Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HP Deskjet F4580 werkt niet  (gelezen 3033 keer)

Offline Remcoo

  • Lid
HP Deskjet F4580 werkt niet
« Gepost op: 2010/08/16, 19:54:27 »
Mijn printer krijg ik niet 'aan de praat' op mijn pc. Ik heb de nieuwste driver gedownload en heb alle stappen gevolgd die beschreven staan op hplipopensource.com. Onderhand heb ik ook bijna alles van hp uit synaptic pakketbeheer geïnstalleerd en onderhand 4x de printer opnieuw geïnstalleerd maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb een soort log-bestand (troubleshoot.txt) maar daar word ik niets wijzer van. Wie heeft raad?
« Laatst bewerkt op: 2010/08/22, 23:34:39 door Remcoo »

Offline Bertel

  • Lid
Re: HP Deskjet F4580 werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/18, 01:02:32 »
Voordat ik die printer kocht, werden op dit forum ook problemen geconstateerd en oplossingen aangedragen
(zoals http://forum.ubuntu-nl.org/hardware-en-drivers/hp-deskjet-f4580/msg575204/#msg575204).
Desondanks toch maar aangeschaft, uitgepakt en met usb-kabeltje verbonden (besturingssysteem: lucid 10.4.).

Wonderwel werd hij zonder meer herkend. Misschien wel vanwege de actuele kernel en nieuwste bestanden in lucid.
Heb eigenlijk niets extra's hoeven doen of downloaden.
Zet wel altijd de usb-apparatuur eerst aan en dan pas een eventueel toepassingsprogramma.
Scannen en printen gebeurt vanuit het standaard geïnstalleerd programma 'Scannen" (Simple Scan).

Voor jou is dit wellicht een teleurstellend bericht, maar misschien heb ik je toch op een idee gebracht.


Wat is vrije software?

Offline Roc.am

  • Lid
Re: HP Deskjet F4580 werkt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/18, 01:23:11 »
Hallo Remco,

Binnen de Linux wereld worden de meeste apparaten gewoon herkent door ze aan te sluiten en aan te zetten.
Ik zie in Bertel zijn bericht dat de printer ondersteunt wordt. ga eens naar Systeem -> Beheer -> Afdrukken
Als er een printer in staat deze verwijderen en vervolgens je printer aansluiten en aanzetten.
Nu zou je printer automatisch herkent moeten worden.

- Roc

Offline Remcoo

  • Lid
[OPGELOST}Re: HP Deskjet F4580 werkt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/21, 00:32:04 »
Bovenstaande stappen opgevolgd. En hij doet het. =D