Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: opera 27.0 beta  (gelezen 1564 keer)

opera 27.0 beta
« Gepost op: 2014/12/26, 00:58:48 »
Hoi Luitjes, iemand 'm al aan 't draaien?. Compleet anders als voorgaande versies, strakke interface, grafische bladwijzers en startpagina en retesnel.
Echt het proberen waard.
Groetjes Ben

Offline vilamar

  • Lid
Re: opera 27.0 beta
« Reactie #1 Gepost op: 2014/12/26, 09:50:27 »
Zelf gebruik ik 26.0 soms.
Soms, want er is blijkbaar geen Opera Link voor Linux, zelfs de browserversie werkt niet.
Synchroniseren kan dus niet, wat wel doodjammer is voor deze topbrowser

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: opera 27.0 beta
« Reactie #2 Gepost op: 2014/12/26, 11:22:09 »
Hier heb ik zelfs 28.0 (beta) aan het werk .......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Frederik

  • Gast
Re: opera 27.0 beta
« Reactie #3 Gepost op: 2014/12/26, 12:30:39 »


Voor Linux Ubuntu probleemloos beschikbaar
« Laatst bewerkt op: 2014/12/26, 14:52:27 door Frederik »

Re: opera 27.0 beta
« Reactie #4 Gepost op: 2014/12/26, 12:44:41 »
.....want er is blijkbaar geen Opera Link voor Linux, zelfs de browserversie werkt niet....

Voor Linux Ubuntu probleemloos beschikbaar


Hij had het over Opera Link, *niet* over Opera zelf: http://www.opera.com/link

Offline gr1944

  • Lid
Re: opera 27.0 beta
« Reactie #5 Gepost op: 2014/12/26, 13:16:30 »
Hoe krijg ik in Opera 26 flash draaiend?
In Mint 17.1 en Ubuntu 15.04 heb ik Opera geïnstalleerd, maar nieuws van de NOS afspelen lukt me niet.

Re: opera 27.0 beta
« Reactie #6 Gepost op: 2014/12/26, 13:43:21 »
Hoe krijg ik in Opera 26 flash draaiend?
In Mint 17.1 en Ubuntu 15.04 heb ik Opera geïnstalleerd, maar nieuws van de NOS afspelen lukt me niet.


http://www.webupd8.org/2014/12/how-to-get-flash-and-h264-to-work-in.html

Offline Henkp

  • Lid
Re: opera 27.0 beta
« Reactie #7 Gepost op: 2014/12/26, 16:25:20 »
Ik heb net Opera 26 stabele geïnstalleerd en dat werkt perfect tot nu toe, is even wennen voor al je bookmark. Maar hij is sneller dan Firefox en ik kan nu alle Video's afspelen bij VTM BE.

Dus als hij het goed blijft doen dan denk ik dat ik Google Chroom ga verwijderen, 3 browsers lijkt mij wel een beetje veel van het goede.  =D

Re: opera 27.0 beta
« Reactie #8 Gepost op: 2014/12/26, 20:52:33 »
Ik heb de 26 laatst geprobeerd. Ik vond het persoonlijk niks. 12 was een fijne browser toendertijd (maar heb ik ook al heel lang niet meer gebruikt!), dit daarentegen niet. Dat bladwijzersbeheer is een ramp, de browser schaalt als enige van de op Chromium-gebaseerde browsers niet goed op HiDPI (terwijl Chromium, Chrome en Yandex dat wel doen) en sommige dingen zijn onlogisch weggewerkt. Snel is ie wel, maar niet sneller dan Chromium en al zeker niet Yandex. Na Yandex te hebben uitgeprobeerd ben ik overstag gegaan en gebruik sinds een tijdje nu Yandex. Nog nooit zo'n snelle browser gehad als dit (mijn vader is het met me eens, die gebruikt hem als tweede browser! (ik als enige browser)) en hij werkt gewoon simpel goed, zoals het hoort en hij ziet er ook gewoon goed uit zoals het hoort.

Opera geef ik voorlopig even geen kans meer, wellicht over een aantal versies dat ik nog eens ga kijken. Maar goed, ieder zo zijn ding. En bij voorkeur gelieve niet weer een discussie over Yandex te starten zoals laatst; ik weet dat sommigen er wat op tegen hebben, ik heb dat zoals wel blijkt totaal niet en laten we het daarop houden ;)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: opera 27.0 beta
« Reactie #9 Gepost op: 2014/12/26, 21:11:17 »
Bekijk Midori dan eens (default in Lubuntu)  .......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: opera 27.0 beta
« Reactie #10 Gepost op: 2014/12/26, 21:44:28 »
Bekijk Midori dan eens (default in Lubuntu)  .......


