Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Poll

Wie heeft er op de eerste puntuitgave 12.04.1 gewacht?

Ik kon niet wachten, en had tussen eind april van dit jaar en vandaag Ubuntu 12.04 gedownload.
36 (73.5%)
Ik ben speciaal op de eerste puntuitgave Ubuntu 12.04.1 gaan wachten.
3 (6.1%)
De installatie van Ubuntu 12.04 mislukte, en ben daardoor gaan wachten op de eerste puntuitgave.
0 (0%)
De installatie van Ubuntu 12.04 mislukte, en ging daardoor terug naar Windows.
0 (0%)
Geen van de bovengenoemde opties. Licht dit eventueel toe in een reactie.
10 (20.4%)

Totaal aantal stemmen: 49

Poll gesloten: 2012/09/22, 20:40:38

Auteur Topic: Poll: Eerste puntuitgave 12.04.1  (gelezen 13698 keer)

Re: Poll: Eerste puntuitgave 12.04.1
« Reactie #50 Gepost op: 2012/09/22, 10:50:10 »
Bij het verschijnen van 14.04 deze bijna meteen geïnstalleerd.

Ik heb de 12.04.1 geïnstalleerd dus we gaan het proberen.
Daarbij heb ik wat vreemds gezien in mijn systeem ik heb een Pentium 4 @3 Ghz
In de systeemmonitor stond Pentium 4 @3Ghz x2 (dubbele processor dus)
In de grafieken waren er ook 2 processors aan het werk.
Verder zoek werk naar de processor heeft uitgewezen dat er gebruik gemaakt word van het zogenoemd Hyper Treading en dat diverse software dit zien als een tweede processor.
Ik heb de hyper treading uitgezet en het lijkt erop dat het systeem een stuk stabieler draait en de processor een stuk koeler blijft
Wat zou die tweede (spook)processor voor effect hebben gehad op het systeem ?
Dit heb ik waarschijnlijk ook.
Kun je even vertellen hoe ik er achter kan komen over er inderdaad gebruik wordt gemaakt van Hyper Treading en hoe ik dit eventueel kan uitzetten?

Re: Poll: Eerste puntuitgave 12.04.1
« Reactie #51 Gepost op: 2012/09/22, 11:57:44 »
"Jammer dat alles altijd moet veranderen, het werkte zo goed en makkelijk....."

Tja, dat is per gebruikers verschillend. Persoonlijk vond ik die oude menu's juist helemaal niet fijn werken. Die Dash is een grote verbetering die makkelijker werkt naar *mijn mening* (zeker in 12.10) :)

Re: Poll: Eerste puntuitgave 12.04.1
« Reactie #52 Gepost op: 2012/09/22, 18:45:49 »

Met je eens. Daarom is Xubuntu 12.04 is mijn voorkeur geworden:
https://sites.google.com/site/computertip/xubuntu

Of bouw je Ubuntu om naar Xubuntu, dat kan ook:
https://sites.google.com/site/computertip/alternatief

Een traditionele, eenvoudig te bedienen werkomgeving. Bovendien zeer stabiel en betrouwbaar. Zonder al teveel toeters en bellen, maar ook weer niet zo uitgekleed als Lubuntu. Ik ben er zeer tevreden over.

Enfin, keuze genoeg...  =D

Mja ga ik eens allemaal bekijken dit weekend.
Leuk hoor met je tijd meegaan ( als dat de reden al is ? ) maar het is allemaal echt niet duidelijker geworden.
Kan geen ruk terug vinden, boel dingen zijn eruit gehaald, zit me suf te prakkedenken hoe dat ene proggie ook al weer heten, want in de menu structuur vind je het niet?.
En oude proggies zijn blijkbaar eruit gehaald?, maar wat is ervoor terug gekomen ?, en hoe heten die dan ?

Dus als je voor het eerst begint met Ubuntu 12.* sja dan is het wat anders, maar overschakelen van de oude Uby naar de nieuwe ??  :o
« Laatst bewerkt op: 2012/09/23, 09:36:07 door Gandyman »
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Poll: Eerste puntuitgave 12.04.1
« Reactie #53 Gepost op: 2012/09/22, 18:52:36 »

Met je eens. Daarom is Xubuntu 12.04 is mijn voorkeur geworden:
https://sites.google.com/site/computertip/xubuntu

Of bouw je Ubuntu om naar Xubuntu, dat kan ook:
https://sites.google.com/site/computertip/alternatief

Een traditionele, eenvoudig te bedienen werkomgeving. Bovendien zeer stabiel en betrouwbaar. Zonder al teveel toeters en bellen, maar ook weer niet zo uitgekleed als Lubuntu. Ik ben er zeer tevreden over.

Enfin, keuze genoeg...  =D

Mja ga ik eens allemaal bekijken dit weekend.
Leuk hoor met je tijd meegaan ( als dat de reden al is ? ) maar het is allemaal echt niet duidelijker geworden.
Kan geen ruk terug vinden, boel dingen zijn eruit gehaald, zit me suf te prakkedenken hoe dat ene proggie ook al weer heten, want in de menu structuur vind je het niet?.
En oude proggies zijn blijkbaar eruit gehaald?, maar wat is ervoor terug gekomen ?, en hoe heten die dan ?

Dus als je voor het eerst begint met Ubuntu 14.* sja dan is het wat anders, maar overschakelen van de oude Uby naar de nieuwe ??  :o

Je hoeft niet te zoeken op naam, je kunt ook op omschrijving zoeken. Bijvoorbeeld voor Rythmbox kun je zoeken op 'Muziekspeler'.

Re: Poll: Eerste puntuitgave 12.04.1
« Reactie #54 Gepost op: 2012/09/22, 19:03:08 »
@Gandyman, wij worden gewoon te oud voor al die fratsen. ;) Ik heb 12.04 omgeturnd naar de oude Gnome, 1 balkje boven met het icoon van het hoofdmenu, wat icoontjes rechts en dat is het voor mij. Meer dan genoeg, ik wil die rare balk links die verdwijnt of hinderlijk in beeld is echt niet. De rest van de motor gebruik ik wel, als het maar werkt zoals ik wil, anders sloop ik het er gewoon uit. :evil:
« Laatst bewerkt op: 2012/09/22, 19:16:10 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Dave

  • Lid
Re: Poll: Eerste puntuitgave 12.04.1
« Reactie #55 Gepost op: 2012/09/22, 19:11:00 »
@Gandyman, wij worden gewoon te oud voor al die fratsen. ;) Ik heb 12.04 omgeturnd naar de oude Gnome, 1 balkje boven met het icoon van het hoofdmenu, wat icoontjes rechts en dat is het voor mij. Meer dan genoeg, ik wil die rare balk links die verdwijnt of hinderlijk in beeld is echt niet. De rest van de motor gebruik ik wel, als het maar wekt zoals ik wil, anders sloop ik het er gewoon uit. :evil:

yepp hier net zo.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Poll: Eerste puntuitgave 12.04.1
« Reactie #56 Gepost op: 2012/09/22, 19:50:42 »
Mooi de Ubuntu12.04 voor het eerst nieuw geinstalleerd op mijn laptop.....
pfffffff dit is echt heel anders en ik smacht weer naar die goede ouwe menu structuur, die gelukkig nog op mijn pc aanwezig is.
Niet om de zoveelste desktopoorlog te ontlokken, maar toevallig heb ik door omstandigheden vandaag voor 2 klantjes van het project terug moeten vallen op 10.04. Nou, ik zocht me de $&$$^*^ naar allerlei instellingen die in in dash zo kan intikken. Ik was even best wel hulpeloos (nou dat was ook weer overdreven hoor ;) ), maar was toch verrast hoe veel makkelijker dat het nu gaat met Unity en hoe snel je er aan gewend bent.

Re: Poll: Eerste puntuitgave 12.04.1
« Reactie #57 Gepost op: 2012/09/22, 20:22:01 »
Mooi de Ubuntu12.04 voor het eerst nieuw geinstalleerd op mijn laptop.....
pfffffff dit is echt heel anders en ik smacht weer naar die goede ouwe menu structuur, die gelukkig nog op mijn pc aanwezig is.
Niet om de zoveelste desktopoorlog te ontlokken, maar toevallig heb ik door omstandigheden vandaag voor 2 klantjes van het project terug moeten vallen op 10.04. Nou, ik zocht me de $&$$^*^ naar allerlei instellingen die in in dash zo kan intikken. Ik was even best wel hulpeloos (nou dat was ook weer overdreven hoor ;) ), maar was toch verrast hoe veel makkelijker dat het nu gaat met Unity en hoe snel je er aan gewend bent.

