Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Oorzaken bevriezing pc met winxp-Xubuntu 18 en Call of Duty 2  (gelezen 277 keer)

Hoi Iedereen! Eigenlijk dacht ik dit item onder "games"te zetten,maar het gaat me hier meer om de software-tech dan de game. Belangrijkste reden voor deze zaken is dat ik graag eens wil zien te weten komen wát nu precies hét proces is dat hier problemen geeft. Dus hoe werkt dat. Het gaat om de oude Call of Duty 2 game op mijn oude dualboot systeem winxp en Xubuntu 18. Het hele systeem werkt prima. Ik gebruik dus alleen die winxp voor games als die col 2. En voor dit geval gebruik ik daar Damon voor om de orginele dvd's te beschermen. Dus via het Daemon op een virituele schijf. Heeft altijd prima gewerkt. Alleen gaat het nu steeds slechter werken en weet niet waarom. Eerst duurde het ± 1 uur voordat ineens alles bevriest.Klaar. Geen toetsenbord en geen muis meer. Dus harde restart. Dat uur is inmiddels enkele minuten geworden. Ik heb al vele mogelijke oplossingen geprobeerd. Zoals het hunk-item van 200 op 512 zetten. Dat heeft wel even wat gewerkt maar nu dus ook niet meer. Ook andere beeldscherm resoluties tot zelfs de 680x480 gedaan, maar niets dus. Ook laat ik de game zelf de veilige modus instellen nadat het dat voorstelt. Toch dus steeds nu die complete bevries. Ik begrijp goed dat alles ooit eindig is en wellicht hier ook dus. Maar ik zou graag eens willen weten welk proces is dat nu en hoe werkt dit, dat mijn keybord en muis eruit gooit? Is het mogelijk een Daemon dat stiekum probeert internet verbinding te maken..?? Ik heb die uitgeschakeld vanwege het oude xp. Hoe dan ook, ik hoop dat iemand mij wat info kan en wil geven. Groet, Het Goese Duikertje.