Midori heb ik slechte ervaring mee. Yandex is voor mij toppie dus die blijf ik gebruiken :)

Offline Henkp

  • Lid
Re: opera 27.0 beta
« Reactie #11 Gepost op: 2014/12/26, 21:54:21 »
Midori ook al uit ge test, en die doet ook niet alles wat hij moet doen. Dus voorlopig Opera!  =D

Offline gr1944

  • Lid
Re: opera 27.0 beta
« Reactie #12 Gepost op: 2014/12/26, 22:29:36 »
Hoe krijg ik in Opera 26 flash draaiend?
In Mint 17.1 en Ubuntu 15.04 heb ik Opera geïnstalleerd, maar nieuws van de NOS afspelen lukt me niet.


http://www.webupd8.org/2014/12/how-to-get-flash-and-h264-to-work-in.html

Bedankt! Nu werkt het en... nu heb ik zin om ook Opera 27 eens te proberen.

Offline RikRik

  • Lid
Re: opera 27.0 beta
« Reactie #13 Gepost op: 2014/12/26, 23:29:02 »
Opera is een fantastische browser, de tekst omloop functie en de snel kiezer zijn erg handig.
Echter, ik mis de synchronisatie zoals in Chrome , de synchronisatie-instellingen van Chrome werken op elk apparaat en in elke besturingssysteem die ik gebruik. Wachtwoorden, auto aanvullen, en bladwijzers zijn zelfs direct beschikbaar met een live USB sessie.
Opera belooft in de toekomst een betere synchronisatie, tot die tijd zal ik Chrome blijven gebruiken als hoofd internetbrowser.

Re: opera 27.0 beta
« Reactie #14 Gepost op: 2014/12/27, 01:08:59 »
Opera is een fantastische browser, de tekst omloop functie en de snel kiezer zijn erg handig.

Tekstomloopfunctie zit ook in Chromium, Chrome en Yandex Browser op de Linux-desktop. Niet om het een of het ander hoor, gewoon om even te verduidelijken dat dat geen Opera-functie is maar een Chromium-functie die o.a. benut wordt door Opera.

Opera is een fantastische browser, de tekst omloop functie en de snel kiezer zijn erg handig.
Echter, ik mis de synchronisatie zoals in Chrome , de synchronisatie-instellingen van Chrome werken op elk apparaat en in elke besturingssysteem die ik gebruik. Wachtwoorden, auto aanvullen, en bladwijzers zijn zelfs direct beschikbaar met een live USB sessie.
Opera belooft in de toekomst een betere synchronisatie, tot die tijd zal ik Chrome blijven gebruiken als hoofd internetbrowser.

Opera was de eerste met de door jou genoemde synchronisatie d.m.v. Opera Link een aantal jaar geleden. Echter, dat is een feature die niet meegekomen is met de lancering van Opera 26 voor Linux. In Opera 12 voor Linux en Opera op je tablet/smartphone kun je die functie nog steeds gebruiken. Zelfde geldt voor Yandex en tegenwoordig ook Firefox.
« Laatst bewerkt op: 2014/12/27, 01:11:15 door Vistaus »

Re: opera 27.0 beta
« Reactie #15 Gepost op: 2014/12/27, 14:38:01 »
@Ron, die versie is de developers versie. Da's me nou net iets te edgy  :rolleyes:

Offline RikRik

  • Lid
Re: opera 27.0 beta
« Reactie #16 Gepost op: 2014/12/27, 16:16:48 »
Opera is een fantastische browser, de tekst omloop functie en de snel kiezer zijn erg handig.

Tekstomloopfunctie zit ook in Chromium, Chrome en Yandex Browser op de Linux-desktop. Niet om het een of het ander hoor, gewoon om even te verduidelijken dat dat geen Opera-functie is maar een Chromium-functie die o.a. benut wordt door Opera.

Opera is een fantastische browser, de tekst omloop functie en de snel kiezer zijn erg handig.
Echter, ik mis de synchronisatie zoals in Chrome , de synchronisatie-instellingen van Chrome werken op elk apparaat en in elke besturingssysteem die ik gebruik. Wachtwoorden, auto aanvullen, en bladwijzers zijn zelfs direct beschikbaar met een live USB sessie.
Opera belooft in de toekomst een betere synchronisatie, tot die tijd zal ik Chrome blijven gebruiken als hoofd internetbrowser.

