Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu authenticatie probleem.  (gelezen 2984 keer)

Ubuntu authenticatie probleem.
« Gepost op: 2011/02/20, 00:47:33 »
Hallo Mensen! =D

Ik heb sinds gisteren een raar probleem , soms moet ik weleens mijn wachtwoord opgeven in een venster als ik iets wil installeren of de-installeren of om ergens in te loggen etc...
Maar sinds kort loopt Ubuntu hier altijd vast....
Ik moet natuurlijk mijn wachtwoord intypen en dat accepteert hij gewoon maar dan loopt het schermpje vast en kan ik alsnog niet verder.
Het schermpje blijft staan er verdwijnt na een minuut en er is dan niks gebeurt , niks geinstalleerd enz.... ,

Wat gaat hier mis , en is dit misschien een bekend probleem? ???

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Ubuntu authenticatie probleem.
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/20, 12:13:12 »
Via welke manier installeer je?

Re: Ubuntu authenticatie probleem.
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/20, 12:17:25 »
Via welke manier installeer je?

Maak niet uit op welke manier ik installeer , het gebeurt letterlijk bij elke keer als dat authenticatie venster tevoorschijn komt , zelfs bij Updatbeheer.

Ik kan gewoon geen updates installeren omdat dat venster elke keer vastloopt...
Of gewoon zelfs iets simpels zoals een instelling wijzigen in ubuntu zelf , soms moet je dan ook je wachtwoord geven en dan loopt het weer vast...

Echt heel vaag , en het opvallende is dat ik dit heb na een update van de dag daarvoor .

Ik heb het ook getest op een andere PC en daar krijg ik precies hetzelfde probleem na het installeren van de updates...  ???

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Ubuntu authenticatie probleem.
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/20, 12:23:40 »
Wat krijg je voor uitkomst met
sudo apt-get update; sudo apt-get upgradein de terminal? Geeft die aan dat er een fout pakket is ofzo?

Re: Ubuntu authenticatie probleem.
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/20, 12:26:07 »
Wat krijg je voor uitkomst met
sudo apt-get update; sudo apt-get upgradein de terminal? Geeft die aan dat er een fout pakket is ofzo?

Nee , er bebeurt niks , geen fout pakket. ???

Re: Ubuntu authenticatie probleem.
« Reactie #5 Gepost op: 2011/02/20, 19:57:31 »
En als je dat authenticatiescherm eens op andere manier oproept vanuit een terminal, bijvoorbeeld door nautilus met administratierechten te starten, gksudo nautilus, krijg je dan foutmeldingen?

Re: Ubuntu authenticatie probleem.
« Reactie #6 Gepost op: 2011/02/22, 23:44:46 »
Hmm , het probleem heeft zich blijkbaar uit zijn eigen opgelost door weer een update :P

Zal weer een bug zijn geweest :D