Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xubuntu sluit geforceerd af, en wacht niet tot documenten zijn bewaard  (gelezen 1725 keer)

Als ik een OpenOffice document open heb staan en mijn computer afsluit, dan vraagt OpenOffice of ik het document wil bewaren. Mijn computer wacht echter niet op mijn antwoord op deze vraag, maar gaat gewoon uit. De volgende keer dat ik dan OpenOffice opstart vraagt deze of het document hersteld moet worden e.d. Nogal onhandig als je niet meer precies weet wat je nog aan het document gedaan had of niet.
Weet iemand hoe ik Xubuntu zo kan instellen dat deze wacht tot alle programmas zijn beeindigd voordat de computer wordt uitgeschakeld?
Bedankt voor het kijken,
groet,
Thomas.

Offline vanadium

  • Lid
Xubuntu sluit geforceerd af, en wacht niet tot documenten zijn bewaard
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/16, 13:16:26 »
Ik kan je niet helpen, maar dat is wellicht inderdaad een issue specifiek voor Xubuntu. Bij mij met Ubuntu is dit geen probleem. Als je geen instelling vindt om dit  aan te passen, dan zal je wellicht de (misschien wel) goede gewoonte moeten aannemen eerst je programma's af te sluiten en dan pas het systeem.

servaas-xubuntu-user

  • Gast
Xubuntu sluit geforceerd af, en wacht niet tot documenten zijn bewaard
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/16, 13:52:45 »
Citaat van: vanadium
Ik kan je niet helpen, maar dat is wellicht inderdaad een issue specifiek voor Xubuntu. Bij mij met Ubuntu is dit geen probleem. Als je geen instelling vindt om dit  aan te passen, dan zal je wellicht de (misschien wel) goede gewoonte moeten aannemen eerst je programma's af te sluiten en dan pas het systeem.
kun je dat eens uitproberen gewoon een bestand openen in open office en dan afsluiten

servaas-xubuntu-user

  • Gast
Xubuntu sluit geforceerd af, en wacht niet tot documenten zijn bewaard
« Reactie #3 Gepost op: 2007/08/16, 14:02:43 »
tommie74 ik heb het ook ff uitgeprobeert en heb precies het zelfde

openoffice writer openen
nieuw bestand openen
twee regels schrijven
computer afsluiten
vraagt of ik het op wil slaan
sluit zonder wachten af
computer opstarten
vraag of ik document wil herstellen
document hersteld
inhoud weg

conclusie

dit word niet ondersteund
of
dit is een bug

heb het voorgelegd op #xububtu-devel en #xubuntu
werd niet gereageerd maar misschien leest iemand de log (http://people.ubuntu.com/~fabbione/irclogs/)

Xubuntu sluit geforceerd af, en wacht niet tot documenten zijn bewaard
« Reactie #4 Gepost op: 2007/08/16, 14:38:02 »
Hallo Servaas en vanadium, bedankt voor het proberen, is dus niet alleen een kwestie van mijn systeem, maar waarschijnlijk van Xubuntu. Ik ben benieuwd of iemand weet hoe dit werkend te krijgen. Ik kan op launchpad zo geen enrty vinden die dit behandeld.
Groet,
Thomas.

servaas-xubuntu-user

  • Gast
Xubuntu sluit geforceerd af, en wacht niet tot documenten zijn bewaard
« Reactie #5 Gepost op: 2007/08/16, 14:39:57 »
Citaat van: tommie74
Hallo Servaas en vanadium, bedankt voor het proberen, is dus niet alleen een kwestie van mijn systeem, maar waarschijnlijk van Xubuntu. Ik ben benieuwd of iemand weet hoe dit werkend te krijgen. Ik kan op launchpad zo geen enrty vinden die dit behandeld.
Groet,
Thomas.
je kan een bug rapport insturen :-)

en als ze het geen bug vinden

dan maak je een blueprint aan :-)

Xubuntu sluit geforceerd af, en wacht niet tot documenten zijn bewaard
« Reactie #6 Gepost op: 2007/08/16, 14:44:41 »
Zal ik doen, ik heb er al een aantal op mijn naam staan. Maar voordat ik dat doe probeer ik of het makkelijk te fixen is. Wellicht bestaat er een eenvoudige oplossing voor. Er staan nog zoveel open bugs dat het wellicht handig is om er een te filen die meteen gesloten kan worden.

:)

Groet,
Thomas.

P.S. Servaas, toen jij OpenOffice opnieuw opstarte en er gevraagd werd of je wou herstellen, stond toen het opstartschermpje van OpenOffice ook zo irritant op de voorgrond voor het venster waar de vraag in stond?
Dit lijkt me ook een bugreport waardig.

servaas-xubuntu-user

  • Gast
Xubuntu sluit geforceerd af, en wacht niet tot documenten zijn bewaard
« Reactie #7 Gepost op: 2007/08/16, 14:45:30 »
Citaat van: tommie74
Zal ik doen, ik heb er al een aantal op mijn naam staan. Maar voordat ik dat doe probeer ik of het makkelijk te fixen is. Wellicht bestaat er een eenvoudige oplossing voor. Er staan nog zoveel open bugs dat het wellicht handig is om er een te filen die meteen gesloten kan worden.

:)

Groet,
Thomas.

P.S. Servaas, toen jij OpenOffice opnieuw opstarte en er gevraagd werd of je wou herstellen, stond toen het opstartschermpje van OpenOffice ook zo irritant op de voorgrond voor het venster waar de vraag in stond?
Dit lijkt me ook een bugreport waardig.
nee die verdween

bug: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+bug/132944

Xubuntu sluit geforceerd af, en wacht niet tot documenten zijn bewaard
« Reactie #8 Gepost op: 2007/08/16, 16:53:04 »
Bug report is gepost.
Nog bedankt voor het kjiken,
groet,
Thomas.