Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Poll

Wat vinden we van Windows 10 Technical Preview 4 Build 9926??

Geweldig
Prima
Gaat wel
Matig
Niet kapot van
3 Keer niks
Weet niet
Windows? Wat is dat?

Auteur Topic: Wat vinden we van Windows 10?  (gelezen 3485 keer)

Offline jos34

  • Lid
Wat vinden we van Windows 10?
« Gepost op: 2015/01/28, 15:38:52 »
Het begint er al meer op te lijken maar toch storen mij wel wat dingen.:

1.Ik mis een optie om het startmenu te resizen, nu kun je alleen kiezen uit een klein startmenu of helemaal fullscreen. Dat kleine menu wil ik kunnen resizen tot ergens tussenin. Dit kon in de eerste preview van Windows 10 wel.

2.De scrol methode dat je met de muis op je apps of tegels moet staan vind ik niet erg handig.
Het valt mij ook op dat bij de fullscreen startmenu (of beter gezegd startscherm) je muis altijd op de apps menu moet staan als je door je apps wil scrollen ook als alle tegels gewoon binnen je scherm passen.
Scrollen doet dan niks.

3.Die nieuwe zoekfunctie vind ik niet zo fijn, vond die oude waarbij de zoekresultaten in het startmenu verschijnen handiger.

4.Ik heb de afsluitknop liever onderin het startmenu, dit was bij Windows 7 ook zo.
« Laatst bewerkt op: 2015/03/28, 07:56:45 door Timo »

Re: Wat vinden we van Windows 10 Technical Preview 4 Build 9926??
« Reactie #1 Gepost op: 2015/01/28, 15:59:39 »
Het begint er al meer op te lijken maar toch storen mij wel wat dingen.:

1.Ik mis een optie om het startmenu te resizen, nu kun je alleen kiezen uit een klein startmenu of helemaal fullscreen. Dat kleine menu wil ik kunnen resizen tot ergens tussenin. Dit kon in de eerste preview van Windows 10 wel.

2.De scrol methode dat je met de muis op je apps of tegels moet staan vind ik niet erg handig.
Het valt mij ook op dat bij de fullscreen startmenu (of beter gezegd startscherm) je muis altijd op de apps menu moet staan als je door je apps wil scrollen ook als alle tegels gewoon binnen je scherm passen.
Scrollen doet dan niks.

3.Die nieuwe zoekfunctie vind ik niet zo fijn, vond die oude waarbij de zoekresultaten in het startmenu verschijnen handiger.

4.Ik heb de afsluitknop liever onderin het startmenu, dit was bij Windows 7 ook zo.

Waar kan ik die downloaden ?
Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (On RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.3 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)

Offline jos34

  • Lid
Re: Wat vinden we van Windows 10 Technical Preview 4 Build 9926??
« Reactie #2 Gepost op: 2015/01/28, 16:03:05 »
Het begint er al meer op te lijken maar toch storen mij wel wat dingen.:

1.Ik mis een optie om het startmenu te resizen, nu kun je alleen kiezen uit een klein startmenu of helemaal fullscreen. Dat kleine menu wil ik kunnen resizen tot ergens tussenin. Dit kon in de eerste preview van Windows 10 wel.

2.De scrol methode dat je met de muis op je apps of tegels moet staan vind ik niet erg handig.
Het valt mij ook op dat bij de fullscreen startmenu (of beter gezegd startscherm) je muis altijd op de apps menu moet staan als je door je apps wil scrollen ook als alle tegels gewoon binnen je scherm passen.
Scrollen doet dan niks.

3.Die nieuwe zoekfunctie vind ik niet zo fijn, vond die oude waarbij de zoekresultaten in het startmenu verschijnen handiger.

4.Ik heb de afsluitknop liever onderin het startmenu, dit was bij Windows 7 ook zo.

Waar kan ik die downloaden ?

Uh... Hier http://windows.microsoft.com/en-us/windows/preview-iso
Ik weet niet of het deze versie is maar je kunt hem nadehand updaten tot de nieuwste versie met Windows update.

