Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tijden van komen en gaan deel 3.  (gelezen 5014 keer)

Offline Soul-Sing

  • Lid
Tijden van komen en gaan deel 3.
« Gepost op: 2008/10/09, 21:33:49 »
Nee, dit is geen soap. Ook ik stop ermee. Zowel als teamleider, moderator als irc operator.
Ik doe dit werk nu zowat 2 jaar veel uren per dag. Ik ben Ubuntu-moe, maar ook erg teleurgesteld. Mijn rol was de afgelopen tijd er 1 van bemiddelen en proberen een solide team te bouwen. Dat ik steeds meer in die rol vast kwam te zitten van bemiddelaar, een rol die ging knellen, die me letterlijk niet meer paste. Ik heb mijn uiterste best gedaan voor het team(belang) en mezelf uit het oog verloren. Dat laatste wil ik niet meer. (Nooit meer.)
Ik was de laatste tijd weinig op het forum, wil toch iedereen, de leden, vanuit dit draadje groeten en bedanken voor jullie positieve inzet op dit forum. De sfeer is dik in orde hier. Natuurlijk kom ik af en toe even langs.

Ubuntu is niet iets zakelijks, een object. De zaak ubuntu en de mensen achter ubuntu kun je niet scheiden. toch? Ubuntu-nl moet volwassen worden, en dit inzien. Ubuntu is een mensenzaak, een zaak van jou en mij.

Ook nog een verontschuldiging hier voor mijn af en toe scherpe pen/tong.
Maar thats me....

Groet!

Offline Drummies

  • Lid
Tijden van komen en gaan deel 3.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/09, 21:38:57 »
ook gij leoquant

dit is toch de druppel wat is er gebeurd,heb al aangedrongen op openheid van zaken

nou ga jouw er niet mee lastig vallen de redenen zijn denk ik wel duidelijk

bedankt voor je steun en inzet het ga je goed ,hoop je nog eens te ontmoeten zou met jouw nog weleens van gedachten willen wisselen
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Tijden van komen en gaan deel 3.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/09, 21:51:55 »
¨Ubuntu-NL moet volwassen worden¨

Ik vind dit eigenlijk beter passen bij het Human-thema van Ubuntu, maar goed dat terzijde ;) Want ik weet eigenlijk niet hoe het er achter de schermen aan toe gaat aangezien ik zelf geen lid ben van het team achter het forum, hoop dat ik zo geen mensen beledig, ik weet even geen betere benaming ervoor.

Hartstikke bedankt voor alle hulp enzo, je was een goed teamlid en ik wens je alle sterkte dat maar kan

Offline Rulus

  • Lid
Tijden van komen en gaan deel 3.
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/09, 21:55:41 »
Zoals ik eerder zei, ik vind het erg jammer. Bedankt voor al je werk en het ga je goed!

Offline petervs

  • Lid
Tijden van komen en gaan deel 3.
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/09, 22:00:33 »
Ook ik bedank de mensen die klaar stonden voor het ubuntu-forum. Dat meen ik echt. Maar wat er nu gebeurt... ik hoop dat het duidelijk wordt wat er echt gaande is, want het is wel heeel erg jammer dat zulke ervaren krachten tegelijk stoppen.
Ubuntu MATE 16.04

Tijden van komen en gaan deel 3.
« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/09, 22:02:58 »
Citaat van: drummies
ook gij leoquant

dit is toch de druppel wat is er gebeurd,heb al aangedrongen op openheid van zaken

nou ga jouw er niet mee lastig vallen de redenen zijn denk ik wel duidelijk

bedankt voor je steun en inzet het ga je goed ,hoop je nog eens te ontmoeten zou met jouw nog weleens van gedachten willen wisselen
Inderdaad Drummies, het lijkt wel of de grote uittocht is begonnen. Persoonlijke redenen begrijp ik prima, maar dit neigt toch naar problemen? op organisatorisch vlak? bij Ubuntu-NL. En wat meer openheid naar de leden zou inderdaad wel prettig zijn. Leoquant het gaat je goed. Ik hoop je in de toekomst nog eens een keer te zien. Op het forum of een release party.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Tijden van komen en gaan deel 3.
« Reactie #6 Gepost op: 2008/10/09, 22:04:22 »
Zowel Akke als jij bedankt voor het op orde houden van het forum.

