Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ik wil geen plaatsjes laden in Firefox  (gelezen 906 keer)

Offline John K

  • Lid
Ik wil geen plaatsjes laden in Firefox
« Gepost op: 2014/07/19, 14:02:34 »
Hoe kan ik plaatjes laden uitzetten in Firefox? Ik maak vaak gebruik van internet via de mobiele telefoon naar mijn laptop en daarbij zijn sommige sites amper te laden door de hoeveelheid plaatjes  welke moet laden.

Groet John

Offline jan11000

  • Lid
Re: Ik wil geen plaatsjes laden in Firefox
« Reactie #1 Gepost op: 2014/07/19, 14:28:41 »
Probeer eens adblock en noscript.
Deze zitten bij addons bij firefox, deze houden veel sites tegen, zodat deze niks laden.

Offline Allard

  • Lid
Re: Ik wil geen plaatsjes laden in Firefox
« Reactie #2 Gepost op: 2014/07/19, 14:39:40 »
Hoe kan ik plaatjes laden uitzetten in Firefox? Ik maak vaak gebruik van internet via de mobiele telefoon naar mijn laptop en daarbij zijn sommige sites amper te laden door de hoeveelheid plaatjes  welke moet laden.

Groet John
Probeer eens adblock en noscript.
Deze zitten bij addons bij firefox, deze houden veel sites tegen, zodat deze niks laden.
Er is voor Firefox een add-on beschikbaar waarmee je afbeeldingen kunt blokkeren, deze is echter al een lange tijd niet meer bijgewerkt dus ik weet niet of deze nog goed functioneert.
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/image-block/
« Laatst bewerkt op: 2014/07/19, 14:41:27 door Allard »

Offline John K

  • Lid
Re: Ik wil geen plaatsjes laden in Firefox
« Reactie #3 Gepost op: 2014/07/19, 14:54:11 »
in mijn browser op m"n telefoon zit een optie om plaatjes niet te laden, die browser is op firefox gebaseerd. In Midori kan ik die optie ook niet vinden. Ik denk dat Add-ons nog meer vertragen, of niet?

Offline jan11000

  • Lid
Re: Ik wil geen plaatsjes laden in Firefox
« Reactie #4 Gepost op: 2014/07/19, 17:14:09 »
Ad block blokkeert sites, je hebt de site die jij wilt hebben, dan worden er nog 3 tot 20 sites ook nog geladen, die worden dan  geblokkeert.

En als je maar iets over beveiliging had gelezen, windows en linux, dan weet je dat je noscript en adblock moet installeren indien je veiligheid wilt. En minder reclame van alle websites en niet gehackt worden door reclame site.

Offline John K

  • Lid
Re: Ik wil geen plaatsjes laden in Firefox
« Reactie #5 Gepost op: 2014/07/20, 13:38:22 »
Ik volg jullie adviezen op!

Offline Ventje

  • Lid
Re: Ik wil geen plaatsjes laden in Firefox
« Reactie #6 Gepost op: 2014/07/26, 14:45:04 »

En als je maar iets over beveiliging had gelezen, windows en linux, dan weet je dat je noscript en adblock moet installeren indien je veiligheid wilt. En minder reclame van alle websites en niet gehackt worden door reclame site.

Waarom is noscript alleen niet voldoende ivm veiligheid? Die zou toch in theorie alle malafide code in eventuele reklame moeten blokkeren (zolang  je ze niet zelf toelaat), dacht ik?