Precies en zo is mijn ervaring dus ook.

Re: Poll: Eerste puntuitgave 12.04.1
« Reactie #58 Gepost op: 2012/09/22, 20:25:11 »
Jij bent nog jong. ;)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Poll: Eerste puntuitgave 12.04.1
« Reactie #59 Gepost op: 2012/09/22, 20:44:42 »

Met je eens. Daarom is Xubuntu 12.04 is mijn voorkeur geworden:
https://sites.google.com/site/computertip/xubuntu

Of bouw je Ubuntu om naar Xubuntu, dat kan ook:
https://sites.google.com/site/computertip/alternatief

Een traditionele, eenvoudig te bedienen werkomgeving. Bovendien zeer stabiel en betrouwbaar. Zonder al teveel toeters en bellen, maar ook weer niet zo uitgekleed als Lubuntu. Ik ben er zeer tevreden over.

Enfin, keuze genoeg...  =D

Mja ga ik eens allemaal bekijken dit weekend.
Leuk hoor met je tijd meegaan ( als dat de reden al is ? ) maar het is allemaal echt niet duidelijker geworden.
Kan geen ruk terug vinden, boel dingen zijn eruit gehaald, zit me suf te prakkedenken hoe dat ene proggie ook al weer heten, want in de menu structuur vind je het niet?.
Pjotr staat hier niet alleen in, juist de "ouderen" zoals Wanda en ik vinden Xubuntu een verademing.
Hier wil ik geen discussie starten over wat het beste is, maar het kost niets om het eens te proberen, sinds XFCE 12.04 is het zo mooi geworden, dat het mijn favoriet is.
Natuurlijk blijft e.e.a. een kwestie van smaak ...........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline jolo

  • Lid
Re: Poll: Eerste puntuitgave 12.04.1
« Reactie #60 Gepost op: 2012/09/22, 21:36:34 »
Kun je even vertellen hoe ik er achter kan komen over er inderdaad gebruik wordt gemaakt van Hyper Treading en hoe ik dit eventueel kan uitzetten?
Of je CPU gebruik maakt van hyper-threading kun je zien via commando cat /proc/cpuinfo [Enter]
Uitleg daarover staat onder andere, in deze blog hyperlink http://dag.wieers.com/blog/is-hyper-threading-enabled-on-a-linux-system waarin staat dat als je hyper-threading wilt uitschakelen, je dat het beste kunt doen, in het BIOS. Uiteraard is hyper-threading dan ook uitgeschakeld voor Windows.

De poll is inmiddels gesloten. Ofschoon er wel wordt gemopperd over de bugs, lijkt dit geen reden te zijn, om op de eerste puntuitgave te wachten. Ook al omdat er ook nu nog bugs niet zijn opgelost. Die zijn dan hopelijk grotendeels opgelost, voordat de tweede puntuitgave verschijnt.

En inderdaad, dit topic kan beter niet worden gebruikt, om het te hebben over welke Linux desktop je het beste kunt draaien.   
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Re: Poll: Eerste puntuitgave 12.04.1
« Reactie #61 Gepost op: 2012/09/22, 21:46:06 »
Het gaat er inderdaad ook niet om welke desktop je gebruikt, smaken verschillen nou eenmaal, dat is maar een schil. Wel of de motor goed blijft draaien of verbetert met de nieuwe punt uitgave.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Poll: Eerste puntuitgave 12.04.1
« Reactie #62 Gepost op: 2012/09/22, 22:07:09 »
Mooi de Ubuntu12.04 voor het eerst nieuw geinstalleerd op mijn laptop.....
pfffffff dit is echt heel anders en ik smacht weer naar die goede ouwe menu structuur, die gelukkig nog op mijn pc aanwezig is.
Niet om de zoveelste desktopoorlog te ontlokken, maar toevallig heb ik door omstandigheden vandaag voor 2 klantjes van het project terug moeten vallen op 10.04. Nou, ik zocht me de $&$$^*^ naar allerlei instellingen die in in dash zo kan intikken. Ik was even best wel hulpeloos (nou dat was ook weer overdreven hoor ;) ), maar was toch verrast hoe veel makkelijker dat het nu gaat met Unity en hoe snel je er aan gewend bent.