Sja meningsverschillen of problemen ontstaan altijd in een groep mensen die met iets bezig zijn.
Zeker wanneer je met zoiets veel omvattend bezig bent als Ubuntu met al zijn facetten.

Ik weet dit als geen ander vrees ik..
Ben zelf beheerder en mod op diverse forums en heb ook vaak dit soort zaken meegemaakt.

Vind dan ook niet dat de "vuile was" buiten gehangen (zoals men dit pleegt te zeggen) hier gedaan moet worden,
Want dit beinvloed de eventuele toekomstige MOD's alleen maar.

Gelukkig is dit een forum met beschaafde mensen en zal het rustig door draaien zonder dat de boel op hol slaat.

Begrijp zeker wel dat leoquant beetje moe is want tis eigenlijk werk voor meerdere personen.

enyway.

Volgende fase, volgende stap.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Tijden van komen en gaan deel 3.
« Reactie #7 Gepost op: 2008/10/09, 22:19:53 »
Leoquant, ik zie dat je ook gaat, het hing al in de lucht.
Heel jammer en tegelijk heel begrijpelijk.
Ik kan je niet anders zien dan als een goede teamleider.
Met hart en ziel je ingezet.
Nu moet je ophouden omdat je jezelf nog recht in de ogen wilt kunnen kijken, je wilt geen compromissen meer sluiten.
Zo jammer als dat is, moet dat soms.
Het doet pijn om de zaken onder ogen te zien.
Het is dapper om een besluit te nemen.
Maar er is bijna niks zo vreselijk als het nemen van dat besluit.
Juist omdat je zo heel erg hebt gestaan achter de Ubuntu-gedachte en alles waar dat voor staan wil.

Leoquant, het ga je goed, jij bent helemaal Ubuntu.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline Double12

  • Lid
Tijden van komen en gaan deel 3.
« Reactie #8 Gepost op: 2008/10/09, 22:21:39 »
leoquant, betekent "Ubuntu-moe" dat je ook geen Ubuntu meer gaat gebruiken? Of alleen deze community even zat?

Quatroking

  • Gast
Tijden van komen en gaan deel 3.
« Reactie #9 Gepost op: 2008/10/09, 22:40:36 »
Ik ben door mijn afscheidsberichten heen :(

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Tijden van komen en gaan deel 3.
« Reactie #10 Gepost op: 2008/10/09, 22:41:27 »
leoquant, als er iemand in het team zat die UBUNTU was dan ben jij het wel. Ik voelde het ook aankomen. Je hebt je best gedaan om er iets van te maken maar soms moet je tegen bierkaaien gaan aanvechten en zet je jezelf vast.

Je maakt de juiste beslissing, het gaat je goed en ik hoop je nog regelmatig tegen te komen op msn of zo. Je bent en blijft een vriend van mij.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Tijden van komen en gaan deel 3.
« Reactie #11 Gepost op: 2008/10/09, 22:46:01 »
Citaat van: Quatroking
Ik ben door mijn afscheidsberichten heen :(
Ik heb ook geen woorden meer... :(
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline ptb

  • Lid
Tijden van komen en gaan deel 3.
« Reactie #12 Gepost op: 2008/10/09, 23:21:21 »
Tussen hamer en aambeeld zitten is niet ok.Ontspannen en aan jezelf denken.Hoop je wel eens weer te lezen in de toekomst.

Offline vis

  • Lid
Tijden van komen en gaan deel 3.
« Reactie #13 Gepost op: 2008/10/09, 23:48:44 »
leoquant en de rest die zijn gestopt. Ik zelf ben ook al de laatste 6 maanden nauwelijks online te vinden. Ik begrijp jullie teleurstelling erg goed. Dit heb ik zelf ondervonden toen ik nog eens wat vertaalde. Ook heb ik met Laacque het een en ander gesproken. Vind het erg jammer voor iedereen en wens Ubuntu-nl-be het allerbeste toe.

Offline siegi

  • Lid
Tijden van komen en gaan deel 3.
« Reactie #14 Gepost op: 2008/10/09, 23:49:09 »
Bedankt voor alles wat je gedaan hebt leoquant.

Voor de andere mensen die dit topic lezen er is een topic over de voortzetting van het team.
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/32603

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Tijden van komen en gaan deel 3.
« Reactie #15 Gepost op: 2008/10/10, 00:07:11 »
Leoquant, ook jij succes in de toekomst gewenst.

