Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: CD overzetten naar MP3  (gelezen 5133 keer)

CD overzetten naar MP3
« Gepost op: 2010/12/17, 16:22:58 »
Onlangs heb ik een nieuwe Cd gekocht en wil die overzetten naar MP3 om de muziek te kunnen beluisteren op mijn Samsung Galagxy I9000. Dit lijkt me legaal. De CD staat al op mijn harde schijf. Iemand een idee?

Re: CD overzetten naar MP3
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/17, 16:28:34 »
Ik gebruik zelf altijd Soundjuicer, zit in Synaptic. Of via de terminal sudo apt-get install sound-juicer
Direct vanaf cd worden de nummers omgezet naar MP3
« Laatst bewerkt op: 2010/12/17, 16:31:02 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: CD overzetten naar MP3
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/17, 16:50:28 »
Thx, dit is gelukt. Nu nog naar de Samsung. Ik ik heb geen externe disk van mijn Samsung. Raar, want ik heb wel ooit Zappa erop kunnen krijgen. Niet het einde van de wereld, iemand een idee?

Re: CD overzetten naar MP3
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/17, 17:55:06 »
De disk is meestal alleen geschikt voor Windows of Mac. Heb je er een micro SD kaartje inzitten? Dan kan je deze in een SD adapter doen (gewoon een stukje plastic met contactjes) en via de Cardreader de bestandjes er op zetten, zo doe ik het ook. Je kan ook als je daar over beschikt, het via Bluetooth doen. Linux ziet mijn micro SD kaartje HTC als een USB stick, dan kan je via de usb poort werken, ik weet alleen niet of jouw Samsung over een mini USB poort beschikt, zo'n aansluiting wat op veel foto toestellen zit.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: CD overzetten naar MP3
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/17, 18:51:34 »
Dank voor je reactie Gijsbert. Met mijn camera, ook Samsung, zie ik wel een externe disk. Ik heb in het verleden geen USB verdeler gebruikt. Dus ik denk dat het probleem in de i9000 zit. Ik ga dit weekend grasduinen.

Re: CD overzetten naar MP3
« Reactie #5 Gepost op: 2011/01/23, 00:04:35 »
Er is een hele makkelijke manier om foto's en muziek bestanden naar je Samsung te brengen!Gewoon aan sluiten via je kabeltje en dan in de computer op verkennen drukken,en schuiven maar!!Zo doe ik het al een tijd met mijn Samsung Jet en gaat prima,en je kan natuurlijk ook de map kiezen....
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: CD overzetten naar MP3
« Reactie #6 Gepost op: 2011/01/23, 00:59:02 »
Alternatief: Bluetooth ?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: CD overzetten naar MP3
« Reactie #7 Gepost op: 2011/01/23, 11:25:45 »
Gaat veel langzamer!
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: CD overzetten naar MP3
« Reactie #8 Gepost op: 2011/01/23, 23:37:14 »
Als je er nog andere muziek op MP3 formaat naast gaat zetten, dan zou je kunnen overwegen om het geluid met MP3gain op eenzelfde geluidsniveau te zetten. Verschrikkelijk als je je apparaat op shuffle zet en je kunt na ieder nummer je geluid weer harder of zachter gaan zetten....
MP3gain is te vinden in het softwarecentrum.

Gr
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Re: CD overzetten naar MP3
« Reactie #9 Gepost op: 2011/01/24, 01:12:01 »
Zolang je maar niet "normaliseert" op 100 %..... >:(
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: CD overzetten naar MP3
« Reactie #10 Gepost op: 2011/01/24, 07:37:16 »
Daar heb je dus slechte ervaringen mee?
Volgens mij staat hij standaard op 98%. Daar laat ik hem gewoon op staan.
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Re: CD overzetten naar MP3
« Reactie #11 Gepost op: 2011/01/24, 10:09:12 »
Ja nogal,soms download ik van die mp3's en dan hoor je toch een klotegeluid zeg!Kijk je dan naar de spectrum analyzer en dan zie je eigenlijk alleen maar pieken...
Er is dan totaal geen variatie meer in het geluid,dus alle zachte tonen zijn net zo hard als de harde tonen,alle dynamiek is er volkomen uit!
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.