Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Rechten van mp3 speler veranderen, is alleen-lezen  (gelezen 381 keer)

Rechten van mp3 speler veranderen, is alleen-lezen
« Gepost op: 2015/02/26, 13:08:37 »
Hallo,

ik heb mijn mp3 speler leeg gemaakt. Ik wil er terug muziek op zetten maar als ik mijn muziekmap opendoe en daar muziek kopieer en wil plakken in de mp3 speler, zegt hij iets van "Fout- doelbestand is alleen-lezen". Dat heb ik proberen te veranderen maar dat verandert niet, ik kan niks aan die rechten doen, als ik bij Eigenschappen klik op de mp3 speler.

Heeft iemand enig idee wat ik kan doen? Want zo kan ik niks op de mp3 speler zetten.

Alvast vriendelijk bedankt voor de hulp.

Groetjes,

Els
« Laatst bewerkt op: 2015/02/28, 10:46:43 door Ron »

Offline HarzG

  • Lid
Re: Rechten van mp3 speler veranderen, is alleen-lezen
« Reactie #1 Gepost op: 2015/02/26, 21:13:07 »
Heb je de MP3-speler leeg gemaakt met knoppen op het apparaat of via Nautilus (of een andere bestandsbeheerder) van Ubuntu?

Op sommige apparaten zit een kleine schakelaar (schuif). Daarmee kan de MP3-speler tegen onbedoeld wissen beschermd worden. Zit die ook op je MP3-speler?

Een andere optie voor deze "niet schrijven"-reactie is het trekken van de USB-kabel zonder dat de speler netjes/veilig wordt ontkoppeld.
Sluit het apparaat aan, wacht 3 tellen en ga dan de MP3-speler correct afmelden/afkoppelen. Sluit hem daarna weer opnieuw aan. Misschien is nu het apparaat weer normaal te gebruiken. Als dat niet zo is, kan je de prullenbak legen terwijl de MP3-speler aangesloten is. Het zou kunnen dat de verwijderde muziek nog steeds in een (verborgen) prullenbak-map staat op de MP3-speler.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Re: Rechten van mp3 speler veranderen, is alleen-lezen
« Reactie #2 Gepost op: 2015/02/28, 07:19:36 »
Bedankt, het is gelukt door de verborgen bestanden aan te duiden, zo kwam de map trash boven en kon ik dat verwijderen wat er in zat en er weer nieuwe muziek op zetten. Bedankt voor uw hulp.

Groetjes,

Els