Re: Wat vinden we van Windows 10 Technical Preview 4 Build 9926??
« Reactie #3 Gepost op: 2015/01/28, 17:37:42 »
Het begint er al meer op te lijken maar toch storen mij wel wat dingen.:

1.Ik mis een optie om het startmenu te resizen, nu kun je alleen kiezen uit een klein startmenu of helemaal fullscreen. Dat kleine menu wil ik kunnen resizen tot ergens tussenin. Dit kon in de eerste preview van Windows 10 wel.

2.De scrol methode dat je met de muis op je apps of tegels moet staan vind ik niet erg handig.
Het valt mij ook op dat bij de fullscreen startmenu (of beter gezegd startscherm) je muis altijd op de apps menu moet staan als je door je apps wil scrollen ook als alle tegels gewoon binnen je scherm passen.
Scrollen doet dan niks.

3.Die nieuwe zoekfunctie vind ik niet zo fijn, vond die oude waarbij de zoekresultaten in het startmenu verschijnen handiger.

4.Ik heb de afsluitknop liever onderin het startmenu, dit was bij Windows 7 ook zo.

Waar kan ik die downloaden ?

Uh... Hier http://windows.microsoft.com/en-us/windows/preview-iso
Ik weet niet of het deze versie is maar je kunt hem nadehand updaten tot de nieuwste versie met Windows update.

Ik heb BUILD 9841
Is dat de laatste?
Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (On RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.3 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)

Offline jos34

  • Lid
Re: Wat vinden we van Windows 10 Technical Preview 4 Build 9926??
« Reactie #4 Gepost op: 2015/01/28, 18:16:59 »
Het begint er al meer op te lijken maar toch storen mij wel wat dingen.:

1.Ik mis een optie om het startmenu te resizen, nu kun je alleen kiezen uit een klein startmenu of helemaal fullscreen. Dat kleine menu wil ik kunnen resizen tot ergens tussenin. Dit kon in de eerste preview van Windows 10 wel.

2.De scrol methode dat je met de muis op je apps of tegels moet staan vind ik niet erg handig.
Het valt mij ook op dat bij de fullscreen startmenu (of beter gezegd startscherm) je muis altijd op de apps menu moet staan als je door je apps wil scrollen ook als alle tegels gewoon binnen je scherm passen.
Scrollen doet dan niks.

3.Die nieuwe zoekfunctie vind ik niet zo fijn, vond die oude waarbij de zoekresultaten in het startmenu verschijnen handiger.

4.Ik heb de afsluitknop liever onderin het startmenu, dit was bij Windows 7 ook zo.

Waar kan ik die downloaden ?

Uh... Hier http://windows.microsoft.com/en-us/windows/preview-iso
Ik weet niet of het deze versie is maar je kunt hem nadehand updaten tot de nieuwste versie met Windows update.

Ik heb BUILD 9841
Is dat de laatste?

Build 9926 is hoger dus denk nee.

Re: Wat vinden we van Windows 10 Technical Preview 4 Build 9926??
« Reactie #5 Gepost op: 2015/01/28, 18:32:48 »
Het begint er al meer op te lijken maar toch storen mij wel wat dingen.:

1.Ik mis een optie om het startmenu te resizen, nu kun je alleen kiezen uit een klein startmenu of helemaal fullscreen. Dat kleine menu wil ik kunnen resizen tot ergens tussenin. Dit kon in de eerste preview van Windows 10 wel.

2.De scrol methode dat je met de muis op je apps of tegels moet staan vind ik niet erg handig.
Het valt mij ook op dat bij de fullscreen startmenu (of beter gezegd startscherm) je muis altijd op de apps menu moet staan als je door je apps wil scrollen ook als alle tegels gewoon binnen je scherm passen.
Scrollen doet dan niks.

3.Die nieuwe zoekfunctie vind ik niet zo fijn, vond die oude waarbij de zoekresultaten in het startmenu verschijnen handiger.

4.Ik heb de afsluitknop liever onderin het startmenu, dit was bij Windows 7 ook zo.

Waar kan ik die downloaden ?

