Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Citrix  (gelezen 607 keer)

Citrix
« Gepost op: 2016/10/19, 23:12:51 »
Ik merk met Citrix  (Icaclient 13.4) dat als ik via Ctrl+F2 naar mijn lokale desktop ga en ik weer terugkeer naar mijn remote desktop, de functietoetsen die samengaan met Ctrl niet meer werken, in ieder geval in MS Office. Zo gebruik ik veel Ctrl+pijltje om door van woord tot woord te stappen, maar na bovengenoemde actie stap ik enkel nog letter voor letter, dus alsof de Ctrl-toest niet actief is. Ik merk dat overigens ook in combinatie met functietoetsen. Iemand een idee hoe dat komt en hoe dat op te lossen?
Misschien was het ook al bij oudere versies van IcaClient, maar nu valt het me pas op (en hindert het me enorm).
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Re: Citrix
« Reactie #1 Gepost op: 2016/10/20, 10:52:54 »
Hoi, ik heb hier ica-client 13.3.03 nog draaien, en de ctrl-toets doet het nog gewoon.
Ik zal eens kijken of het met de nieuwste versie ook nog is.

groetjes,

Steven

ps, misschien dat het niets uitmaakt, maar bij mij draait ica-client in een venster ipv full-screen.
« Laatst bewerkt op: 2016/10/20, 10:59:36 door steef76 »

Re: Citrix
« Reactie #2 Gepost op: 2016/11/02, 09:01:42 »
Ik ben er achter wat er scheelt: als ik geschakeld heb van remote naar local en weer terug, dan worden de functietoetsen van local nog vastgehouden. Dit is gemakkelijk te zien door  het gebruik van Alt-Tab: als dan geswitcht wordt tussen locale programma's, dan gaat het remote (uiteraard) fout. Door echter een paar verschillende remote programma's aan te klikken/openen ed. dan wordt er weer volledig overgeschakeld naar remote. Att-Tab schakelt dan ook weer tussen remote-programma's, zoals het hoort.
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Offline boyette

  • Lid
Re: Citrix
« Reactie #3 Gepost op: 2016/11/12, 23:36:47 »
als je chrome gebruikt zou je de icaclient als extensie kunnen installeren in chrome dan heb je dat probleem denk ik niet

Re: Citrix
« Reactie #4 Gepost op: 2016/11/13, 16:15:05 »
Een extensie voor icaclient kan ik niet onder de extensies in Chromium vinden. Maar de extensie 'Citrix receiver' (2.2.0.251) werkt wel, maar helaas allen voor één scherm, terwijl ik echt op twee schermen moet werken. Dan dus dan toch maar terugvallen op Firefox - helaas.
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.