Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: computer start soms vanzelf opnieuw op  (gelezen 1449 keer)

Offline jerome

  • Lid
computer start soms vanzelf opnieuw op
« Gepost op: 2013/01/01, 23:19:19 »
Beste,

mijn pc, een msi ex720, start veel opnieuw op terwijl ik bezig ben erop. Soms valt hij zelfs gewoon uit. Het besturingssysteem is Lucid Lynx.
Iemand die dit ook al voor heeft gehad?

groeten

Re: computer start soms vanzelf opnieuw op
« Reactie #1 Gepost op: 2013/01/01, 23:22:13 »
Je kunt beter opnieuw installeren en dan met de 12.04 Precise Pangolin want Lucid is over 4 maanden dood.

Re: computer start soms vanzelf opnieuw op
« Reactie #2 Gepost op: 2013/01/01, 23:23:42 »
Lijkt mij inderdaad ook een goed moment om over te stappen naar 12.04 ;)
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline DurQ

  • Lid
Re: computer start soms vanzelf opnieuw op
« Reactie #3 Gepost op: 2013/01/02, 08:25:06 »
Krijg je ook foutmeldingen?

Overigens kan het ook een hitte probleem zijn...

Offline jerome

  • Lid
Re: computer start soms vanzelf opnieuw op
« Reactie #4 Gepost op: 2013/01/03, 04:54:49 »
Ik krijg ook veel meldingen van energiebeheer, dat mijn laptop niet op netstroom is aangesloten terwijl het wel zo is. Ondertussen heb ik wel een nieuwe adapter voor mijn laptop maar die meldingen blijven komen. Maar ik zal toch eerst proberen het systeem up te graden.

Bedankt alvast!

Offline jan11000

  • Lid
Re: computer start soms vanzelf opnieuw op
« Reactie #5 Gepost op: 2013/01/03, 05:41:12 »
Het ligt niet aan je voeding.
Zoek op je laptop of meer mensen problemen hebben.
Zoek op "acpi" en "boot options" en "ubuntu", misschien dat boot options helpt.
https://help.ubuntu.com/community/BootOptions

Offline Dave

  • Lid
Re: computer start soms vanzelf opnieuw op
« Reactie #6 Gepost op: 2013/01/03, 11:25:15 »
voor het uitschakelen zijn diverse hardware redenen te bedenken maar het vanzelf opnieuw opstarten lijkt me toch meer softwarematig  :o

Offline DurQ

  • Lid
Re: computer start soms vanzelf opnieuw op
« Reactie #7 Gepost op: 2013/01/03, 19:43:40 »
Opnieuw opstarten kan ook komen door een HDD die op het punt staat het te begeven

Offline Dave

  • Lid
Re: computer start soms vanzelf opnieuw op
« Reactie #8 Gepost op: 2013/01/03, 23:20:22 »
Hoezo krijgt de software dan het signaal opnieuw op te starten?
tZal eerder bevriezen zijn wanneer de overdracht geblokkeerd wordt.

Re: computer start soms vanzelf opnieuw op
« Reactie #9 Gepost op: 2013/01/03, 23:31:48 »
Hoezo krijgt de software dan het signaal opnieuw op te starten?
tZal eerder bevriezen zijn wanneer de overdracht geblokkeerd wordt.

Het gaat hier om een harde reset, denk ik.

Re: computer start soms vanzelf opnieuw op
« Reactie #10 Gepost op: 2013/01/04, 12:54:07 »
Aan Jerome: om te weten of het een hardware of een software probleem is willen we graag weten:
Hoe is de (poging tot) 12.04 gegaan? Is het gelukt en heb je nergens meer last van?
Zo ja: gelukkig :)
Zo nee:
Hoe valt hij uit? (sluit hij netjes af, of is het in één keer uit waarna hij meteen weer start?)
Hoe oud is de PC?
Heb je de laatste tijd nog software geïnstalleerd?
Heb je de laatste tijd nog nieuwe onderdelen moeten installeren in de computer?

Verder wil ik aan de andere forumleden hier vragen liever geen andere speculaties over wat er mogelijk fout is, ik zou graag willen zien dat je OF dé oplossing weet, of deze vragen aan vult, anders krijgen we weer een bos vol berichten waar de topic starter de juiste bomen niet meer kan vinden.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline jerome

  • Lid
Re: computer start soms vanzelf opnieuw op
« Reactie #11 Gepost op: 2013/03/23, 17:41:23 »
Upgraden enzo is goed verlopen, ik heb ook mijn laptop eens opengesmeten, niks speciaals gezien. Ventilatoren waren zelfs bijna stofvrij.
Het is wel vrijwel zeker een hardware probleem denk ik. Als ik mijn computer vanonder scheef vasthoud, durft hij direct ook uit te vallen.
Ook flikkert het lampje die aanduidt of mijn batterij oplaadt maar heel soms in het groen.
Ik krijg geen foutmeldingen, gewoon een zeer hoog geluid en de pc reageert dan niet meer.
DIt is wel verbeterd tov bij 10.04. Het gebeurt minder maar nu haal ik ook soms mijn adapter er even uit want het gebeurt veel als mijn batterij bijna volledig opgeladen is. Tot 99.6% kan hij nog  opladen maar dat ligt eerder aan de leeftijd vrees ik. Het is nu ook een universele adapter die werkt op 19 V ipv 19.5 waarvoor de batterij dan toch gemaakt is.
Sorry voor het late antwoord!