Je zal ongetwijfeld snel wennen als je er energie en tijd insteekt, probleem is dat ik continu moet werken en bijna op automaat werk in de oude Ubuntu 10.04...
Als dan ineens alles anders is sta ik ook stil net als jij, en voel me net zo hulpeloos...
Prob atm is dat ik te weinig tijd heb om rustig te wennen en alles opnieuw uit te zoeken.
Misschien later nog eens, voorlopig blijft 10.04 op mijn werk pc en ga ik op deze laptop wat nieuwe shit uitproberen, en kijken wat het dichtst in de buurt van lekker werken komt :P

Kijk over de motor maak ik me geen zorgen die is gewoon goed, de voorkant oftewel UI zie ik als de kleur op mijn auto, of de indeling van mijn gereedschapkist, en ik heb de lades ingedeeld zoals ik dat prettig vind, en nu ? in de nieuwe 12.04 ??
en de weinige mogelijkheid om alles in te stellen zoals ik dat wil?
Zal ook wel weer kunnen maar moet ik weer gaan uitzoeken dus zijn we weer bij regel 1.. :)

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Poll: Eerste puntuitgave 12.04.1
« Reactie #63 Gepost op: 2012/09/22, 22:49:58 »
Ik sluit me aan bij de ouderen, in dit verhaal, dat werk voor mij  prettig en overzichtelijk.
En gelukkig is er voor iedereen wat wils of aan te passen  ^-^

Offline RikRik

  • Lid
Re: Poll: Eerste puntuitgave 12.04.1
« Reactie #64 Gepost op: 2012/09/22, 23:12:18 »
Ik sluit me aan bij de ouderen, in dit verhaal, dat werk voor mij  prettig en overzichtelijk.
En gelukkig is er voor iedereen wat wils of aan te passen  ^-^
Wat is de definitie van ouderen? Zelfs boven de 65 + kan Unity een heerlijke desktopervaring zijn, en zo verschrikkelijk moeilijk is Unity niet vergeleken met andere desktops... 
 

Offline Tom

  • Lid
Re: Poll: Eerste puntuitgave 12.04.1
« Reactie #65 Gepost op: 2012/09/22, 23:34:09 »
Als je iets ouder bent wordt je een gewoonte dier ,en ben je niet zo wild meer ...op veranderingen ...ik toch niet. ^-^
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Poll: Eerste puntuitgave 12.04.1
« Reactie #66 Gepost op: 2012/09/23, 00:51:57 »
Ik sluit me aan bij de ouderen, in dit verhaal, dat werk voor mij  prettig en overzichtelijk.
En gelukkig is er voor iedereen wat wils of aan te passen  ^-^
Wat is de definitie van ouderen? Zelfs boven de 65 + kan Unity een heerlijke desktopervaring zijn, en zo verschrikkelijk moeilijk is Unity niet vergeleken met andere desktops... 
 
Definitie van ouderen:
Geen strikte definitie van het begrip ouderen

In ouderenbeleid wordt geen strikte grens gegeven van het begrip oud. Vaak worden groepen ouderen gedefinieerd afhankelijk van het beleidsterrein. Gaat het over de kansen voor ouderen op de arbeidsmarkt, dan worden mensen van 50-65 jaar bedoeld, bij AOW-gerechtigden worden mensen vanaf 65 jaar bedoeld en bij het gebruik van zorgvoorzieningen gaat het vooral om 75-plussers (VWS, 2003n). Voor de uitwerking van het onderwerp preventie gericht op ouderen in het kompas zijn ouderen gedefinieerd als personen van 65
Ik behoor tot de eerste groep, ik vind Unity als desktop geen heerlijke ervaring, de door mij aangepaste 12.04 vind ik een heerlijke ervaring. En ik ben van huis uit een techneut en hou zonder meer van innovatie. Maar als die mij niet bevalt dan modeleer ik net zo lang tot het wel bevalt. En dat is mijn punt, zolang ik het aan kan passen naar mijn wensen vind ik alles prima. Wat de keuze van desktop betreft, zoals eerder vermeld, over smaak valt niet te twisten. En het gaat in dit topic om de puntuitgave. Ga vooral door Ubuntu, bij 12.10 schakel ik weer over, het experimentele kan mij niet worden ontzegt als jongere oudere. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Poll: Eerste puntuitgave 12.04.1
« Reactie #67 Gepost op: 2012/09/23, 09:41:53 »
Ik sluit me aan bij de ouderen, in dit verhaal, dat werk voor mij  prettig en overzichtelijk.
En gelukkig is er voor iedereen wat wils of aan te passen  ^-^
Wat is de definitie van ouderen? Zelfs boven de 65 + kan Unity een heerlijke desktopervaring zijn, en zo verschrikkelijk moeilijk is Unity niet vergeleken met andere desktops... 
 