Uh... Hier http://windows.microsoft.com/en-us/windows/preview-iso
Ik weet niet of het deze versie is maar je kunt hem nadehand updaten tot de nieuwste versie met Windows update.

Ik heb BUILD 9841
Is dat de laatste?

Build 9926 is hoger dus denk nee.

Heb geen idee hoe ik moet updaten.   O0


(heb het al gevonden....)

« Laatst bewerkt op: 2015/01/28, 18:39:28 door henkoegema »
Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (On RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.3 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Wat vinden we van Windows 10 Technical Preview 4 Build 9926??
« Reactie #6 Gepost op: 2015/01/28, 18:56:48 »
Voor mij totaal niet interessant, die vooruitblikversie.... Geen zin om er tijd in te steken.  :evil:

Komt nog wel, tegen de tijd dat de definitieve versie beschikbaar komt. Want dan wil ik m'n installatiehandleidingen voor tweevoudige opstart gaan aanpassen....

Offline Tom

  • Lid
Re: Wat vinden we van Windows 10 Technical Preview 4 Build 9926??
« Reactie #7 Gepost op: 2015/01/28, 19:03:56 »
Ik ben een Linux User (zins einde 2006) niet meer of minder ,dus sorry het interesseert mij geen reet.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Wat vinden we van Windows 10 Technical Preview 4 Build 9926??
« Reactie #8 Gepost op: 2015/01/28, 20:34:21 »
Kwam iemand op de computer helpdesk tegen die wenste een dual Win10/Ubuntu.
Kon onmogelijk de Win HDD resize optie aan de praat krijgen...............
Dan maar ouderwets met gparted,        gevolgd door langdurige HD check van W10.

Iemand al geprobeerd of was dit een exemplarisch probleem?

Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline Henkp

  • Lid
Re: Wat vinden we van Windows 10 Technical Preview 4 Build 9926??
« Reactie #9 Gepost op: 2015/01/28, 21:03:51 »
Heeft die wel de volledige voorschriften van MS gelezen?, en het privacy beleid. Als je dat allemaal goed leest, dan wil je nooit geen Win10 op je Pc of Laptop. Ik dus zeker niet, als je alleen al bedenkt dat je verplicht bent om hun keylogger te accepteren enz. Brrrrrrrrrrrr

Re: Wat vinden we van Windows 10 Technical Preview 4 Build 9926??
« Reactie #10 Gepost op: 2015/01/28, 22:51:04 »
Ik zag toevallig vandaag, ivm. die aankomende quasi-gratis W10-versie, de prijzen van een normale Windows- en Office-versie. Was lang geleden en ik was versteld. Honderden euro's betalen voor iets wat voor ons gewoon gratis is en minimaal 99,73% dezelfde functionaliteit biedt? Soms denk ik dat ik in een andere wereld leef... (en volgens mij een betere -smile-)

Offline Henkp

  • Lid
Re: Wat vinden we van Windows 10 Technical Preview 4 Build 9926??
« Reactie #11 Gepost op: 2015/01/28, 23:02:34 »
Tja en was het dan maar van je zelf als je dat gekocht heb, maar dat wordt het nooit, daar het altijd eigendom blijft van MS. Je betaald alleen maar dat je het mag gebruiken en dat je alle vrijheid kwijt bent die je maar kunt bedenken. Neem een klein voorbeeldje, zodra je een Externe HD aan je computer koppelt dan moet je die ook weer ratificeren bij MS en ga zo maar door.
Heb je een oem versie dan kan je die niet op een nieuwe computer installeren, maar je heb er wel voor betaald ten tijde van aanschaf van je computer. Brrrrr

Re: Wat vinden we van Windows 10 Technical Preview 4 Build 9926??
« Reactie #12 Gepost op: 2015/01/28, 23:22:47 »
Ik heb gestemd op "weet niet". Simpelweg omdat ie bij mij niet goed draaide. Ik probeerde hem in dual-boot op mijn hybrid (MS Surface Pro 3) en hij zou er naar verluid redelijk stabiel op moeten draaien. Logisch ook aangezien het hét testbed is van MS zelf voor Windows 10. Echter, ik heb meermaals proberen te booten in Windows 10 en alles bleef maar crashen en crashen. Blijkbaar ben ik erg uniek want bij vele anderen draait het dus wél prima (voor zover een preview prima draait dan) op de Surface Pro 3.

