Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Zoek je Epson Drivers ? kijk hier !  (gelezen 2275 keer)

Zoek je Epson Drivers ? kijk hier !
« Gepost op: 2011/09/30, 10:33:44 »
Gisteren deze website gevonden.
Avasys

Mocht je die al kennen geen probleem, voor alle nieuwe mensen een aanwinst.

Ze leveren bijzonder veel drivers voor Epson printers, ook de nieuwste.
Soms is het lezen van de handleiding een must.

Bijv. Mijn cups had wel de nieuwe printer gevonden en ging druk op zoek naar de juiste driver, echter hij kon hem niet vinden en deed dus een voorstel voor een model wat het dichtsbij kwam.
En die was dus niet goed  XD

De juiste driver gedownload van de website.
Geinstalleerd.
En cups kon hem nog niet vinden.

Daarna in de webbrowser verbinden met http://localhost:631/ waarna je het beheer scherm krijgt van Cups.
Hier kan je dan opnieuw automatisch laten zoeken, waarna hij vaak wel de juiste printer vind.
Mocht dit niet het geval zijn, kan je altijd nog handmatig de juiste driver erin zetten door te gaan naar
de map ->bestandssysteem->opt->epson-inktjet-printer-(de zojuist geinstalleerde driver)->ppds->Epson->Kies nu de juiste driver

Link naar de volledige handleiding:
Handleiding


SCCS

 ;)

Nog een kleine tip voor mensen die een nieuwe printer gaan kopen.
Bij Epson heb je een enorme keus aan printers, dus voor ieder wat wils.
Er is echter een behoorlijk groot verschil tussen de printkoppen die gebruikt worden.

Er springt 1 printkop altijd uit die betrouwbaar is en goed werkt.
Je kan die kop herkennen aan het type cartridge welke je erbij moet kopen.
In dit geval gaat het om cartridge T1291 - T1292 - T1293 - T1294 of de extra gevulde T1301 - T1302 - T1303 - T1304.

Deze inktkop word oa gebruikt in deze modellen printers: SX525WD - SX620FW - BX320FW - BX525WD - BX625FWD.

Er was ook nog een 400 model waar die inktkop in werd gebruikt.

Ik wil hiermee niet zeggen dat je perse deze modellen moet kopen, maar wel erop wijzen dat het in de toekomst belangrijk kan zijn als je een printer koopt hierop te letten.
Niet alle gebruikte printkoppen zijn goed en betrouwbaar.

En het klinkt heel lullig, maar gebruik bij voorkeur inkt van Epson zelf.
Het is toch gebleken dat veel aftermarked inkt zorgt voor verstoppingen en de kwaliteit laat erg te wensen over.
Er word veel Dye inkt aangeboden en dit is een hele oude inkt soort.
Ik heb nog nergens een goede Durabrite inkt kunnen kopen, in ieder geval niet 1 die niet de inktkoppen verstopt.
Als je toch aftermarked inkt gebruikt zorg er dan voor dat je gebruikte cartridges waar nog inkt inzit bewaart.
Zodat je die erin kan stoppen als je de printer aanbied voor reparatie.
Wanneer ze bij Epson ontdekken dat je namaak inkt hebt gebruikt is je garantie voorbij.!
« Laatst bewerkt op: 2011/10/02, 09:21:10 door Gandyman »
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline softbart

  • Lid
Re: Zoek je Epson Drivers ? kijk hier !
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/01, 17:07:54 »
Inderdaad lullig. Valt me toch wel tegen van een (H)Gandyman. :) :)

Ik gebruik 123 inkt voor mijn Photo R2400 printer. Geen enkel probleem. Ook de z/w foto's onder Linux perfect.

Het waren juist de de originele inkten die voor verstopping zorgde met een error voor revisie. Kosten € 300. De vorige eigenaar heeft een nieuwe (A2) gekocht.

Ik heb dit zelf ter hand genomen (een zeer geduldig klusje) en de error digitaal verwijderd.
Nu een zeer goede foto-printer voor een luch tijdens onze Rolleiflex dag.

groet,

Theo

Re: Zoek je Epson Drivers ? kijk hier !
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/02, 09:24:25 »
Ik heb ook vaak 123inkt gebruikt, met mijn oude Epson 880, die kon er wel tegen.
Echter na een paar jaar toch de printer moeten weggooien, want de koppen zaten hopeloos verstopt.

Hoe heb jij bij die printer de koppen schoon gekregen ?
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Zoek je Epson Drivers ? kijk hier !
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/02, 10:01:59 »
Ik heb ook vaak 123inkt gebruikt, met mijn oude Epson 880, die kon er wel tegen.
Echter na een paar jaar toch de printer moeten weggooien, want de koppen zaten hopeloos verstopt.

Hoe heb jij bij die printer de koppen schoon gekregen ?

Maar  123inkt verkoopt ook de originele inktcartridges tegen concurrende prijzen!
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Re: Zoek je Epson Drivers ? kijk hier !
« Reactie #4 Gepost op: 2011/10/02, 11:23:22 »
Ik heb ook vaak 123inkt gebruikt, met mijn oude Epson 880, die kon er wel tegen.
Echter na een paar jaar toch de printer moeten weggooien, want de koppen zaten hopeloos verstopt.

Hoe heb jij bij die printer de koppen schoon gekregen ?

Maar  123inkt verkoopt ook de originele inktcartridges tegen concurrende prijzen!

Klopt en daar is ook nix mis mee  =D

Het gaat hier puur om 3e partij inkt die overal geleverd word....
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline softbart

  • Lid
Re: Zoek je Epson Drivers ? kijk hier !
« Reactie #5 Gepost op: 2011/10/02, 19:50:49 »
Het waren juist de de originele inkten die voor verstopping zorgde met een error voor revisie. Kosten € 300. De vorige eigenaar heeft een nieuwe (A2) gekocht.

Ik ben bang dat ik me niet goed heb uitgedrukt.
Ik bedoelde de printkopreiniging zorgde voor verstoppingen van het afvoer systeem van de R2400.
Deze moest geheel gereinigd worden.
De printkoppen ben ik niet aan geweest.
Sorry voor het misverstand.

groet,

Theo