Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost...] Hoe markeer ik een topic als "Opgelost" ?  (gelezen 2616 keer)

Offline aartje

  • Lid
[Opgelost...] Hoe markeer ik een topic als "Opgelost" ?
« Gepost op: 2014/03/03, 22:55:32 »
  IK heb gezocht naar de knop om het groene vinkje te zetten van "Opgelost" bij de discussie over
het stoppen van het Mint-forum. Maar ik kan die knop niet vinden. Ik werk met Ubuntu 12.04 (Classic Gnome 2D).
Ik vraag me af of ik dit topic als "Opgelost" kan markeren. (zie bijlage, daar vind ik die knop niet op)
« Laatst bewerkt op: 2014/03/05, 11:59:04 door aartje »

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Hoe markeer ik een topic als "Opgelost" ?
« Reactie #1 Gepost op: 2014/03/03, 23:43:04 »
Links onderaan de pagina van een topic dat je hebt gestart staat een horizontale knop 'Onderwerp opgelost' (of iets dergelijks).

Re: Hoe markeer ik een topic als "Opgelost" ?
« Reactie #2 Gepost op: 2014/03/03, 23:45:51 »
Hier in Forum staat de knop niet aan en in Algemeen ook niet.

Offline aartje

  • Lid
Re: Hoe markeer ik een topic als "Opgelost" ?
« Reactie #3 Gepost op: 2014/03/04, 08:36:04 »
Vistaus en Mikkel , bedankt voor jullie antwoord. Ik ben toch zo brutaal geweest om
het in "Installatie" te proberen en heb die vraag ook daar gesteld, als "Opgelost" gemarkeerd
en de beschrijving er bij gedaan. Ik kan me toch voorstellen dat het in iedere forumgroep
gedaan zou kunnen worden. Het zou bv. bij deze vraag wel handig zijn.

Nogmaals bedankt en de complimenten voor de forumbeheerders.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Hoe markeer ik een topic als "Opgelost" ?
« Reactie #4 Gepost op: 2014/03/04, 11:58:30 »
Is mijn persoonlijke mening.
En die wordt op prijs gesteld!
Dit forum is bedoeld, om ondersteuning te geven op *buntu en een antwoord te geven op mogelijke vragen m.b.t. *buntu gerelateerde problemen.
Bij deze onderwerpen is een "opgelost" knop erg handig.
Daar waar geen *buntu vragen worden beantwoord is het maar de vraag, of b.v. in OffTopic zo een toets wel nodig is.

Mocht iemand denken dat het ander moet, of dat het beter kan, dan is er altijd de mogelijkheid tot overleg met de admin, of met het forum team.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Hoe markeer ik een topic als "Opgelost" ?
« Reactie #5 Gepost op: 2014/03/04, 13:18:06 »
Ik zou zeggen: laten we het in ieder geval in Algemeen en Forum wel aanzetten. In Forum worden vaak hulpvragen of bugs gemeld en in Algemeen worden zo nu en dan ook algemene vragen gesteld naast de discussies. In andere gedeelten lijkt het me niet nodig. Alleen in Algemeen en Forum. (en met Algemeen bedoel ik dus Algemeen en *niet* het subforum Offtopic)

Offline aartje

  • Lid
Re: Hoe markeer ik een topic als "Opgelost" ?
« Reactie #6 Gepost op: 2014/03/04, 17:02:11 »
nogmaals, sorry voor het plaatsen in "installatie", maar het was de enige manier
om het te proberen. Ik probeer dus ook, door het in "Forum" te zetten duidelijk te
maken dat een "opgelost" knop daar ook niet misstaat. Ik kan me indenken dat het
ook in "Algemeen" en "Off-topic" gebruikt zou kunnen worden als iemand een vraag stelt
en daar een antwoord op gegeven wordt. Waarom dus eigenlijk niet een knop in iedere
groep ? Je hebt er toch verder geen last van ?

@femke98: En dat de admin de baas is is natuurlijk vanzelfsprekend.
« Laatst bewerkt op: 2014/03/04, 17:04:01 door aartje »

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: [Opgelost...] Hoe markeer ik een topic als "Opgelost" ?
« Reactie #7 Gepost op: 2014/03/05, 19:02:35 »
Citaat
Daar waar geen *buntu vragen worden beantwoord is het maar de vraag, of b.v. in OffTopic zo een toets wel nodig is.
Logica is sterk. Houwen zo! :)

Offline aartje

  • Lid
Re: [Opgelost...] Hoe markeer ik een topic als "Opgelost" ?
« Reactie #8 Gepost op: 2014/03/06, 11:39:03 »
Citaat
in Algemeen worden zo nu en dan ook algemene vragen gesteld naast de discussies
Ook deze logica is sterk en waar!
Dus gewoon aanzetten in Algemeen.
Ja, daarom vraag ik me af of die "knop" niet alleen moet verschijnen in "Algemeen" en/of "Off-topic"
maar "in het algemeen"  :D, let op het nuanceverschil.

Als  de knop in iedere groep zit hoef je er ook geen discussie over te voeren waar hij wel of niet zou
horen, of in de toekomst gaat horen. Naar mijn mening heb je in geen één (sub)groep last van die knop,
maar kan het wel een verduidelijking zijn.

Offline vanadium

  • Lid
Re: [Opgelost...] Hoe markeer ik een topic als "Opgelost" ?
« Reactie #9 Gepost op: 2014/03/06, 12:53:10 »
Als  de knop in iedere groep zit hoef je er ook geen discussie over te voeren waar hij wel of niet zou
horen, of in de toekomst gaat horen. Naar mijn mening heb je in geen één (sub)groep last van die knop,
maar kan het wel een verduidelijking zijn.
Zou wel eens kunnen dat er andere, technische redenen zijn (vb. performantie van het forum) om dit niet algemeen in te voeren.