Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Breaking: Canonical praat met HP en OEMs over phones, tablets en PC's met Ubuntu  (gelezen 1228 keer)

http://www.zdnetasia.com/ubuntu-tablets-smartphones-coming-in-2013-62304640.htm?src=newsletter

"Canonical, the company behind Linux-based open source operating system (OS) Ubuntu, is reportedly in talks with original equipment manufacturers (OEMs) to manufacture Ubuntu-based tablet and smartphone devices. These products are expected to be available in the market by next year.

Quoting Canonical's China chief representative, Yu Liqaing, tech.sina.com.cn reported that many OEMs--which were still undecided if they should support Microsoft Windows 8 OS--had expressed interest in increasing the number of tablets pre-loaded with Ubuntu.

Dan Han, market development manager at Canonical China, which distributes Ubuntu Linux, added that the company expanded its network of retail stores selling Ubuntu-based desktops and laptops to 200 shops in China. Hewlett-Packard will also be launching desktops and laptops running on Ubuntu, Dan added."

Citaat
Canonical announced and demonstrated Ubuntu for Android at Mobile World Congress in February, it generated a lot of interest across the mobile industry.
http://news.cnet.com/8301-1035_3-57424335-94/androids-new-ally-against-the-iphone-ubuntu/

 8-)

En het wordt alleen maar interessanter. In het nieuwe interview met Mark een paar dagen geleden kwam dit uit!!!!!

Is there any OEM interest in Ubuntu 12.04?

12.04 will ship on PC’s / laptops from all the major brands, in different parts of the world – so yes.


Offline Pfoeh

  • Lid
En dat nieuws ook  nog eens op de homepage van nu.nl.
Dat is wel redelijk uniek :)
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

En eind van deze maand komt de eerste beta ervan beschikbaar voor de Galaxy Nexus en dat zal daarna snel geporteerd worden naar andere smartphones :)


Offline vanadium

  • Lid
Daar wacht ik op. Jammer dat het eigenlijk allemaal wat traag gaat, vooral voor de tabletten. Er is een toekomst voor tabletten met volwaardige computerbesturingssystemen. Nu vind je er telefoonbesturingssystemen op.

Daar wacht ik op. Jammer dat het eigenlijk allemaal wat traag gaat, vooral voor de tabletten. Er is een toekomst voor tabletten met volwaardige computerbesturingssystemen. Nu vind je er telefoonbesturingssystemen op.

Ehm, dat hangt van de tablet af. Op mijn tablet met webOS voel ik me totaal niet op een telefoon thuis, met Android en iOS is dat wel een ander verhaal. En ook met Win 8-tablets valt het qua gevoel reuze mee. En Ubuntu draait al op sommige tablets waaronder de mijne (al vind ik webOS toch fijner dus ik zit daar voornamelijk op) dus zo sloom gaat de ontwikkeling niet.

Lijkt mij een geweldig OS, ik vraag mij af wat de prijzen zometeen zijn, vast niet mijn budget want ik verneem dat het een sterke processor nodig heeft. (voor het docken iig)
Ook wat hun standaard programmeer taal word enzo, Qt vind ik zelf geweldig mooi! Alleen C++ is niet mijn ding, maar het worden vast webapps.
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


@lord: Ehm, als je het even had gevolgd o.a. op de Ubuntu-website zelf (http://developer.ubuntu.com/get-started/gomobile/) dan had je kunnen zien dat alle apps in HTML5 (webapps) en QML (native apps) worden geschreven.

Ik dacht dat HP geen nieuwe smartphones zou uitbrengen in 2013?

Ik dacht dat HP geen nieuwe smartphones zou uitbrengen in 2013?

Dat gaan ze ook niet doen? Maar op het moment dat ik dit topic opende, bijna een jaar geleden, was daar wel even sprake van. Pas een paar maanden na opening van dit topic zei HP dat ze geen smartphones gingen brengen voor 2014.

Ik dacht dat HP geen nieuwe smartphones zou uitbrengen in 2013?

Dat gaan ze ook niet doen? Maar op het moment dat ik dit topic opende, bijna een jaar geleden, was daar wel even sprake van. Pas een paar maanden na opening van dit topic zei HP dat ze geen smartphones gingen brengen voor 2014.
Ah, oke.