Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: adsl niet beschikbaar bij opstarten na veranderen provider  (gelezen 1022 keer)

adsl niet beschikbaar bij opstarten na veranderen provider
« Gepost op: 2007/08/12, 20:30:56 »
Ik ben voor m'n internettoegang net overgestapt van adsl bij Scarlet naar adsl bij EDPnet. Ik gebruik een ethernetmodem met pppoe.

Sinds de overstap is mijn internetverbinding niet meteen beschikbaar wanneer ik opstart. Wat helpt is de stroomdraad van de modem even uittrekken en weer insteken zodat die de verbinding opnieuw opbouwt en dan met "pon dsl-provider" de verbinding weer opstarten.

Al bij al een vrij omslachtige procedure, waar mijn huisgenoten absoluut niet aan willen beginnen. Vroeger was m'n internet altijd meteen beschikbaar.

Hieronder ter info de inhoud van /etc/peers/dsl-provider

noipdefault
defaultroute
replacedefaultroute
hide-password
#lcp-echo-interval 30
#lcp-echo-failure 4
noauth
persist
#mtu 1492
#persist
#maxfail 0
#holdoff 20
plugin rp-pppoe.so eth0
usepeerdns
user "gebruikersnaam heb ik maar weggelaten;-)

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
adsl niet beschikbaar bij opstarten na veranderen provider
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/18, 18:28:38 »
heb je een nieuw modem gekregen of gebruik je nog het oude? Heb je een vast ipadres ingesteld, of krijg je het via dhcp toegewezen?
/etc/peers/ is geen gewone ubuntu map, dit zegt me niet zoveel gebruik je een aparte applicatie voor je netwerkverbindingen?

adsl niet beschikbaar bij opstarten na veranderen provider
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/19, 20:42:57 »
Het probleem is opgelost. Ik gebruik een filter met dansguardian en iptables. De cache van iptables moest ververst worden en nu werkt het prima.

Ik heb m'n internet nu bij EDPnet. Echt een aanrader... goedkoop, snel en een geruisloze overstap.