Geen mening dus, aangezien ik niet goed heb kunnen testen en dus Windows 8.1 maar heb teruggezet. Moet door dat herstel ook Linux weer even opnieuw installeren want die is weggeveegd door het herstel. No problemo, komt goed ;)

Re: Wat vinden we van Windows 10 Technical Preview 4 Build 9926??
« Reactie #13 Gepost op: 2015/01/28, 23:35:07 »
Ja, die licentieperikelen of "u mag dit op max 0/1/2/3/4/5 pc's tijdelijk installeren voor 1 jaar max", of "u heb 300 euro betaald maar da's maar voor 1 masjien en voor 1 jaar en voor 1 gebruikert en daarna moet u opnieuw driewerf betalen voor ons fantasjische produk".

Ken iemand met ook maar 1 greintje verstand in den kop mijn uitleggen waarom nog steeds horden & horden voor dergelijke onzin kiezen in plaats van voor Linux? Schiet den Linux-marketing misschien tekort? Wil graag meehelpen eea. recht te breien...


Offline Henkp

  • Lid
Re: Wat vinden we van Windows 10 Technical Preview 4 Build 9926??
« Reactie #14 Gepost op: 2015/01/28, 23:52:40 »
Ja, die licentieperikelen of "u mag dit op max 0/1/2/3/4/5 pc's tijdelijk installeren voor 1 jaar max", of "u heb 300 euro betaald maar da's maar voor 1 masjien en voor 1 jaar en voor 1 gebruikert en daarna moet u opnieuw driewerf betalen voor ons fantasjische produk".

Ken iemand met ook maar 1 greintje verstand in den kop mijn uitleggen waarom nog steeds horden & horden voor dergelijke onzin kiezen in plaats van voor Linux? Schiet den Linux-marketing misschien tekort? Wil graag meehelpen eea. recht te breien...

Hoe dat komt, is heel eenvoudig uit te leggen. De voorwaarden over de het OS van MS worden niet vermeld bij de aanschaf van een computer.

De Linux gemeenschap rept er ook met geen woord over, en hier op het forum moet je er het ook niet te veel overhebben daar ze er niet van gediend zijn dat je kritiek heb op MS.

Dus wat ik doe wat die marketing betreft, is het op Facebook en op Twitter te promoten. En vanaf heden zal ik die voorwaarden er ook bij gaan vermelden.

Re: Wat vinden we van Windows 10 Technical Preview 4 Build 9926??
« Reactie #15 Gepost op: 2015/01/29, 18:06:56 »
Ik vind de oudere build een miljoen keer fijner.. W10ProTechnicalPreviewBuild9926 heeft me binnen 5 minuten al super geïrriteerd gemaakt, Cortana doet het niet en verdwijnt zomaar, spraakbesturing werd een beetje van "Gebruik dit nou gewoon!" , De zoekoptie is weg van start..

Offline Allard

  • Lid
Re: Wat vinden we van Windows 10 Technical Preview 4 Build 9926??
« Reactie #16 Gepost op: 2015/01/29, 19:08:44 »
Ik heb hem draaien in VirtualBox en hoe. Ik ben er momenteel niet zo kapot van. Ik vind Windows 10 spuuglelijk met z'n vreemde standaard iconen en z'n standaard thema.

Offline JvH

  • Lid
Re: Wat vinden we van Windows 10 Technical Preview 4 Build 9926??
« Reactie #17 Gepost op: 2015/01/29, 19:44:17 »
Weet niet...
Ik heb die eerste testversie wel gedownload, maar sinds die tijd ben ik eigenlijk uitsluitend bezig geweest met Linux Mint en Ubuntu MATE...
Dus ik moet 'm nog voor het eerst gaan zien...

