Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu network bridge ingesteld en niets werkt meer.  (gelezen 386 keer)

Offline JKKM

  • Lid
Ubuntu network bridge ingesteld en niets werkt meer.
« Gepost op: 2021/05/04, 13:24:39 »
Hoi allen,,

Ik heb een netwerk bridge gemaakt die ervoor zorgt dat mijn VM (in KVM/QEMU) en normale laptop allebei gebruik maken van de zelfde range en zodat Home Assistant discovery werkt. So far so good. Maar nu heb ik constant problemen met VNC/Screen Share die gewoon totaal niet werkt. Ook krijg ik Barrier niet automatisch opgestart wanneer ik de pc opstart. Kan iemand mij daarin assisteren. Uiteraard ben ik al op Google gaan zoeken, maar daar krijg je ook alleen maar algemene oplossingen die in dit geval niet werken door de bridge.

Wat ik in ieder geval wil bereiken is dat ik Barrier weer auto opstarten gelijk werkend zonder gedoe en dat VNC/Screen Share van Ubuntu weer werkt zonder gedoe zonder de bridge uit te schakelen. Volgens mij moet ik voor dat laatste port forwarding aanzetten, maar hoe weet k niet precies. En voor het eerste probleem met barrier had ik in eerste instantie een script, maar toen ik ging kijken met grep leken er meerder instanties te draaien van barrier.

Offline JKKM

  • Lid
Re: Ubuntu network bridge ingesteld en niets werkt meer.
« Reactie #1 Gepost op: 2021/05/04, 17:38:50 »
Update: ik ben er achter gekomen dat bij een herstart er een probleem voordoet waardoor ik mijn windows pc (waar de barrier server op draaid) niet kan pingen, totdat ik van die windows pc mijn ubuntu machine ping. En dan doet hij het ineens wel. Wat gaat hier mis bij de herstart dat ik dit steeds moet doen?