Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Samsung YP-3K (mp3) laten werken in linux  (gelezen 1218 keer)

Uruthar

  • Gast
Samsung YP-3K (mp3) laten werken in linux
« Gepost op: 2007/05/30, 23:20:49 »
hoi

Ik heb me recent zo'n ding aangeschaft, er staat wel op dat dat het voor windows is, maar ik zou het toch aangenaam vinden als dat even goed lukt in linux.
De speler werkt met mtp, wat al een moeilijkheid op zich blijkt te zijn.
Als ik het inplug gebeurt er helemaal niets en ik kan er ook nergens iets over terug vinden, in tegenstelling tot bij normale portable devices. Ik heb al iets geprobeerd in amarok, maar waarschijnlijk moet ik ook telkens iets verkeerd gedaan hebben.

Waarschijnlijk ligt de oplossing voor de hand, maar ik ben redelijk nieuw als het op linux aankomt en heb momenteel geen inspiratie om iets nieuws uit te proberen om het te laten werken. Dus weet iemand mischien nog een manier om iets daarvan gedaan te krijgen?

alvast bedankt

Renier

  • Gast
Samsung YP-3K (mp3) laten werken in linux
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/25, 21:18:09 »
Kijk even op onderstaande link, als je je Samsung nog hebt.
Je hebt wel even een windows pc nodig maar daarna werkt je K3 gewoon met Ubuntu en speelt ie ook ogg. af

http://www.anythingbutipod.com/forum/showthread.php?t=14516

Groeten Rene

Samsung YP-3K (mp3) laten werken in linux
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/02, 21:02:48 »
Al is dit nog lang niet aan de orde bij mij... maar heeft er al iemand iets gevonden voor deze mp3 speler

heb bovenstaande link nagelezen, maar om nou te zeggen dat het erg lekker duidelijk is allemaal...
ben nu niet op mijn fitst... misschien ben ik morgen wat fitter op mijn werk... dan zal ik het nog eens nalezen....
apt-get remove --purge wine* is geen handig commando.....

Samsung YP-3K (mp3) laten werken in linux
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/02, 21:41:14 »
Volgens mij werken die players met het MTP-protocol. In rhythmbox kan je daarvoor een plugin installeren. Hij gedraagt zich dan niet als een usb-stick en verschijnt niet op je bureaublad, maar je kan wel muziek sychroniseren.

Succes

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Samsung YP-3K (mp3) laten werken in linux
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/02, 21:59:01 »
Kijk ook eens in de documentatie, daar staat ook een heel verhaal over MTP.