Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Server wil niet opstarten na een verse installatie.  (gelezen 601 keer)

Server wil niet opstarten na een verse installatie.
« Gepost op: 2010/11/28, 19:02:51 »
Hallo,

Een tijdje terug heb ik Ubuntu 10.04 LTS server-64 gedownload, dit wil ik installeren op mijn server (Dell PowerEdge 2950)
In de server zitten 4 SAS schijven, waarvan 2 RAID-1 sets, set 1 is de bedoeling dat hierop het OS gaat draaien, en set 2 is voor wat data.
Een tijdje terug heb ik er Ubuntu op geïnstalleerd, en de instalatie ging probleemloos, maar opstarten ging niet echt, na wat rommelen in de BIOS
Zoals "hard drive C" op de tweede plaats zetten, IDE CD-rom op de eerst plaats, en embedded NIC 1 en 2 uitzetten in het boot sequence, heb ik
uiteindelijk het voor elkaar gekregen om op te starten.
Daarna is het systeem meerdere keren uit en aan geweest, maar na probeersels, wil ik een verse installatie gaan doen.
Nu ik dit gedaan hebt, wil het systeem niet meer opstarten, en na een beetje rommelen in de BIOS, opstarten met F11 en de hard drive selecteren
krijg ik het nog niet voor elkaar.

Re: Server wil niet opstarten na een verse installatie.
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/28, 20:36:23 »
Probleem is opgelost.

In de server hangen ook 2 SATA schijven, op een of andere manier krijgen die de drive letters sda en sdb toegekend.
Door in de BIOS de SATA even uit te zetten, en daarna Ubuntu installeren, krijgen de 2 SAS RAID-1 sets sda en sdb toegewezen.
Na de installatie kan de SATA in de BIOS weer aan worden gezet.

Dit was de vorige keer waarschijnlijk ook zo, maar dit ben ik denk ik vergeten.
Deze keer toch maar een notitie er van gemaakt ;)