Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kubuntu wat is het ?  (gelezen 3595 keer)

kurosaki_ichigo

  • Gast
Kubuntu wat is het ?
« Gepost op: 2008/05/01, 02:55:44 »
Ik heb tijd terug een stuk over kubuntu vertaalt wat het is enzo nou zou ik graag hier willen delen.

http://download138.mediafire.com/udimyhxxmyeg/mb3djpyauhy/Kubuntu+Linux.odt

Wat is Kubuntu?

Kubuntu is een besturingssysteem dat voornamelijk bestaat uit open source software. Kubuntu maakt deel uit van het award-winnende Ubuntu project, Kubuntu gebruikt de KDE gebruikers omgeving. Met Kubuntu kun je surfen over het internet, je mail lezen,documenten maken,spreadsheets en meer! Kubuntu geef je de flexibiliteit voor zakelijk en thuis gebruik. Om de 6 maanden komt een nieuwe uit gave uit.

Kubuntu is makkelijk te installeren , vrij van virussen, en perfect voor laptops, desktops, en servers.
Kubuntu kan in vele talen geinstalleerd worden en veel andere talen zijn beschikbaar per download. Kubuntu is in community ontwikkelt, en commercieel ondersteunt, en bied gratis updates voor gemiddeld 18 maanden na uitgave.

Hardware vereisten

Kubuntu draait op alle pc,s en ook macs alleen voor wifi moet je ff nakijken of het werk en intel hardware omdat intel open drivers heeft dus dat zal dan 100% werken. Processor is beste een die minimaal 700 heeft maar minder kan ook en geheugen minimaal 256 maar 512 is beter.

Vind ik bij kubuntu zoiets als Aero?

Ja als jij een goeie grafische kaart heb zoals intel grafic accelerators dan zal dat vrij snel werken. In kubuntu kde4 kun je dat activeren via systeem instellingen bij buroblad. Kan zijn dat je bij ati,s of nvidia,s eerst je driver zal moeten activeren.

Voor meer info kun je ook hulp zoeken op irc of gebruikers forums een nederlandse is ubuntu-nl.org.

Hoe krijg ik video en mp3 codecs en flash en java?

Dan kun je beste een terminial open of het pakketbeheer maar ik raad de terminial hier voor aan.

En dan typ je sudo apt-get install kubuntu-restricted-extras of voor video instaleer je gewoon vlc deze speelt alles af. Heb je meer vragen dan vraag gerust. Als je afvraagt als er een alternatief is voor je windows toepassing vraag dan of zoek op google in algemeen is meeste default al mee gelevert.

Dus denk je dat wat voor jou is ga dan naar www.kubuntu.org en voor hulp kun je zijn op ubuntu-nl.org of vraag mij gewoon.



http://www.mediafire.com/?mb3djpyauhy  de odt


Mag aangepast worden :)

Offline Mij

  • Lid
Kubuntu wat is het ?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/01, 14:33:26 »
mooi :)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Kubuntu wat is het ?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/01, 16:36:53 »
Goed initiatief. Maar zoals je zelf al zegt in andere berichten, is taalbeheersing niet je sterkste punt. Ook hier zitten veel taalfouten in.

Ik vind het sympathiek dat je wil meehelpen aan de ontwikkeling van open-bron software. Maar ik denk, dat je beter kunt meehelpen op onderdelen die niet met taal te maken hebben. Ongetwijfeld zullen ze daar je hulp goed kunnen gebruiken.  :-)

Groet, Pjotr.

kurosaki_ichigo

  • Gast
Kubuntu wat is het ?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/01, 18:34:14 »
Ja klopt wel inderdaad maar iedereen mag het aanpassen.