Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan swapneiging niet verlagen.  (gelezen 775 keer)

Offline vanmill8

  • Lid
Kan swapneiging niet verlagen.
« Gepost op: 2017/12/17, 17:19:07 »
hallo, ik probeer meerdere keren de swapneiging te verlagen . het invoeren van de opdrachtregel  ,    sudo apt-get install gksu leafpad   werkt wel maar als ik de regel ,  gksudo leafpad /etc/sysctl.conf  , invoer geeft ie de melding ;   

 Failed to run leafpad '/etc/sysctl.conf' as user root.

Kan het Xauthorization-bestand van de gebruiker niet kopiĆ«ren.   

is dit een fout in mijn pc of kan het zijn dat de regel alleen werkt in de 16.04 , ik heb nl de  17.10 
vriendelijke groet

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Kan swapneiging niet verlagen.
« Reactie #1 Gepost op: 2017/12/17, 17:39:07 »
hallo, ik probeer meerdere keren de swapneiging te verlagen . het invoeren van de opdrachtregel  ,    sudo apt-get install gksu leafpad   werkt wel maar als ik de regel ,  gksudo leafpad /etc/sysctl.conf  , invoer geeft ie de melding ;   

 Failed to run leafpad '/etc/sysctl.conf' as user root.

Kan het Xauthorization-bestand van de gebruiker niet kopiĆ«ren.   

is dit een fout in mijn pc of kan het zijn dat de regel alleen werkt in de 16.04 , ik heb nl de  17.10 
vriendelijke groet
Wayland-gesodemieter in 17.10....  :o

Doe 't dan maar met "sudo". Je verpest dan wel de gebruikersinstellingen van Leafpad, maar voor Leafpad is dat niet erg.

Offline vanmill8

  • Lid
Re: Kan swapneiging niet verlagen.
« Reactie #2 Gepost op: 2017/12/17, 17:52:04 »
Error copying '/home/peter/.Xauthority' to '/tmp/libgksu-hclokh': Bestand of map bestaat niet .
 
Dit geeft ie nog steeds aan .

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Kan swapneiging niet verlagen.
« Reactie #3 Gepost op: 2017/12/17, 18:05:34 »
Dat gesodemieter ook met die beperkingen van Wayland....  >:(

Meld jezelf eens af, en kies in het aanmeldscherm voor Xorg i.p.v. Wayland. Als ik me niet vergis, zou dat moeten kunnen.... Als dat lukt, kun je gewoon mijn oorspronkelijke handleiding gebruiken.

Offline vanmill8

  • Lid
Re: Kan swapneiging niet verlagen.
« Reactie #4 Gepost op: 2017/12/17, 18:55:37 »
nou helaas het werkt niet, de map bestaat niet. ik denk dat die regel niet meer werkt in de nieuwe versie 17.10 en de nieuwe 18.04 .ik heb op google zelf gekeken en die informatie werkt ook niet , en  wat mij ook opvalt dat ik synaptic niet geopend krijg na inloggen wachtwoord , wat is dit ?


Offline vanmill8

  • Lid
Re: Kan swapneiging niet verlagen.
« Reactie #6 Gepost op: 2017/12/17, 19:33:12 »
ik heb het voor elkaar, het was inderdaad de versie xorg maar ik moest wel herstarten voor het werkte , synaptic opent nu ook .
Bedankt voor je hulp .