Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST]scanners onder linux  (gelezen 2356 keer)

Offline quick30

  • Lid
[OPGELOST]scanners onder linux
« Gepost op: 2009/02/20, 16:20:43 »
Ik heb niet veel ervaring met scanners onder linux. Ik heb gelezen en las hier dat het sane project veel apparaten aan de praat krijgt. Maar lang niet allemaal.

Ik dacht zelf aan de ion slide2pc wat op de sane-site niet te vinden is onder manufacturers. Misschien een andere fabrikantennaam?

Ook de plustec opticfilm 720 lijkt me wel wat. Deze is ook bekend onder de verkoopnaam van het bedrijf "Victory".

Wat ik graag zou willen weten is:
1. Is er een negatiefscanner op de markt voor ca €100,- die ook onder linux werkt?;
2. Wat is een "aanrader"?.

alvast bedankt voor jullie reacties
« Laatst bewerkt op: 2009/02/22, 21:14:07 door quick30 »

mifi

  • Gast
Re: scanners onder linux
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/20, 19:13:29 »
Een negatief scanner voor 100 euro? Bestaat dat uberhaupt?
Er zijn zat flatbed scanner die ook negatieven kunnen scannen, maar dat is niet hetzelfde als een negatiefscanner.

m

Offline quick30

  • Lid
Re: scanners onder linux
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/22, 10:44:46 »
Ik zag er al een staan bij Apollo. Da's dan een aanbieding. Goed mooi als hij het goed zou doen onder m'n Ubuntu. Maar zo snel wil ik ook niet tot aanschaf overgaan. Ik wil wel iets dat voldoende kwaliteit heeft. Misschien wacht ik nog een tijdje.

Zijn er misschien al mensen die ervaring hebben met dit soort scanners? Of kan ik net zo goed een normale A4 scanner kopen en iets meer geduld uitoefenen met het inscannen?

Offline ptb

  • Lid
Re: scanners onder linux
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/22, 12:38:09 »
Als je een scanner zoekt met die prijs en een goede kwaliteit geef ik je weinig kans.Ik zou als je een negatiefscanner zoekt in ieder geval een door sane ondersteunde scanner kiezen.(http://www.sane-project.org/lists/sane-mfgs-cvs.html#SCANNERS).Vuescan ondersteunt er ook nogal wat maar kost geld.(http://www.hamrick.com/vuescan/vuescan.htm#supported)
Ik heb zelf een konica-minolta scan dual4.Als ik nu weer zou moeten kiezen zou ik in ieder geval kiezen voor een scanner die ook stofjes verwijdert (zoals digital ice van nikon).Een tweedehands is geen optie?

Offline quick30

  • Lid
Re: scanners onder linux
« Reactie #4 Gepost op: 2009/02/22, 21:13:50 »
2e hands? Dat ik daar niet aan heb gedacht! Dat lijkt mij de oplossing. De nood is niet hoog. De belangrijkste reden is het weggooien van de afgedrukte foto's teneinde ruimte te besparen. Met het inscannen van de negatieven kan ik ze dan toch bekijken en voor een ander afdrukken.

BEDANKT voor de goede tips. top!

Offline mrGee

  • Lid
Re: [OPGELOST]scanners onder linux
« Reactie #5 Gepost op: 2009/02/22, 21:21:51 »
Hallo

Zo heb ik hier nog een weggeworpen all in one Hp klungeltje in gebruik; de
HP PSC 1200, het print gedeelte is rot en daarbij lustte ie best wel wat ink.
Maar hij scant nog prima, heeft mij niets gekost, want ik was dus niet degene die hem
heeft weggeworpen maar de ontvangende kant.

Dus das ook nog een optie; een halfrotte all in one, linux heeft daar tenminste geen
moeite mee, ik vermoedt dat windows toch al gauw gaat klagen over geamputeerde
mogelijkheden ivm. het niet meer kunnen printen.

Groeten Gerrit



-- = >  simplify if you can   -- = >