Opera was de eerste met de door jou genoemde synchronisatie d.m.v. Opera Link een aantal jaar geleden. Echter, dat is een feature die niet meegekomen is met de lancering van Opera 26 voor Linux. In Opera 12 voor Linux en Opera op je tablet/smartphone kun je die functie nog steeds gebruiken. Zelfde geldt voor Yandex en tegenwoordig ook Firefox.
De tekst omloop functie zit alleen in Opera, het was een tip van Timo, op deze manier kon ik op mijn tablet de berichten in het ziekenhuis lezen. Opera was de enige browser die dit kan, maar synchronisatie is helaas niet mogelijk:
Citaat
Bedankt dat je de nieuwe versie van Opera gebruikt.
We zijn bezig de synchronisatie te verbeteren, zodat deze functie beter in onze volgende generatie browsers is geïntegreerd.
Doordat alles nieuw wordt gebouwd, is de synchronisatie niet compatibel met Opera-versie 14 en hoger… nog niet althans.
Je kunt binnenkort met Opera synchroniseren.
Bedankt voor je geduld.
http://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=85919.0
« Laatst bewerkt op: 2014/12/27, 16:21:41 door RikRik »

Re: opera 27.0 beta
« Reactie #17 Gepost op: 2014/12/27, 20:08:20 »
Als die tekstomloopfunctie alleen in Opera zit, waarom kan ik hem dan prima gebruiken in andere browsers, zowel op desktop als smartphone zonder add-on te hoeven gebruiken?

Re: opera 27.0 beta
« Reactie #18 Gepost op: 2015/04/15, 09:47:05 »
Beetje oud topic, ik weet het.
Maar weet iemand hoe ik Opera 28.0 elke keer gemaximaliseerd geopend krijg.

Ik heb het al naar maximaal gesleept en afgesloten.
Al gemaximaliseerd en afgeloten.
Alle 2 de mogelijkheden met het kruisje en/of het afsluiten via het menu.
Ook met Ctrl en afsluiten, nada!

Maar als ik het dan weer opstart is het weer een normaal venster.

Is er een command-line opdracht die Opera gemaximaliseerd opstart?

Of zie ik wat over het hoofd? (editor?)

Het bovenstaande werkt wel bij bv Google Chrome
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Re: opera 27.0 beta
« Reactie #19 Gepost op: 2015/04/16, 12:00:56 »
@Pederoco, Hier precies hetzelfde, ik krijg het ook niet voor elkaar.
Ach, het is in het begin een beetje hinderlijk, maar het went.

Offline Henkp

  • Lid
Re: opera 27.0 beta
« Reactie #20 Gepost op: 2015/04/16, 12:59:18 »
Mogelijk helpt het onderstaande,

Het Desktop venster te klein, wat er ook in verschijnt, is niet groter te krijgen
tik: ' xfwm4 - replace ' in het terminalvenster en klaar is Kees !!

Dit komt veel voor bij verouderde hardware, of geen ondersteunde drivers.

Re: opera 27.0 beta
« Reactie #21 Gepost op: 2015/04/17, 22:22:17 »
Het schijnt al een lange tijd een bug te zijn in Opera.  :|
Je kan er wel omheen maar dit is niet voor iedereen ideaal.
Ga in Opera naar instellingen en dan bij opstarten aanvinken: Verder gaan waar ik was gebleven
Als je dan gemaximaliseerd afsluit start het ook weer gemaximaliseerd.  8-)
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: opera 27.0 beta
« Reactie #22 Gepost op: 2015/04/17, 22:40:56 »
Hier heb ik versie 29.0.1795.41
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline RikRik

  • Lid
Re: opera 27.0 beta
« Reactie #23 Gepost op: 2015/04/17, 22:50:50 »
Het schijnt al een lange tijd een bug te zijn in Opera.  :|
Je kan er wel omheen maar dit is niet voor iedereen ideaal.
Ga in Opera naar instellingen en dan bij opstarten aanvinken: Verder gaan waar ik was gebleven
Als je dan gemaximaliseerd afsluit start het ook weer gemaximaliseerd.  8-)
Volgens mij is dit de standaard instelling.
« Laatst bewerkt op: 2015/04/17, 22:56:55 door RikRik »

Re: opera 27.0 beta
« Reactie #24 Gepost op: 2015/04/17, 23:02:46 »
Ja dat is heel goed mogelijk.
Maar ik heb dus mijn outlook.com geopend staan in Opera en dus een specifieke pagina aangevinkt.
En toen startte Opera dus niet meer gemaximaliseerd op.(wat wel zo zou moeten zijn)
Maar omdat ik alleen outlook open heb staan kan ik net zo goed dat Verder gaan aanvinken.
En dan start hij wel gemaximaliseerd op.
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.