Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Eindelijk WIFI aan de praat gekregen!  (gelezen 756 keer)

Offline hclabbers

  • Lid
Eindelijk WIFI aan de praat gekregen!
« Gepost op: 2014/03/08, 01:56:50 »
Dag, niet zozeer een vraag maar meer een melding. Ik ben met een Dell Vostro 1000 in dualboot met Vista en Xubuntu overgeschakeld naar alleen Ubuntu 12.04.1 LTS. Toen werkte het draadloos niet meer. Daarvoor het hele scala van computertip doorgelopen, dank trouwens voor deze site, hier heb ik al vaak iets aan gehad. Dit zorgde er helaas niet voor dat de kaart ging werken. Wel lukte het hierdoor, neem ik aan, dat een Sitecom wireless usb-adapter ging werken. Ik had ergens gelezen dat het soms hielp om in de Bios het wireless gedeelte aan te zetten als dit uit zou staan. Deze bleek aan te staan. Voor de zekerheid uitgezet en na herstart weer aangezet. Hielp niet. Toen via extra stuurprogrammaƛ de Broadcom 802.11 proberen te installeren; liep hierin telkens vast. Uiteindelijk heeft het geholpen om via Synaptic pakketbeheer de bcmwl-kernel-source driver te verwijderen en te herinstalleren samen met broadcom-sta-common, plus broadcom-sta-source. Ik wilde dit even melden omdat ik zag dat er regelmatig mensen met dit probleem kampen, vooral met Dell Vostro 1000.
Gr Hans
« Laatst bewerkt op: 2014/03/08, 09:31:00 door hclabbers »
Meest recente LTS versie  Lubuntu in  dualboot met AntiX 15  op "leer-laptop", Toshiba Satellite P200, ruimte voor experiment.
Meest recente LTS versie Ubuntu, Windows 7, dualboot op werkcomputer, HP.
LTS versie Lubuntu op Dell vostro, werkcomputer
Windows voor mij alleen als het niet anders kan!!!!!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Eindelijk WIFI aan de praat gekregen!
« Reactie #1 Gepost op: 2014/03/08, 08:24:20 »
Uiteindelijk heeft het geholpen om via Synaptic pakketbeheer de bcmwl-kernel-source driver te verwijderen en te herinstalleren samen met broadcom-sta-common, plus broadcom-sta-source. Ik wilde dit even melden omdat ik zag dat er regelmatig mensen met dit probleem kampen, vooral met Dell Vostro 1000.
Gr Hans
Goed gedaan! En dank voor het posten van deze oplossing.  :)