Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost !]TweetDeck en keyring passwords  (gelezen 1106 keer)

Offline AukQ

  • Lid
[Opgelost !]TweetDeck en keyring passwords
« Gepost op: 2011/04/07, 15:19:22 »
Hoi forumleden,

Ik draai met Ubuntu 10.10 en heb Tweetdeck icm adobe air geinstalleerd en werkend als een trein,
nu zit ik met het volgende,als ik mn lappie opstart moet ik passwrd ingeven voor de draadloze netwerkverbinding, tot zover geen probleem...

Ik wil echter op kunnen starten zonder dat vervelende passwrd elke keer in te moeten kloppen,
nu heb ik al geprobeerd met de optie zoals al vaker aangegeven in  de map Gnome2 de keyrings te verwijderen en voor de draadloze netwerkverbinding werkt dat feilloos :D

Alleen is mijn probleem dat Tweetdeck niet meer wil opstarten omdat ie bepaalde veilige opslag mist...zet ik de keyrings weer terug in de map Gnome2, dan werkt Tweetdeck weer feilloos..

Wie o wie weet hier DE oplossing voor ?Ik heb alle mogelijke combinaties van keyrings al geprobeerd dmv eliminatie, dus 1, 2 of 3 keyrings te laten staan etc..

Auk
« Laatst bewerkt op: 2011/04/07, 23:11:29 door AukQ »

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: TweetDeck en keyring passwords
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/07, 15:44:17 »
Een keyring is normaal beveiligd met een wachtwoord, deze wordt bij het ingeven van het inloggen (mits je inlogt met wachtwoord) ontsleuteld. Omdat bij jou het inloggen automatisch gaat, wordt dit wachtwoord nooit ingetypt en kan de sleutelbos ook niet geopend worden.

Door de keyring weg te gooien, heb je geen sleutelbos meer en kan tweeddeck zijn wachtwoord niet meer opslaan. De draadloos netwerk applicatie heeft schijnbaar een fallback (andere methode die ook gebruikt kan worden)

Om het probleem op te lossen kun je een keyring aanmaken die niet is beveiligd met een wachtwoord. LET OP: de wachtwoorden worden dan niet beveiligd op je computer opgeslagen (voor iedereen met toegang tot de PC leesbaar dus)

De methode:
Zet je keyring weer terug waar deze thuishoort (~.gnome2/keyrings/).
Ga naar Systeem -> Voorkeuren -> Wachtwoorden en Sleutels
In het tabblad wachtwoorden, klik met rechtermuisknop op "Wachtwoorden: default" ('default' kan anders heten) en kies voor Wachtwoord veranderen.
Vul in het bovenste vakje je (pude) wachtwoord in, laat beide andere wachtwoorden leeg en druk op OK.

Nu is je sleutelbos werkend, maar niet beveiligd, zodat bij het opstarten geen wachtwoord meer ingegeven hoeft te worden
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline AukQ

  • Lid
Re: TweetDeck en keyring passwords
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/07, 17:15:07 »
Ik ga het proberen Ronnie, thnxx alvast :D

Offline AukQ

  • Lid
Re: TweetDeck en keyring passwords[Opgelost]
« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/07, 17:23:50 »
Duizendmaal dank Ronnie, je tip was succesvol :D:D, en dat t nu niet "veilig"zou zijn..ach ja , hier in huis weet niemand de weg in Ubuntu  ;) dus maak me geen zorgen.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: TweetDeck en keyring passwords
« Reactie #4 Gepost op: 2011/04/07, 18:14:34 »
Veiligheid en gebruiksgemak, vaak gaan deze niet helemaal samen. Het beste wat we kunnen doen is de gebruikers voorlichten zodat ze zelf een afweging kunnen maken.

Nu nog even: http://forum.ubuntu-nl.org/forum/wat-doe-je-als-je-vraag-is-opgelost/
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline AukQ

  • Lid
Re: [Opgelost !]TweetDeck en keyring passwords
« Reactie #5 Gepost op: 2011/04/07, 23:12:29 »
Solly, ik had t er al achter gezet ipv voor ;) Bij deze

Auk