Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Openshot  (gelezen 6028 keer)

Offline vanadium

  • Lid
Re: Openshot
« Reactie #25 Gepost op: 2017/09/21, 09:55:11 »
Citaat
Het schijnt niet te lukken omdat ik op Trusty Tahr draai, toen ik het zo installeerde in terminal, zoals jij het ook zegt,  kreeg ik deze kreet in beeld.
Heb het tot twee maal toe geprobeerd, dan zal ik het hele systeem blijkbaar moeten veranderen, en dat lijkt me lastig.
Trusty Tahr is de 14.04? Het is inderdaad mogelijk dat die PPA dit niet meer ondersteunt. Spijtig dat de versie uit de standaard PPA van 14.04 blijkbaar niet goed installeert. Wellicht blijf je met hetzelfde resultaat als je huidige versie herinstalleert? Dan zal je het toch met Openshot moeten doen, maar die crasht gegarandeerd na bijna elke handeling. Ik loste dat op door systematisch na elke stap te bewaren. Bij het heropstarten blijft dan het werk bewaard. Anders is ook pitivi vrij eenvoudig, echter met relatief weinig mogelijkheden, maar wat je wel nodig hebt, knippen en plakken en misschien een cross-fade, is er natuurlijk wel.

Re: Openshot
« Reactie #26 Gepost op: 2017/09/21, 14:57:07 »
ISO files van een DVD kun je toch wel degelijk binnenhalen in een videomontage programma.
Ik heb het zojuist even geprobeerd in Openshot, Kdenlive en Shotcut, allemaal zonder problemen.
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline vanadium

  • Lid
Re: Openshot
« Reactie #27 Gepost op: 2017/09/21, 15:10:57 »
ISO files van een DVD kun je toch wel degelijk binnenhalen in een videomontage programma.
Ik heb het zojuist even geprobeerd in Openshot, Kdenlive en Shotcut, allemaal zonder problemen.
Dat maakt het dan al veel gemakkelijker  :) Een DVD rippen naar een mpeg bestand zonder transcodering blijkt niet eenvoudig te zijn, en is gelukkig niet nodig als de videoeditor rechtstreeks met de ISO aan de slag kan.

Offline yJi

  • Lid
Re: Openshot
« Reactie #28 Gepost op: 2017/09/21, 16:51:04 »
Trusty Tahr is de 14.04? Het is inderdaad mogelijk dat die PPA dit niet meer ondersteunt. Spijtig dat de versie uit de standaard PPA van 14.04 blijkbaar niet goed installeert. Wellicht blijf je met hetzelfde resultaat als je huidige versie herinstalleert? Dan zal je het toch met Openshot moeten doen, maar die crasht gegarandeerd na bijna elke handeling. Ik loste dat op door systematisch na elke stap te bewaren. Bij het heropstarten blijft dan het werk bewaard. Anders is ook pitivi vrij eenvoudig, echter met relatief weinig mogelijkheden, maar wat je wel nodig hebt, knippen en plakken en misschien een cross-fade, is er natuurlijk wel.

Maakt het dus wat lastiger om te begrijpen want ik vind nog niets hoe het Iso-images laad cq importeert in de gebruiksaanwijzing!
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline yJi

  • Lid
Re: Openshot
« Reactie #29 Gepost op: 2017/09/25, 16:47:56 »
ISO files van een DVD kun je toch wel degelijk binnenhalen in een videomontage programma.
Ik heb het zojuist even geprobeerd in Openshot, Kdenlive en Shotcut, allemaal zonder problemen.

Hoe dan in Trusty Tahr 14.04 in Openshot en Shotcut ken ik niet....
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline yJi

  • Lid
Re: Openshot
« Reactie #30 Gepost op: 2017/09/25, 17:57:29 »
Openshot ondersteunt deze Iso-images van Brasero niet. (zie hieronder)
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Openshot
« Reactie #31 Gepost op: 2017/09/25, 20:37:53 »
Hoi yJi,

Openshot heeft in de afgelopen jaren enorme vorderingen gemaakt. Ik denk dat ze in de versie die met Trusty mee kwam nog niet zover waren!

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline yJi

  • Lid
Re: Openshot
« Reactie #32 Gepost op: 2017/09/26, 16:43:26 »
Hoi yJi,

Openshot heeft in de afgelopen jaren enorme vorderingen gemaakt. Ik denk dat ze in de versie die met Trusty mee kwam nog niet zover waren!

groet,

Just

Tsja...en ik heb ook begrepen dat je de 17.3 van Linux Mint niet kan updaten naar de 18 versies...dan moet de hele zaak opnieuw installeren!
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline rico70

  • Lid
Re: Openshot
« Reactie #33 Gepost op: 2017/09/26, 17:01:03 »

Offline yJi

  • Lid
Re: Openshot
« Reactie #34 Gepost op: 2017/10/09, 09:40:56 »
Heb nu Linux Mint 18 geïnstalleerd, op een nieuwe partitie, is het nu beter om met openshot te beginnen.
Kde geeft gelijk al wel veel meer instel mogelijkheden. Die van openshot lijkt voor mij iets gemakkelijker te begrijpen is dan het begin van Kde.
Voor Kde schijn je een aparte map aan te maken waarin je de video dient te zetten. Van daaruit is het dan bewerkbaar.
Alleen de gemaakte video-dvd's gemaakt met mijn recorder, wilt het niet openen en ook niet te verplaatsen.
Dat kan dus aan de recorder liggen, aan de instelmogelijkheden. (bescherming?)