Offline jolo

  • Lid
Re: Wat vinden we van Windows 10 Technical Preview 4 Build 9926??
« Reactie #18 Gepost op: 2015/01/29, 20:54:01 »
Eigenlijk is dit forum niet het meest geschikte plek, om te discuteren over Windows 10. Lijkt me meer iets voor tweakers.net Ik zie dat ze er daar een review over geplaatst hebben http://tweakers.net/reviews/3885/windows-10-technical-preview-one-windows-krijgt-vorm.html
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Wat vinden we van Windows 10 Technical Preview 4 Build 9926??
« Reactie #19 Gepost op: 2015/01/30, 23:22:52 »
Heb geen idee hoe ik moet updaten.   O0


(heb het al gevonden....)
Ja! Nu heb ik het ook gevonden.

Start → Pc settings → Update and recovery → Previeuw builds → Download Now.
Na de download → Install now … Restart. De restart duurde lang (Getting ready) maar dit schrijf ik met build 9926 (was 9841). :P
Heb je een oem versie dan kan je die niet op een nieuwe computer installeren, maar je heb er wel voor betaald ten tijde van aanschaf van je computer. Brrrrr
Beetje offtopic: Een oem (Original equipment manufacturer) versie van Microsoft kan de computerleverancier installeren als één (1) eigen product (computer met Windows). Een oem versie is geen los product om op een andere computer(s) te installeren (soms kan je de oem versie als ongebruikt onderdeel retourneren).
Betaal je voor een retail versie kan je die (voor zover ik weet) wel op een (1) nieuwe of andere computer installeren. Misschien krijgt Windows 10 een ander licentiemodel.
Hoe dat komt, is heel eenvoudig uit te leggen. De voorwaarden over de het OS van MS worden niet vermeld bij de aanschaf van een computer.
Staat vaak al in de advertentie vermeld, Windows 8.1 (alvast-)geïnstalleerd!

Er staat zelden Windows (los/optioneel/als pakketdeal) meegeleverd.
Eigenlijk is dit forum niet het meest geschikte plek, om te discuteren over Windows 10.
Ubuntu mag je net zo vaak installeren als je wil!  :)
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Wat vinden we van Windows 10 Technical Preview 4 Build 9926??
« Reactie #20 Gepost op: 2015/01/31, 10:51:41 »
En wat moet je met windows doen?

Mijn PC werkt al zo goed zonder dat ramen gedoe.......
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Wat vinden we van Windows 10 Technical Preview 4 Build 9926??
« Reactie #21 Gepost op: 2015/01/31, 11:11:33 »
Ik heb een ongelofelijke hekel aan Windows, ga het dus niet eens proberen.
Server: Ubuntu 14.04 server edition
1 x Desktop: Mint 17.1
Netbook: Acer Aspire One Xubuntu 12.04.
Laptops: 1 x Asus Linux Mint 17.1, 1 x Acer XUbuntu 12.04

Re: Wat vinden we van Windows 10 Technical Preview 4 Build 9926??
« Reactie #22 Gepost op: 2015/03/27, 13:27:57 »
weet niet of dit hier thuis hoort?>

mijn vraag is begint Windows de hete adem van Linux te voelen.
ik vraag dit om dat Windows 10. straks gratis is voor de Windows 7 & 8 gebruikers zelfs de illegale versies krijgen een gratis update. dit voor al voor de gebruikers in China, waar driekwart nu Illegaal is.
vindt dit dus een vreemde zet van Windows  ( gratis bij Windows !!!!!!!!!. )
Xubuntu en Ubuntu
schaats en fiets gek.
foto's maken en koken samen met mijn vrouw

Re: Wat vinden we van Windows 10 Technical Preview 4 Build 9926??
« Reactie #23 Gepost op: 2015/03/27, 13:46:03 »
OSX deed dat al eerder dan Windows. Bovendien is het alleen een gratis *upgrade* en dat van die illegale versies is al door MS verworpen: die krijgen geen gratis upgrade.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Wat vinden we van Windows 10 Technical Preview 4 Build 9926??
« Reactie #24 Gepost op: 2015/03/27, 15:14:47 »
Windows 10? Alleen als Microsoft me er goed voor betaalt om 'm te installeren.  =D