig definieer je een <span> en plaats je de CSS-stijlinformatie inline of in de stylesheet.

Lettertypen zijn niet Windows-gebonden. TrueType-lettertypen werken uitstekend op Ubuntu, en aanbieders van lettertypen duiden TTF voor het gemak met Windows aan.

Re: Fonts
« Reactie #10 Gepost op: 2012/09/13, 20:23:17 »
<font face="naamvanlettertype" color="green">Wat ik hier typ ziet er na opslaan uit als groene tekst, coolieoelie!</font>

;)
Zo deden we dat in 1998, tegenwoordig definieer je een <span> en plaats je de CSS-stijlinformatie inline of in de stylesheet.

Dat weet ik, maar ik gaf de HTML-styling aan en niet de CSS-styling. Ik weet dat je dat tegenwoordig via CSS doet, dat moet ik ook gebruiken bij Enyo.