Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: KDE connect Kubuntu en Android  (gelezen 678 keer)

KDE connect Kubuntu en Android
« Gepost op: 2021/01/02, 14:27:49 »
Geachte allen,

Het volgende: Ik heb op mijn Android smartphone KDE connect geinstalleerd. Ik kan hiermee contact maken met mijn Kubuntu machine echter alleen als ik daar de firewall laat zakken.
Ik meen iets te moeten doen met een poort die moet worden geopend en dan zou KDE connect permanent moeten werken ook met de firewall aan (als Kubuntu machine tenminste aan staat).

Hoe zit dit? Wat moet ik doen?

Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

Offline M_aD

  • Forumteam
Re: KDE connect Kubuntu en Android
« Reactie #1 Gepost op: 2021/01/02, 15:00:03 »
sudo ufw allow 1714:1764/udp
sudo ufw allow 1714:1764/tcp
sudo ufw reload
https://userbase.kde.org/KDEConnect#ufw
Ubuntu CoC Signed.
Ubuntu Member sinds Oktober 2020.

Re: KDE connect Kubuntu en Android
« Reactie #2 Gepost op: 2021/01/02, 15:33:10 »
sudo ufw allow 1714:1764/udp
sudo ufw allow 1714:1764/tcp
sudo ufw reload
https://userbase.kde.org/KDEConnect#ufw

Mijn dank, dat werkt.
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

Re: KDE connect Kubuntu en Android
« Reactie #3 Gepost op: 2021/02/13, 11:00:13 »
Goedemorgen,

Forumlid M_aD had mij de weg gewezen naar de juiste firewall instellingen om data te kunnen overdragen tussen telefoons en computers middels KDE connect. Op een zeker moment had ik toch weer problemen waarvan ik het vermoeden heb dat ik de oorzaak heb achterhaald. Misschien zelfs heel suf dat ik het over het hoofd heb gezien, anderzijds: ik zie het over het hoofd dus in theorie kan een ander dat ook ;)

Het volgende: het ene moment kon ik wel data / foto's / video's overdragen van android telefoon naar Kubuntu machine en het andere moment pertinent niet. Mijn theorie: je moet natuurlijk zorgen dat de harde schijf die je in KDE connect hebt ingesteld is aangekoppeld. Je telefoon kan niet overdragen naar een schijf die het apparaat niet kan vinden :P

Een aanvulling voor wie dit heeft meegelezen, geïnteresseerd is en er wellicht mee is geholpen

Groet
ZB
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.