Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: nog maar eens een probleem met beryl  (gelezen 802 keer)

Offline patrick

  • Lid
nog maar eens een probleem met beryl
« Gepost op: 2007/07/25, 19:17:33 »
vroeger werkte beryl maar er was een probleem met mijn scherm dat stond te veel naar rechts.
volgens iemand moest ik de resitricted drivers gebruiken, dit gedaan en probleem scherm was opgelost.
Van dan af werkt beryl niet meer.
dit is de fout;
patrick@patrom:~$ beryl-manager
patrick@patrom:~$ Xlib:  extension "XFree86-DRI" missing on display ":0.0".

(beryl-manager:5554): Gtk-CRITICAL **: gtk_check_menu_item_set_active: assertion `GTK_IS_CHECK_MENU_ITEM (check_menu_item)' failed

(gtk-window-decorator:5629): Gdk-WARNING **: Using Cairo rendering requires the drawable argument to
have a specified colormap. All windows have a colormap,
however, pixmaps only have colormap by default if they
were created with a non-NULL window argument. Otherwise
a colormap must be set on them with gdk_drawable_set_colormap

(gtk-window-decorator:5629): Gdk-WARNING **: Using Cairo rendering requires the drawable argument to
have a specified colormap. All windows have a colormap,
however, pixmaps only have colormap by default if they
were created with a non-NULL window argument. Otherwise
a colormap must be set on them with gdk_drawable_set_colormap
patrick@patrom:~$
Acer desktop met intel E5200 - 4Gb Ram - ATI RADEON HD3450 256Mb - 640Gb HD en 1 van 320 Gb.
Dual boot systeem met Ubuntu 11.04 32Bit en Windows 7 Ultimate 32Bit

Offline Soul-Sing

  • Lid
nog maar eens een probleem met beryl
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/25, 19:49:22 »
is het niet handig om weer je oude topic op te pakken. daar leest iedereen hoe de problemen zijn ontstaan, en wat er allemaal al aan gedaan is. is dat wat?
: http://forum.ubuntu-nl.org/topic/12499/1

Offline patrick

  • Lid
nog maar eens een probleem met beryl
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/25, 20:46:27 »
ik denk dat ik toch maar ga stoppen met beryl en compiz totdat het beter afgewerkt is.
Ik ga wel zeker en vast blijven werken met ubuntu want voor de rest vind ik het een tof een goed systeem.
Acer desktop met intel E5200 - 4Gb Ram - ATI RADEON HD3450 256Mb - 640Gb HD en 1 van 320 Gb.
Dual boot systeem met Ubuntu 11.04 32Bit en Windows 7 Ultimate 32Bit

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
nog maar eens een probleem met beryl
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/25, 20:48:25 »
Citaat van: patrom
ik denk dat ik toch maar ga stoppen met beryl en compiz totdat het beter afgewerkt is.
Ik ga wel zeker en vast blijven werken met ubuntu want voor de rest vind ik het een tof een goed systeem.
Verstandig. Beryl en Compiz zijn nog niet stabiel. Over twee maanden komt Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon). Die zal waarschijnlijk een stabielere versie van Compiz bevatten.

Offline patrick

  • Lid
nog maar eens een probleem met beryl
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/25, 21:03:54 »
nog een vraagje
ik heb google earth geinstalleerd en deze start niet op

Xlib:  extension "XFree86-DRI" missing on display ":0.0".
dit is de fout die verschijnt
Acer desktop met intel E5200 - 4Gb Ram - ATI RADEON HD3450 256Mb - 640Gb HD en 1 van 320 Gb.
Dual boot systeem met Ubuntu 11.04 32Bit en Windows 7 Ultimate 32Bit

NoiK

  • Gast
nog maar eens een probleem met beryl
« Reactie #5 Gepost op: 2007/07/25, 21:15:46 »
zoals in dit topic te lezen is heeft het te maken met je effecten.
als je je effecten(en dus XGL) aan heb staan blijkt het dat google earth niet lekker draait.
bekijk een hoe het is als je je effects ff uit heb staan

Offline patrick

  • Lid
nog maar eens een probleem met beryl
« Reactie #6 Gepost op: 2007/07/25, 21:17:50 »
hoe zet deze uit als ze aanstaan
Acer desktop met intel E5200 - 4Gb Ram - ATI RADEON HD3450 256Mb - 640Gb HD en 1 van 320 Gb.
Dual boot systeem met Ubuntu 11.04 32Bit en Windows 7 Ultimate 32Bit

hosti

  • Gast
nog maar eens een probleem met beryl
« Reactie #7 Gepost op: 2007/07/25, 23:59:47 »
je beryl probleem is het hetzelfde als je google earth probleem. Los je dat op dan zijn er mijnsinziens geen problemen meer. WEL zou ik aanraden beryl+ compiz-fusion te installeren!

Herinstalleer uw NVidia drivers door bv. gebruik te maken van Envy en lees deze eens na: http://www.linuxquestions.org/questions/showthread.php?t=277294 (met name de laatste post)

Gratis software die beter is dan weet-ik-wel-ander OS is knap, maar je moet niet verwachten dat alles altijd perfect gesmeerd moet/zal lopen.... zoals de poster die hier hangt: "linux is education"

Offline Soul-Sing

  • Lid
nog maar eens een probleem met beryl
« Reactie #8 Gepost op: 2007/07/26, 09:12:35 »
Citaat van: hosti
je beryl probleem is het hetzelfde als je google earth probleem. Los je dat op dan zijn er mijnsinziens geen problemen meer. WEL zou ik aanraden beryl+ compiz-fusion te installeren!

Herinstalleer uw NVidia drivers door bv. gebruik te maken van Envy en lees deze eens na: http://www.linuxquestions.org/questions/showthread.php?t=277294 (met name de laatste post)

Gratis software die beter is dan weet-ik-wel-ander OS is knap, maar je moet niet verwachten dat alles altijd perfect gesmeerd moet/zal lopen.... zoals de poster die hier hangt: "linux is education"
Citaat
Herinstalleer uw NVidia drivers door bv. gebruik te maken van Envy en lees deze eens na: http://www.linuxquestions.org/questions/showthread.php?t=277294 (met name de laatste post)
* het gaat niet om nvidia drivers.

* op dit forum niet envy voorstellen. het doet rare dingen met je systeem.