Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Even een nieuwe  (gelezen 1843 keer)

sticmer

  • Gast
Even een nieuwe
« Gepost op: 2006/01/17, 09:57:34 »
Grijns.....

klaar en draait als een tierelier.

Ik heb hier dagenlang veel gelezen en gelezen.
vaak geen idee waar 't over ging en toch de stap maar gezet. Ach want kan er gebeuren wat door windows ook wel zonder linux instal gebeurd.

Wat deed ik zoal fout:
Te snel gelezen dus eerst een cd gebrand voor 64bit.
de goeie schijnbaar te snel gebrand en dus een fout tijden instalatie en 30 gig aan data weg...grrr
nieuwe DH gekocht voor een recovery.
kwam toch goed uit met een dualboot.
Aangezien ik een simpele dikke monitor heb met max. 800 x ??? krijg dus geen beeld.
via een terminal kon ik niks wijzigen omdat er allelij rare codes door het beeld liepen na een
(uit het hoofd maar hier geveonden)
sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg
reste niks anders dan een nieuwe instal en de max resolutie op 600 x ??? gezet want hoger kon altijd nog.
Alles werd volledig automatisch herkend en geinstalleerd incl net werk speedtouch 510 en adsl van xs4all. Ik las er hier nogal wat problemen mee waren. hier niks dus.
binnen 45 alles klaar.
O ja...meteen na het starten naar Hulp bij Gnome gegaan en overige documentatie aangeklikt en ik kreeg meteen het windows gevoel.....een vast loper van heb ik jou daar even geherstart dan maar...daarna alles oke.

Nu vind ik de gui nogal wat kinderachtig uitzien maar dit komt nog wel.
Nu  nog 1 vraag je dan die werkbladwisselaar.
Als ik blad 1 wijzig of er starter op zet kan verschijnen deze ook op 2 en 3....huh?
dan is het nut van de wisselaar eigenlijk niet veel waard. of doe ik hier iets fout.
Deze functie leek mij handig als ik ivp van gebruiker wissel gewoon van werkblad wissel.
de gebruiker is overigen steeds ikzelf maar dan als prive en dan als zakelijk.

Dit wilde ik even kwijt omdat ik nogal veel lees/las over het mislukken van een install.

Mijn tip als leek*.....gewoon doen maar 1st bkup
*(als eens geinstalleerd Linux suse,Redhad, mandrake maar toen nog niet echt office toepassingen) Suse Spreek je dat uit als Soes of als SUUSEE is me altijd een raadsel geweest

Goed forum hiero lekker geen poespas en blabla enzo

Gr Stic

gosh

  • Gast
Even een nieuwe
« Reactie #1 Gepost op: 2006/01/17, 16:59:13 »
welkom en proficiat met je gelukte installatie!

Over de GUI: er zijn diverse gui's voor linux. Ubuntu heeft ook een speciale versie die werkt met KDE, genaamd Kubuntu. Misschien is dat meer wat je zoekt?

Over de werkbladwisselaar: ik gebruik 'm eigenlijk niet. Ben ook wel benieuwd waar anderen die voor gebruiken.

adios

`GooZ

  • Gast
Even een nieuwe
« Reactie #2 Gepost op: 2006/01/17, 21:48:47 »
Welkom! Je bent het levende bewijs dat de vele circulerende artikels over Ubuntu daadwerkelijk gebruikers lokken.
Werkbladwisselaar is bedoeld om verschillende vensters op verschillende 'bladen' te kunnen zetten, zoals jij al zei: bijvoorbeeld voor werk en priv

Even een nieuwe
« Reactie #3 Gepost op: 2006/01/18, 11:07:59 »
Suse spreek je uit als suse :)

cotcot

  • Gast
Even een nieuwe
« Reactie #4 Gepost op: 2006/01/22, 08:22:24 »
Ik gebruik de werkbladwisselaar bijna altijd.Het is het eerste wat me opviel toen ik met linux begon en vond het een belangrijk voordeel tov windows. Op een eerste werkblad heb ik meestal internet openstaan. SInds is Opera gebruik is een apart blad voor email niet meer nodig (Opera heeft een ingebouwde email functie). Op een tweede blad ben ik met een toepassing bezig (bv Gimp) en op een derde staat de terminal open.

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
Even een nieuwe
« Reactie #5 Gepost op: 2006/01/22, 10:35:54 »
Ik wou dat ik dat op het werk had. En hup, we zijn weer aan het werken :)
(Kan trouwens met powertoys...)