Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Aangroei in MB's Ubuntu  (gelezen 1547 keer)

Offline Abyss

  • Lid
    • Facebook
Aangroei in MB's Ubuntu
« Gepost op: 2009/02/25, 12:29:23 »
Iedereen weet dat na een tijdje een Windows XP pc flink is aan gegroeid met allerlei beveiliging maatregelen.
Voor je het weet is je HDD te klein.

Hoe zit dat met Ubuntu.
Ik zag bij de installatie van 8.10 dat er ook flink wat beveiligings software wordt geinstalleerd.
ik neem mnaar even aan dat nieuwe beveiligings software minimaal is


Abyss

Offline track

  • Lid
Re: Aangroei in MB's Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/25, 12:36:22 »
Hoi Abyss,

wat je gezien hebt zijn de updates geweest waarschijnlijk. (van alles de nieuwste versies dus)

Omdat Linux al op zich veilig is heb je ook geen extra beveiligingssoftware nodig.  Alleen maar goed instellen dus. (met name in Firefox)
Anders kun je even op  http://sites.google.com/site/computertip/directdoen  kijken wat nog aan te raden is.
(en ook  http://sites.google.com/site/computertip/multimedia )

Vriendelijke groet,

track

Re: Aangroei in MB's Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/25, 14:15:37 »
Je Ubuntu-schijf groeit wanneer je software installeert, en updates installeert. Netzoals in Windows, dus.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Aangroei in MB's Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/25, 18:25:38 »
We spreken hier over megabytes. Niets om je zorgen over te maken met de hedendaagse gigabyte schijven.

Offline Abyss

  • Lid
    • Facebook
Re: Aangroei in MB's Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2009/02/25, 19:24:16 »
Ik maakte me ook niet echt zorgen, ik vroeg me alleen af of het net als met windows zo is, dat wanneer je een update voor je kiezen krijg. Deze soms best aan de maat kan zijn, en voor je het weet je systeem waar mee je begonnen bent verdubbelt heeft in grootte.

Maar zoals als ik al een beetje dacht vallen de updates hier erg mee. "Oops druk op F11" verdwijnt ineens mijn werkbalk bovenin.

Bedankt voor jullie snelle antwoorden



ABYSS

Re: Aangroei in MB's Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2009/02/25, 20:30:59 »
Gewoon nog een keer F11. is fulscreen

Offline Jan E.

  • Lid
Re: Aangroei in MB's Ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2009/02/25, 21:16:34 »
Valt reuze mee in Linux. Heb hier een redelijk "vol" geinstalleerd systeem, met allerlei programma's, thema's, leuke dingetjes en zo en dat is al met al 5 Gb. Op deze PC draaide tot voor kort Vista en voor dezelfde functionaliteit was ik daar ongeveer 35 Gb kwijt, geloof ik...


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Offline Tom

  • Lid
Re: Aangroei in MB's Ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2009/02/25, 21:35:05 »


En als zo Uw instellingen staan in Synaptic verwijderd hij automatisch de opgehaalde pakketten na installatie.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Abyss

  • Lid
    • Facebook
Re: [OPGELOST] Aangroei in MB's Ubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2009/02/26, 09:09:47 »
Kijk dat is handig, ik zal eens kijken of dit zo is.

Bedankt

ABYSS