Dus het lijkt me beter om Openshot te gaan installeren en van daaruit beginnen met bewerken ervan.
Wacht even nog op jullie tips.
 
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline yJi

  • Lid
Re: Openshot
« Reactie #35 Gepost op: 2017/10/28, 23:04:30 »
Openshot en Kdenlive, begrijp ik toch nog steeds niet goed.
Daarom heb ik voorlopig besloten om de hoofdstukken te maken met mijn Panasonic HDD/DVD DHR57 recorder.
Er zit een hoofdstukknop op de afstandsbediening van de recorder.
Daarmee kan ik gelijk tijdens het opnemen op de hoofdstukknop drukken om een hoofdstuk van dat gedeelte aan te maken.

Ben nog niet zo slim met Openshot en zeker niet met Kdenlive, 't zal wel in de beschrijvng zitten en ik heb echt werkelijke beelden nodig
om hun tekst te begrijpen, dan 'sla' ik dat eigenlijk dan op in mijn visuele cortex.
Dat heb ik eigenlijk met alles.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline RikRik

  • Lid
Re: Openshot
« Reactie #36 Gepost op: 2017/10/29, 10:13:48 »
Ik kwam gisteren nog een bericht tegen over Lightworks, compleet met een instructievideo: http://www.omgubuntu.co.uk/2017/10/lightworks-14-1-beta-release
En online zijn er nog mogelijkheden: http://www.techradar.com/news/the-best-online-video-editor
« Laatst bewerkt op: 2017/10/29, 10:16:22 door RikRik »

Offline yJi

  • Lid
Re: Openshot
« Reactie #37 Gepost op: 2017/10/30, 15:42:24 »
Ik kwam gisteren nog een bericht tegen over Lightworks, compleet met een instructievideo: http://www.omgubuntu.co.uk/2017/10/lightworks-14-1-beta-release
En online zijn er nog mogelijkheden: http://www.techradar.com/news/the-best-online-video-editor

Bedankt @RikRik, om weer met mij mee te denken, voorlopig blijf ik het even 'ruw' te doen op mijn recorder.
Heb wel een idee/gevoel hoe Lightworks het doet, maar dat is dan ook gelijk de video bewerken...toch?

Ga het wel verder uitproberen, Lightworks, mogelijk past het ook nog in mijn financiële plaatje, misschien is er demo-optie van.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline rico70

  • Lid
Re: Openshot
« Reactie #38 Gepost op: 2017/10/30, 15:48:23 »
Lightworks is gratis met een paar beperkingen : je kan bv niet naar ieder formaat wegschrijven.

Offline yJi

  • Lid
Re: Openshot
« Reactie #39 Gepost op: 2017/11/11, 09:23:58 »
Heb Lightworks ook geprobeerd, maar van de gebrande video's op DVD, zijn maar bepaalde delen te zien.
Verder mis ik ook hoofdstukken(chapter) in Lightworks- en in Openshotmenu's.
Dus alle door mij gemaakte DVD's zijn dus ook maar beperkt te bewerken, weet de reden eigenlijk ook niet.
Mogelijk is dit allemaal gemaakt door rechtshandigen die het daarom wel beter begrijpen.
Zelf ben ik een linkshandige en zie de wereld ook anders in veel gevallen/mogelijkheden.

Ben er dan nu maar mee gestopt met Lightworks en Openshot .
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline jolo

  • Lid
Re: Openshot
« Reactie #40 Gepost op: 2017/11/12, 16:34:11 »
Dus alle door mij gemaakte DVD's zijn dus ook maar beperkt te bewerken, weet de reden eigenlijk ook niet.
Dat zal voor Lightworks wel te maken hebben, met het verschil tussen de gratis – en betaalde versies.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline yJi

  • Lid
Re: Openshot
« Reactie #41 Gepost op: 2017/11/16, 15:48:33 »
Dus alle door mij gemaakte DVD's zijn dus ook maar beperkt te bewerken, weet de reden eigenlijk ook niet.
Dat zal voor Lightworks wel te maken hebben, met het verschil tussen de gratis – en betaalde versies.

Ja, dat zal wel de reden zijn bij Lightworks en Openshot zal  die mogelijkheid van hoofdstukken/chapters niet hebben.
Hoewel het geven van mogelijkheden bij de betaalde Lightworks versies zeggen dat eigenlijk niet over chapters.
Maar weer verder puzzelen in de opties over hoofdstukken in mijn Panasonic handleiding.

Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro