Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Meta backup 2.1 | testers gezocht  (gelezen 1667 keer)

Meta backup 2.1 | testers gezocht
« Gepost op: 2010/11/24, 18:00:47 »
Ik ben sinds een tijdje bezig met meta backup. Dit is een tool om je geinstalleerde pakketten, repo's en ppa's op te slaan in deb meta pakketten die je vervolgens weer gemakkelijk kan installeren op een ander systeem.

In versie 2.1 heb ik enkele nieuwe opties gestoken waaronder een distupgrade functie, deze is echter nog niet uitvoerig getest. Ook word er nu en dan nog weleens een andere bug gevonden dus helemaal beginner-proof is het nog niet. Hierbij kan ik jullie hulp dus nog goed gebruiken.

Nog iets wat ik door tijdnood nog niet getest heb maar wat in theorie ook zou moeten werken is het gebruik van meta-backup op een apt-rpm systeem dus als iemand toevallig PClinuxOS of Startcom gebruikt of een ander rpm systeem met aptitude en dpkg dan zou het zeer op prijs gesteld worden, Ik heb een rpm gemaakt met alien, deze is beschikbaar op sourceforge. (Dependencies: aptitude en dialog)

Status:

backup gebruiken op dezelfde versie (bv Ubuntu 10.10 naar 10.10) - werkt perfect
backup repo's en PPA's en gpg keys -  Nieuwe functie goed getest op aptosid en Ubuntu 10.04/10
distupgrade - getest 10.04 naar 10.10 werkt

Wanneer je wel graag wilt testen maar je niet erg bekend bent met software dependencies en de apt pakketbeheerder dan raad ik aan om bv Virtualbox of VMware te gebruiken om op te testen. Wanneer je creatief gaat doen kan je namelijk wel met een systeem eindigen wat niet werkt.

DOWNLOADS (download versie 2.1, momenteel alleen cli curses((dialog))  versie beschikbaar)

Bugs, feature requests, etc.. liefst via Sourceforge, dan kan ik het op een plek bijhouden en blijft het ook overzichtelijk voor de gebruikers.
« Laatst bewerkt op: 2010/11/24, 18:19:19 door socialdefect »
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Offline atomos

  • Lid
Re: Meta backup 2.1 | testers gezocht
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/24, 21:05:16 »
Ik ga dit draadje goed volgen.. heb er wel belangstelling voor, maar geen tijd om als tester op te treden.
Draai hier Kubuntu 10.04.
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux