Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Virtueel draaien  (gelezen 776 keer)

Tom25

  • Gast
Virtueel draaien
« Gepost op: 2008/04/27, 18:27:25 »
Hallo,

Ik heb thuis een ubuntu pc`tje staan en ik vindt ubuntu wel mooi werken, maar ga nog niet helemaal overstappen. Deze ubuntu staat geinstalleerd op een 20 gigabyte hardeschijfje. Nu was het plan om een windows installatie te doen op een 40gig harde schijf, zodat je dan beide werelden hebt. Ik wil geen dualboot want ik wil het tegelijk gebruiken. En nu was het idee dat ik in windows virtueel die ubuntu. Ik weet dat je ubuntu met vmware virtueel kan draaien maar dan gaat het om een schone installatie. Dus dan is de vraag kan ik met vmware een hele harde schijf virtueel laten opstarten. Maar het zijn dus geen twee partities op een harde schijf...

Ohja, nu vraag je je misschien af wrm niet snel nieuwe installatie. Dit komt omdat het best wel even heeft geduurd om het zo te krijgen en dit leek me wel strak plan :P

Bedankt voor het lezen ;)
En voor jullie tijd!! :)




Groetjes,
Tom

edit: Het betreft een ubuntu 7.10 op een p4 1.6ghz 512mb ram.

Virtueel draaien
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/27, 18:35:43 »
als het al gaat om een fysieke ubuntu installatie virtueel te laten werken, dan is nog de vraag of ge iets kunt doen als ge én windows én ubuntu tegelijk hebt draaien met 512mb ram.

Tom25

  • Gast
Virtueel draaien
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/27, 18:41:04 »
Ja, maar het is ook om kennis op te doen. Want dan zou ik ook zoiets kunnen doen op mijn betere pc. Pentium D 3,40 ghz 2gb ram en dat zal denk ik wel lekker lopen. Maar ik denk dat je voor die oude pc wel gelijk hebt, maar wil het toch gaan proberen ;)

prodinho

  • Gast
Virtueel draaien
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/27, 19:01:33 »
Ik zou als ik u was Windows virtueel onder Ubuntu installeren mbv VirtualBox ipv andersom. :)
Het draait op die manier gewoon veel lekkerder en je virtuele Windows installatie kun je lekker schoonhouden door van tijd tot tijd een snapshot terug te zetten.

Tom25

  • Gast
Virtueel draaien
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/27, 19:30:49 »
Begrijp ik, maar ik ga denk ik toch het meeste windows gebruiken. Misschien kan ik het over een jaar ofzo omdraaien en windows op ubuntu zetten.

edit: Weet iemand of dit mogelijk is??