Definitie van ouderen:
Iedereen die ouder is dan jezelf. Ook wel genoemd Oudste !  8-)

Citaat van: Gijsbert
Ik behoor tot de eerste groep, ik vind Unity als desktop geen heerlijke ervaring, de door mij aangepaste 12.04 vind ik een heerlijke ervaring. En ik ben van huis uit een techneut en hou zonder meer van innovatie. Maar als die mij niet bevalt dan modeleer ik net zo lang tot het wel bevalt. En dat is mijn punt, zolang ik het aan kan passen naar mijn wensen vind ik alles prima. Wat de keuze van desktop betreft, zoals eerder vermeld, over smaak valt niet te twisten. En het gaat in dit topic om de puntuitgave. Ga vooral door Ubuntu, bij 12.10 schakel ik weer over, het experimentele kan mij niet worden ontzegt als jongere oudere. :)

+1

Ik heb altijd een aantal dingen in het paneel staan (bovenbalk) die ik handig vind.
Dus nu klik ik met de rechtermuistoets op de bovenbalk en er gebeurt nix.?
ff rondgekeken hoe je iets toevoegd en ........ nix.
Cinnamon ero gezet en die heeft wel wat mogelijkheden om dit om maat te kneden echter de proggies die ik er altijd had staan zitten daar niet bij.....
Zomaar een start waar ik dan tegenaan loop.
Vind het op zijn zachtst gezegd niet handig, hoe mooi het ook allemaal is, puur persoonlijk uiteraard :)

BTW die laptop heeft een toughscreen, en het werkt, maar daar is ook alles mee gezegd..
« Laatst bewerkt op: 2012/09/23, 09:47:56 door Gandyman »
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Poll: Eerste puntuitgave 12.04.1
« Reactie #68 Gepost op: 2012/09/23, 10:37:59 »
Kun je even vertellen hoe ik er achter kan komen over er inderdaad gebruik wordt gemaakt van Hyper Treading en hoe ik dit eventueel kan uitzetten?
Of je CPU gebruik maakt van hyper-threading kun je zien via commando cat /proc/cpuinfo [Enter]
Uitleg daarover staat onder andere, in deze blog hyperlink http://dag.wieers.com/blog/is-hyper-threading-enabled-on-a-linux-system waarin staat dat als je hyper-threading wilt uitschakelen, je dat het beste kunt doen, in het BIOS. Uiteraard is hyper-threading dan ook uitgeschakeld voor Windows.
Dank je Jolo. Het is gelukt.
Aangezien ik toch geen Windows meer op mijn computer heb maakt het laatste niet veel uit.

Re: Poll: Eerste puntuitgave 12.04.1
« Reactie #69 Gepost op: 2012/09/23, 11:12:28 »
Mijn opa kon heerlijk werken met Unity en mijn vader ook dus niet alle ouderen vallen daaronder ;)

Alleen jammer dat dit soort topics altijd weer ontaarden in 'welke desktop is het beste' :(

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Poll: Eerste puntuitgave 12.04.1
« Reactie #70 Gepost op: 2012/09/23, 11:31:02 »
Waar je vervolgens zelf aan mee gaat doen :rolleyes:

De eerste puntuitgave werkt op mijn desktop oké, maar de ATI kaart doet een beetje laggy. Dwz dat hij wel gewoon HD content moeiteloos afspeelt, maar zodra OpenGL er in de buurt komt gaat het aantal fps ver naar beneden...


Offline Dave

  • Lid
Re: Poll: Eerste puntuitgave 12.04.1
« Reactie #71 Gepost op: 2012/09/24, 19:52:29 »
Als je iets ouder bent wordt je een gewoonte dier ,en ben je niet zo wild meer ...op veranderingen ...ik toch niet. ^-^

tZal onze leeftijd zijn dan.
Ik zou niet weten waarom ik dwarrelende schermen wil of oppoppende balken enzo.
Ja das leuk allemaal maar wil het betreffende zo snel mogelijk in beeld en in een rustig beeld.