Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Klein vraagje  (gelezen 8359 keer)

Gast

  • Gast
Klein vraagje
« Gepost op: 2006/10/21, 10:16:50 »
Moet je om mee te werken aan de vertalingen ergens lid van zijn? En zijn er minimum leeftijden aan gebonden? Het zou mij namelijk zeer leuk lijken om mee te helpen aan het vertalen. Ik ben 12 jaar (in Nov. 13) en ik woon in Hattem. Ik doe Atheneum en doe mee aan het Anglia-project (een landelijk project voor extra Engelse scholing i.v.m. bijv. buitenlandse/internationale studies) althans, zodra ik ervoor ben ingeschreven (na de vakantie dus). Ik beheers Engels goed (wat ook nodig is, i.v.m. mijn programmeerwerkzaamheden bekijk ik veel Engelstalige sites).
m.v.g. Florian

Offline gercokees

  • Lid
Klein vraagje
« Reactie #1 Gepost op: 2006/10/21, 10:26:57 »
Hoi hoi,
Volgens mij moet je je aanmelden bij Launchpad hier:
https://launchpad.net/
Daarna wil men graag dat je ook lid wordt van een aantal mailinglijsten, maar dan krijg je zoveel mail, dat ik het daarna (helaas) voor gezien heb gehouden, en maar andere nuttige dingen voor de gemeenschap ben gaan doen. Ik zou wel graag weer gaan vertalen, maar ik vond het erg moeizaam gaan. Hoe dan ook, laat je niet ontmoedigen, kijk even rond bij Launchpad hoe het allemaal werkt, en laat me weten hoe het gaat, want ik doe graag weer mee!!!

Succes
Groet,
Gerco-Kees
<><

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
Klein vraagje
« Reactie #2 Gepost op: 2006/10/21, 10:28:34 »
Je kan in ieder geval suggesties geven, maar op https://launchpad.net/people/ubuntu-l10n-nl vind je meer informatie. Minumumleeftijd bestaat er niet, maar de vertalingen moeten wel van redelijke kwaliteit zijn. Het vertalen gebeurt op launchpad.net en je moet dus wel even een launchpad account aanmaken.
Veel plezier'
Kiwinote

Gast

  • Gast
Klein vraagje
« Reactie #3 Gepost op: 2006/10/21, 10:42:52 »
Hiep hoi! Moet ik wel gauw even een E-Mail adres afsluiten, anders kan ik me volgens mij niet inschrijven..

Klein vraagje
« Reactie #4 Gepost op: 2006/10/22, 11:55:53 »
Hey het is gelukt! Ik heb gisteren (zaterdag) een e-mailadres afgesloten en daarna mezelf geregistreerd hier op het forum. (vandaar dat er nu 'lid' staat) Daarna heb ik mezelf geregistreerd op Launchpad. Vanochtend heb ik mezelf ingeschreven bij het
'Ubuntu Dutch Translators Team'. Nu staat mijn naam op de lijst 'proposed Members'. Ik weet nog niet hoe het nu verder gaat, maar daar kom ik denk ik wel achter.
Bedankt voor jullie hulp,
Florian

Firebird

  • Gast
Klein vraagje
« Reactie #5 Gepost op: 2006/10/22, 13:16:46 »
Heb je al gekeken hoeveel andere leden er bij de 'proposed members' staan Florian? ;) Volgens mij wordt er niet meer naar gekeken nu er een ~dozijn vertalers zijn.

Klein vraagje
« Reactie #6 Gepost op: 2006/10/22, 13:36:29 »
Dat klopt Firebird, maar ja, je weet maar nooit :lol: ik zie wel, en anders kan ik zodra ik mezelf C heb eigengemaakt altijd nog voor Ubuntu gaan programmeren of zo.

Offline gercokees

  • Lid
Klein vraagje
« Reactie #7 Gepost op: 2006/10/23, 09:28:08 »
Ja, ik heb ook een half jaar bij de proposed members gestaan. Vanochtend werd ik ineens gedeclined... jammer hoor....
Groet,
Gerco-Kees
<><

Klein vraagje
« Reactie #8 Gepost op: 2006/10/23, 09:42:36 »
Weet iemand trouwens nog een goede gratis e-mailprovider? Ik heb me namelijk ingeschreven op de Ubuntu NL mailinglist, dit zorgt ervoor dat alle mail die ik naar hun stuur ook naar mij word toegestuurd. Gisteren zond ik een mailtje met een vraag naar ze toe, ik krijg hem zelf ook en wat zie ik? Na
'Hoogachtend,
 Florian v.d. Zee'
stond er ineens printerreclame! Bah! Ik haat spam en nou verspreid ik het massaal door een mailtje zonder spam te sturen!
Hotmail heb ik niet gedaan aangezien hij van Microsoft was en ik dan een Windows Live ID zou krijgen en GMail heb ik niet gedaan omdat er daar reclame aan je mails word toegevoegd! Wie weet een goede mailprovider? LinuxMail is geen optie, dan moet je een betaalde internetverbinding hebben en ik internet gratis..
zucht

Klein vraagje
« Reactie #9 Gepost op: 2006/10/23, 09:43:57 »
oeps, typfoutje bij 'printerreclame'. het moest printerreclame met 's zijn :lol:

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Klein vraagje
« Reactie #10 Gepost op: 2006/10/23, 10:06:49 »
Florian: je kan je posts aanpassen door onderaan op Bewerken te klikken :) maar een moderator heeft je post al voor je aangepast
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Dave

  • Lid
Klein vraagje
« Reactie #11 Gepost op: 2006/10/23, 10:29:11 »
de meegestuurde reclame van gmail zal je moeten zoeken, ik zie het niet in ieder geval.
daarbij zit overal al wel een regel reclame bij. van de antivirussoftware, van de spamsoftware enz.

ook op de site zelf als je online mail leest valt het erg mee.
een vriend van me is blind en als je dan ziet wat die software doet met de site van hotmail bijvoorbeeld? horendol werd ie daar van tot ik hem gmail aanbeval.

Klein vraagje
« Reactie #12 Gepost op: 2006/10/23, 11:08:18 »
O. In de HCC!Link had ik namelijk eens een keer zoiets gelezen en in consumentenprogramma's is het ook wel eens het onderwerp geweest.
En wat betreft die reclame, gisteravond zond ik een mailtje naar de mailinglist (welke dus ook naar mij werd gestuurd) en werd er wat printerreclame aan toegevoegd. Vanochtend zond ik weer een mailtje naar de mailinglist (logischerwijs werd 'ie ook weer naar mij gestuurd) en zat er reclame bij voor een of ander zomers tripje. Nee hoor, volgens mij is dat niet normaal. Ik zal 'ns opzoeken hoe ik me moet registreren voor GMail.

Offline eendje

  • Lid
Klein vraagje
« Reactie #13 Gepost op: 2006/10/23, 11:21:00 »
@Florian

Voor Gmail moet je een invite krijgen van een andere Gmail gebruiker...
Als je mij een mailtje stuurt kan ik er wel voor zorgen...
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Klein vraagje
« Reactie #14 Gepost op: 2006/10/23, 11:24:36 »
@eendje ok, da's weer eens wat anders :D (p.s. let niet op de reclame in mijn berichtjes :lol: )