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Tijden van komen en gaan deel 3.
« Reactie #16 Gepost op: 2008/10/10, 00:13:58 »
Succes met alle dingen die nog gaan komen buiten dit forum. Het ga je goed, wel balen dat het zo'n uittocht is hier.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Tijden van komen en gaan deel 3.
« Reactie #17 Gepost op: 2008/10/10, 00:49:42 »
Nou, dat is me wat, zeg.... Allemachtig. Weer een ervaren oudgediende, die ermee stopt...

Alle respect voor je besluit natuurlijk, Leon. Maar ik word onderdehand sprakeloos van de omvang van de groep afscheidnemers.... Is het einde al in zicht, of volgen er nog meer?

En ik word er ook bepaald niet vrolijk van. Ik hoop, dat de overblijvers (met aanvullingen) in staat zullen zijn om de continuïteit te waarborgen. Hoe dan ook, de grote uitstroom is een zware klap.

Groet, Piet.

Offline stani

  • Lid
    • http://pythonide.stani.be
Tijden van komen en gaan deel 3.
« Reactie #18 Gepost op: 2008/10/10, 00:59:57 »
Beste Leoquant,
Door je herkenbaar icoon merkte ik je vaak op in verschillende draadjes. Dit was vaak heel waardevol. Ik vind het heel jammer dat je weggaat, want Ubuntu kan niet zonder mensen.
Veel succes,
Stani

Offline joop905

  • Lid
Tijden van komen en gaan deel 3.
« Reactie #19 Gepost op: 2008/10/10, 01:09:30 »
@leoquant,Bedankt voor alles wat je gedaan hebt.

Offline wutnubu

  • Lid
Tijden van komen en gaan deel 3.
« Reactie #20 Gepost op: 2008/10/10, 06:51:16 »
Leon,

Bedankt voor de warme wijsheid en sterkte met loskomen, dat gaat even duren hoor..

Ik weet dat e.e.a. wellicht bij jou wat meer raakt dan bij anderen, luister goed naar je meissie hé.

Groet

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Tijden van komen en gaan deel 3.
« Reactie #21 Gepost op: 2008/10/10, 10:14:50 »
Ik wil je bedanken voor al je inzet, Leon...
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Tijden van komen en gaan deel 3.
« Reactie #22 Gepost op: 2008/10/10, 11:54:50 »
Het lijkt wel of de mods van dit forum in dezelfde maalstroom terecht zijn gekomen als de beurzen...
Daar is gebrek aan vertrouwen de basis van het probleem.
Hier proef ik tussen de regels door hetzelfde. ...en lees ook mijn vaste tekst er nog eens op na.
Geen fijn afscheid en niet wat jullie toekomt.

Graag wil ik alle afscheidnemers bedanken voor hun tijd, inzet en andere bijdragen
Bedankt Leoquant, Laacque en Bartek
Ik hoop dat (de reden van) jullie vertrek verder geen nadelige gevolgen heeft voor dit fijne forum.
De kwaliteiten van dit forum zijn mede te danken aan jullie inzet.
Hopelijk blijven jullie wel hier op dit forum.

En hopelijk wordt de oorzaak van de problemen zeer snel weggenomen.....
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Tijden van komen en gaan deel 3.
« Reactie #23 Gepost op: 2008/10/10, 12:48:18 »
Citaat van: Peterbeter
Ik hoop dat (de reden van) jullie vertrek verder geen nadelige gevolgen heeft voor dit fijne forum.
De kwaliteiten van dit forum zijn mede te danken aan jullie inzet.
Hopelijk blijven jullie wel hier op dit forum.
Ik vermoed dat ons vertrek niet al teveel effect zal hebben op het forum. Punt is namelijk dat de forumleden door de bank genomen zeer respectvol met elkaar omgaan en ik verwacht, sterker nog; ik weet dat dat zo blijft.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
Tijden van komen en gaan deel 3.
« Reactie #24 Gepost op: 2008/10/10, 13:00:10 »
leoquant, jij was de eerste die mij hielp met een probleem op dit forum. Mede door jouw hulp ben ik toen maar gebleven en heb ik af en toe geholpen. Ik vind het jammer dat jij en alle andere stoppen met het goede werk. Maar goed zoals jullie zelf al zeggen, er zijn tijden van komen en van gaan.
Heel hartelijk dank voor je hulp en je uithoudingsvermogen. Want modereren en al het werk dat jullie doen lijkt me niet gemakkelijk.

Martijn