Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Help  (gelezen 727 keer)

louchewidlin

  • Gast
Help
« Gepost op: 2008/09/21, 20:57:41 »
Hoi,
Ik heb 2 hd. (1 met 2 partities) Op die met 2 partities had ik had 1 met een partitie met xp (werdt niet herkend door grub) en 1 met vista (werdt wel herkend door grub)

Nu heb ik met gparted die met xp geformatteerd als ext3. Alleen wanneer ik deze met vista wil opstarten voor het spelen van spellen. Krijg ik  last van grub error 13 invalid of unsupported exequatable format.

Iemand een idee hoe ik vista weer werkend krijg ???!!!!

Alvast bedankt

P.S. op mijn 2de harde schijf staat de installatie van ubuntu

Hier een link naar mijn grub config:

http://pastebin.ubuntu.com/48965/

Help
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/21, 22:41:46 »
Heb je de oude menu.lst nog? Kan je die posten?
En helaas zie de laatste regels:
Error 13: Slechte bestandssysteem-structuur
Deze fout treedt op wanneer het bestandssysteem op de gevraagde partitie niet in orde is. Het programma fsck kan hierbij helpen. Start de computer op vanaf de Ubuntu LiveCD en tik "fsck /dev/hdXY" of "fsck /dev/sdXY", waarbij u X door de juiste letter en Y door het juiste cijfer van de partitie vervangt. Voorbeeld: fsck /dev/hda1 voor de eerste partitie op de eerste schijf. Noot: dit werkt niet voor NTFS-partities (Windows XP en Vista gebruiken meestal NTFS).
Wat je kan proberen is of bij de telling van grub iets fout is bijv dat (hd0,0) niet meer de goede aanduiding is maar dat het bijv moet zijn (hd0,1).

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

louchewidlin

  • Gast
Help
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/21, 23:15:05 »
Gijsbert, helaas het mocht niet baten. Waarschijnlijk vanwege de NTFS partitie. Heb windows maar opnieuw geinstalleerd. Heb wel xp moeten doen omdat ik vista zelf niet heb. Laterrr